Petra & D-Diva

Alla inlägg den 15 november 2012

Av Petra - 15 november 2012 20:41

För tillfället känner jag mig lite sliten i sömmarna, livet blir hattigt och dant när 2 olika jobb ska kombineras med heltidsstudier och aktivt hundägande. De korta stunderna hemma är fyllda av måsten och borden men det är ju så det funkar. Använda de lediga stunderna till att få undan det som måste göras. Tänk vad vi kan- egentligen- när vi måste och vill. 


-


Men om bara en endaste liten vecka är det dags. Min livs första semester. Min anställning går ut vid årsskiftet och istället för att få ut semesterersättningen i pengar (-30%skatt) tar jag ut alla semesterdagar. Då kan jag ligga på rygg i soffan en hel dag, gosa med Diva, prata i telefon hur länge som helst och vifta på tårna. Förvisso har jag lite större ambitioner än så för semester, till exempel ska jag måla om lite, fixa klart alla fotoväggar och träna hund i lugn och ro. Diva ska röntgas oxå ska jag plugga inför tentan. Men jag skulle kunna, och det är den känslan som räknas. 


-


Imorgon ska jag jobba ett kort pass mellan 7-13.30 innan jag åker hem och tar itu med att mumma lägenheten och aktivera Diva. Framåt kvällen ska jag till Nöbbelöv för att äta middag med Frida & Erika.   Då ska jag sätta på mitt senaste spotify-fynd "September blues" med Frida Amundsen, så ska vi dricka vin och prata hur länge som helst utan att jag behöver förbereda för tidig jobbrevelj. När vi samlas är det ingen som känner sig sliten   . 

Presentation


Livet med schäfrarna och annat smått och gott.

Änglahundar

Demonen's Carlzon 2011-03-20, till 2011-10-07.

 

 

Min härliga, bångstyrige gråa kille och jag fick en sommar tillsammans men den kommer jag för alltid bära med mig i hjärtat. Bästa Calle Carlzon fattas oss   

 

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards