Petra & D-Diva

Direktlänk till inlägg 13 juli 2013

Att ha sommar

Av Petra - 13 juli 2013 21:19

   Nu är det härliga sommarkvällar för hela slanten. Sitter i ute i korta shorts och t-shirt på balkongen med en bok och tända ljus. Då är det sommarkvällar, de där kvällarna när jag inte känner för att gå in men till slut måste. Ofta för att komma i säng för att orka upp till gruvan.


-


Igår hade jag bytat till morgonpass för att kunna följa med på afterwork inför kollegornas semestrar. När jag kom hem tränade vi lite på apportering/ håll fast innan jag lastade in Diva i bilen och åkte till Norrskog för att lägga ut ett spår och medan det låg till sig gick vi en promenad. Spåret, som var ett svampplockarspår fick ligga i ungefär 40 minuter och underlaget var hyfsat torrt. För säkerhetsskull hade jag startat Sportstrackern när jag gick ut spåret men bortsett från några smärre tapp där hon fick arbeta själv kom vi runt hela spåret-trots påhälsning av olydig, lös pudel nära slutet. Väl hemma tog jag en snabbdusch och byte om till klänning och högklackat. Vi käckade på en restaurang vid kanalen (typ mittemot brandstationen) innan vi hoppade in i bilen för vidare befodran till ett knökfullt L:a Torg. Efter en liten stund i sardinburken gick vi istället ner till Paddys, jag har aldrig varit där och blev positivt överraskad- riktigt mysigt och gott drag! Till skillnad från mina kollegor skulle jag dock infinna mig på jobb 7.00 och kände att Diva behövde komma ut på natterundan och begav mig därför hemåt genom Malmö redan runt midnatt. Vilken promenad sedan- ljummen sommarnatt och lagom mycket folk i omlopp, rena semesterkänslan. 



-


Idag tog jag en stund på locket efter jobb innan jag gick ut för att rasta av Diva. Planen var egentligen en kortare toalettrunda men vädret var så härligt och Diva tuffade på så exemplariskt (jag har verkligen tagit tag i det här med att engagera sig i annat på våra rundor) att vi var ute i över 1,5 timme. När jag stannade för att prata med människor- oftast undrande vad det var för ras, hur gammal hunden var, vad den hette, om den var snäll etc?- satte jag Diva ner och hon satt hur fint och lugnt som helst. Då är det lätt att ha hund. När vi kom hem tränade vi lite apportering, Diva har fattat att det går att greppa apporten stillasittande men än så länge "rullar" hon apportbocken i munnen *hmmmm*...


-


Ikväll sover Khan över eftersom Sabina hoppat in ett extra nattpass. Snart ska jag gå ut sista kvällsrundan och imorgon är tanken att gå 2 morgonrundor så hundarna får träna lite innan jag åker till jobb och nattarna kommer hem. Sedan väntar 2 dagars ledigt och då vankas kemistudier, tid till vännerna och lite hundträning. Härliga sommar när det verkar finnas tid till allt och lite till!

 

 
 
Nina

Nina

15 juli 2013 08:22

Sommarkvällar är nåt alldeles extra och det gäller att njuta av dem medan de är här :). Det enda är, att jag tycker det är svårt att slita sig från dem när det fortfarande är ljus. Din Diva fick måååånga lovord igår kan jag skvallra om :). Typ världens finaste schäfertjej! Ha en go måndag //Kramar

http://www.palmstrand.se

Petra

24 juli 2013 16:19

Det är extremt svårt att slita sig från sommarkvällar:) Skvaller som rör lovord till min Diva tackar jag för- det piggar upp i tentaplugget

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petra - 28 november 2013 08:30

Det var verkligen inte igår det blev något skrivet här på bloggen. Närmare bestämt över 1,5 månad sedan och det är ju inte så lätt att sammanfatta precis.    -   På hundfronten har jag i alla fall kommit mig för med att anmäla till en appeltä...

Av Petra - 12 september 2013 21:10

De flesta dagar är bra dagar, eller åtminstone okej dagar, men någon gång ibland dyker en riktigt dålig dag upp. En sådan där dag som rimligen borde varit över i samma stund som man vaknade och som verkligen inte går till historien. En sådan dag hade...

Av Petra - 2 september 2013 08:49

Idag vaknade jag till en riktig blåsig höstdag och även om jag gillar sommardagar i all deras härlighet finns det inget som går upp mot en riktig höstdag för att få fart på livet. Tvärtemot sommarens latare dagar är det liksom nu under hösten som jag...

Av Petra - 23 juli 2013 20:53

Helgen som gick var jag ledig och i lördags var vädret helt fantastiskt. Mormor ringde för att gratulera mamma på födelsedagen men eftersom mamma skulle nanna efter nattpass bestämde vi oss för att åka ut till Torups slottpark med hundarna. Kollade m...

Av Petra - 8 juli 2013 17:09

Årets Demonläger är över för den här gången och jag är tillbaka i ett somrigt Malmö   . Vi hade en fantastiskt härlig vecka träningsmässigt tack vare vår instruktör Heidi Koivisto men vår stuga hade även en bonusträdgård där både vi och hundarna kund...

Presentation


Livet med schäfrarna och annat smått och gott.

Änglahundar

Demonen's Carlzon 2011-03-20, till 2011-10-07.

 

 

Min härliga, bångstyrige gråa kille och jag fick en sommar tillsammans men den kommer jag för alltid bära med mig i hjärtat. Bästa Calle Carlzon fattas oss   

 

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards