Petra & D-Diva

Direktlänk till inlägg 2 september 2013

Att ha hösten i antågande :)

Av Petra - 2 september 2013 08:49

Idag vaknade jag till en riktig blåsig höstdag och även om jag gillar sommardagar i all deras härlighet finns det inget som går upp mot en riktig höstdag för att få fart på livet. Tvärtemot sommarens latare dagar är det liksom nu under hösten som jag vaknar till liv och lusten att göra saker & ting infinner sig. Nu i september väntar en ny pluggrunda (efter att ha rett ut strulet som onekligen alltid följer av ha läst IB i Sverige trots att Borgarskolan har världsrykte och Katte har gett programmet sedan 2003), nya tag med hundträning, fortsatt jobb i Lomma och såklart en sedan länge efterlängtad tur till ENGLAND. Det är verkligen på tiden, jag har verkligen saknat både England och mina engelska vänner men det har liksom inte blivit av mellan olika vikariat och valpar och grejs men nu har jag bokat biljetter på vinst och förlust. Turen går inte tillbaka till Liverpool utan istället flyger jag till London dit Becky & hennes Alex flyttat för jobbets skull (även Vinny bor strax utanför London, i Hertfordshire) och åker sedan vidare till Plymouth dit Amy flyttat tillbaka. London har jag såklart besökt tidigare men det ska bli kul att se londonbornas stad och Plymouth har jag aldrig besökt tidigare. Tanken var en weekend fredag-söndag men efter strul på jobbet hade flygbiljetterna stigit i pris när det väl blev dags att boka så jag är istället borta torsdag till måndag. Någon mer semester har jag inte så det blir till att jobba lite intensivare före och efter plus någon delad tur och så för att få ihop tjänstgöringstiden men det är det sannerligen värt! 



Semester då, den tjuvstartade vi lite genom att packa ryggsäcken full med fika efter jobb och dra ut på några timmars vandring. Vi har hunnit med några vändor i Bokskogen, en tur till Järavallen, Rövarekulan, Fulltofta och även en tur till Snogeholms vandringsleder. Riktigt skönt för både oss och hundarna att komma ut och röra på sig ordentligt. 

 


   

Torups slottspark. 

 


 


 

Bensträckare längs Kävlingeån efter att ha bekantat sig med Fridas katter. 


-


Semesterns stora begivenhet var lördagens bröllop då en av mina allra bästa kompisar gifte sig i Boklunden. Klädkoden var mörk kostym och efter brudens godkännande bestämde jag mig för att min balklänning som jag köpte till studentbalen. Mycket nöjd med att den fortfarande satt som en smäck :) Kan ju ha något med semesteruppstarten men i alla fall. Jag åkte till Kävlinge för att göra mig i ordning tillsammans med Frida och när vi kom fram till Boklunden verkade det som att vädret skulle klara en utomhusvigsel. Men icke, det började regna just som bruden anlände och regnade sedan hela vigseln för att upphöra för dagen lagom till att vi var klara. Nåväl, efter lite mingel och god mat spelade bandet upp och vi passade på att inta dansgolvet. Efter de obligatoriska valserna spelade bandet i gott och väl 4 timmar och förutom några vattenpauser roade vi oss alla kungligt ute på dansgolvet. 

 


 

Födelsedagspresent från moster och tillika enda smycket jag bar på bröllopet. 


Hundträningen har som sagt legat lite i träda under sommarens soliga dagar men igår åkte jag ner en vända till klubben för att starta upp oss igen. Planen var egentligen bara att kolla av lite var vi stod inför hösten efter sommaren. Dock tyckte både jag & Diva att det var betydligt roligare än väntat att träna igen så jag körde ett pass linförighet, lite fritt följ, inkallning och läggande under gång. För skojs skull fick hon även skälla och hopp-sitt-hopp. På det stora hela var jag nöjd med statusen och framförallt med att vi båda två tyckte det var roligt. 


-


Imorgon väntar jobb igen så förutom att agera lite flytthjälp tänkte jag åka iväg och lägga ett spår och eventuellt lite upplet så här i semesterns sista klämtande timmar. 

 
 
Nina

Nina

3 september 2013 07:14

Aha! En hösttjej alltså :). Härligt att känna energin återvända bara så där. Jag är lite åt det hållet oxå även om jag tycker att hösten hade kunnat mjukstarta lite mer. Träningen såg finfin ut! Nu är det bara resten kvar - sen åker vi. //Kramar

http://www.palmstrand.se

Petra

3 september 2013 22:10

Sommaren i all ära men inget slår en riktigt härlig höst! Det kändes verkligen roligt att träna igen & ännu roligare att det lyste igenom. Nu ordnar vi resten oxå:) //Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petra - 28 november 2013 08:30

Det var verkligen inte igår det blev något skrivet här på bloggen. Närmare bestämt över 1,5 månad sedan och det är ju inte så lätt att sammanfatta precis.    -   På hundfronten har jag i alla fall kommit mig för med att anmäla till en appeltä...

Av Petra - 12 september 2013 21:10

De flesta dagar är bra dagar, eller åtminstone okej dagar, men någon gång ibland dyker en riktigt dålig dag upp. En sådan där dag som rimligen borde varit över i samma stund som man vaknade och som verkligen inte går till historien. En sådan dag hade...

Av Petra - 23 juli 2013 20:53

Helgen som gick var jag ledig och i lördags var vädret helt fantastiskt. Mormor ringde för att gratulera mamma på födelsedagen men eftersom mamma skulle nanna efter nattpass bestämde vi oss för att åka ut till Torups slottpark med hundarna. Kollade m...

Av Petra - 13 juli 2013 21:19


   Nu är det härliga sommarkvällar för hela slanten. Sitter i ute i korta shorts och t-shirt på balkongen med en bok och tända ljus. Då är det sommarkvällar, de där kvällarna när jag inte känner för att gå in men till slut måste. Ofta för att komma i...

Av Petra - 8 juli 2013 17:09

Årets Demonläger är över för den här gången och jag är tillbaka i ett somrigt Malmö   . Vi hade en fantastiskt härlig vecka träningsmässigt tack vare vår instruktör Heidi Koivisto men vår stuga hade även en bonusträdgård där både vi och hundarna kund...

Presentation


Livet med schäfrarna och annat smått och gott.

Änglahundar

Demonen's Carlzon 2011-03-20, till 2011-10-07.

 

 

Min härliga, bångstyrige gråa kille och jag fick en sommar tillsammans men den kommer jag för alltid bära med mig i hjärtat. Bästa Calle Carlzon fattas oss   

 

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards