Petra & D-Diva

Direktlänk till inlägg 26 november 2012

Att semestra lagom

Av Petra - 26 november 2012 20:23

Japp-då var det semestertider:) I lördags hade vi mark i Vombs by. Min tanke var att fortsätta med synretning för att få lite mer umff och jävlar anamma i Divas spårande. Hon är jäkligt noga och VILL verkligen hitta pinnarna men behöver hjälp med självförtroendet. Tyvärr missuppfattade jag hur långt upp Sabina gått Ullas spår så Cina trampade ut till Diva i första rutan vid parkeringen. JAG visste inte att Diva & Ullas spår gick ihop och blev lite förvånad över att Diva resolut markerade ett träd (det visade sig att Sabina hade varit på just det trädet när hon trampade Ullas spår). Cina - som trampat en del spår till Diva vid det här laget- hade utmanat Divas självförtroende på några ställen och genom att, istället för att gå rakt fram, vika runt en gran och hoppat över en buske med tillhörande stock. Diva valde exakt rätt väg, även om det innebar att jag fick ta sats för att det inte skulle bli stopp i linan. Vilket det dock blev senare när linan fastnade i en gren just när Diva tog sista vinklen. Hon fick jobba runt en stund innan hon kände sig säker nog för att gå till höger som hon tänkt från början. I uppletet är planen att inte gå i fällan att skynda på i onödan utan att jobba med vindövningar. Liiite svårt eftersom Vomb inte bjöd på en endaste liten vindpust. De första 3 föremålen fick Diva ändå korn på från stigen men sista gick jag ut i koppel och vindade. När Diva fått pejl på föremålet sprang vi tillbaka till stigen där jag skickade. Nytt för dagen var att Diva greppade föremålen direkt och tog ett ärevarv. Alltså får vi leka lite mer med uppletandeföremålen. 

-


I söndags var det dags för klubbmästerskap i spår, ett mycket roligt initiativ! Roligast var ändå att Sabina & Khan debuterade med den äran och grejjade ett spår med spetsvinklar, miniapporter och en skogspinne som slut på 10 minuter. 


-


Idag startade Diva & jag dagen med en joggingtur innan jag åkte in till universitetet. Väl hemma var det dags för Divas lunchrunda så vi hängde på mamma när hon gick till Ica. Medan mamma handlade övade Diva och jag platsliggning och ögonkontakt vid fot. Efter lite soffhäng gick vi på kvällsrunda till Enskifteshagen och övade på inkallning, platsliggning och fot med störning av en Goldentik som ville hälsa. Husse fick stopp på sin adept, frågade om de fick hälsa men accepterade utan protester när jag berättade att min hund jobbade OCH kopplade för säkerhets skull sin hund. I like när hundägare respekterar varandra! 


-


Mamma jobbar natt så Diva och jag ska inta soffan med förhoppning om en bra film/serie på någon kanal. Diva verkar rätt nöjd med dagen så det ska bli skönt att njuta av att kunna sitta uppe länge. 

 
 
Nina

Nina

28 november 2012 13:01

Lika bra att grunda ordentligt :)! Jag kan fortfarande dra på Yaxxon kopplet om det blir för mycket hallaballoo av det hela. Hoppas att det löst sig med däckfrågan! //Kramar

http://www.palmstrand.se

Petra

30 november 2012 15:32

Det är ju det, även om det är lockande ibland att köra på :). Däckfrågan löste sig med hjälp av serviceminded verkstad! //Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petra - 28 november 2013 08:30

Det var verkligen inte igår det blev något skrivet här på bloggen. Närmare bestämt över 1,5 månad sedan och det är ju inte så lätt att sammanfatta precis.    -   På hundfronten har jag i alla fall kommit mig för med att anmäla till en appeltä...

Av Petra - 12 september 2013 21:10

De flesta dagar är bra dagar, eller åtminstone okej dagar, men någon gång ibland dyker en riktigt dålig dag upp. En sådan där dag som rimligen borde varit över i samma stund som man vaknade och som verkligen inte går till historien. En sådan dag hade...

Av Petra - 2 september 2013 08:49

Idag vaknade jag till en riktig blåsig höstdag och även om jag gillar sommardagar i all deras härlighet finns det inget som går upp mot en riktig höstdag för att få fart på livet. Tvärtemot sommarens latare dagar är det liksom nu under hösten som jag...

Av Petra - 23 juli 2013 20:53

Helgen som gick var jag ledig och i lördags var vädret helt fantastiskt. Mormor ringde för att gratulera mamma på födelsedagen men eftersom mamma skulle nanna efter nattpass bestämde vi oss för att åka ut till Torups slottpark med hundarna. Kollade m...

Av Petra - 13 juli 2013 21:19


   Nu är det härliga sommarkvällar för hela slanten. Sitter i ute i korta shorts och t-shirt på balkongen med en bok och tända ljus. Då är det sommarkvällar, de där kvällarna när jag inte känner för att gå in men till slut måste. Ofta för att komma i...

Presentation


Livet med schäfrarna och annat smått och gott.

Änglahundar

Demonen's Carlzon 2011-03-20, till 2011-10-07.

 

 

Min härliga, bångstyrige gråa kille och jag fick en sommar tillsammans men den kommer jag för alltid bära med mig i hjärtat. Bästa Calle Carlzon fattas oss   

 

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards