Petra & D-Diva

Alla inlägg den 1 november 2012

Av Petra - 1 november 2012 10:26

Igår var det dags för onsdagsparty nere på klubben och Diva var rätt piggelin redan hemma och kom farandes som ett jehu när jag började ta på mig hundbyxorna   . Efter lite stopp i trafiken rullade vi in på klubben rätt så prick 18.30, efter lite snack inne i stugan gick jag ut för att hjälpa till vid platsliggningen, mest för att värma upp min rygg som fortfarande lider lite av träningsvärken   . När jag gått runt en stund och kände mig lite mer flexibel i ryggen, haffade jag Eva för lite fortsatt drillning. För att jag skulle vara lugn och för att Diva skulle landa lite traskade vi en bit ner på appellplanen och började med LF, Eva påminde om munkavlen och sedan fick Diva några tidiga och täta belöningar för att få bekräftelse och komma in i "arbetsstämning". När Diva var värmd och med på banan kopplade jag loss och fortsatte med fritt följ och sittkvar/inkallning. Eftersom jag inte hade med mig varken riktningspinnar inför framförgående eller en apportbock höll vi träningen där och jag var framförallt nöjd med Divas respons under passet. När vi var på väg tillbaka upp mot stugan fick Diva helt plötsligt upp ögonen för Faxe och försvann som ett streck- min fasa och anledningen till att jag gärna säkrar med lina   - Nina skickade iväg henne och Diva vände tillbaka och fick belöning för det. Eva föreslog att jag skulle hiva bollen iväg från Faxe för att förstärka att det var roligare att vara med matte, MEN när jag kommenderade "loss", släppte Diva enligt skolboken och vände tillbaka mot Faxe  . Det kändes ju som att Diva fått bekräftelse både på att hon inte var välkommen borta hos Palm och att hon hade fördel hos mig så istället för att kalla in rev både jag & Eva (hörde jag) i med ett rejält surt DIVA och i stundens hetta smög det sig in ett "för jäveelen" också. Om det var ren förvåning över att jag svor vet jag inte men Diva grisnitade i alla fall och vände på klacken utan att jag sprang åt andra hållet och tjoade. Det beslutet fick hon verkligen stående ovationer för   . Kvällen avslutades med Cobra & Magnus uppflyttningstårta innan det var dags att åka hemåt och skalla kudden. 


-


Idag sitter jag på ett grupparbete och arbetsgruppers effektivitet och när vi är färdiga här ska jag åka vidare mot Lomma för ett kvällspass. Visserligen tränade jag och Diva lite på morgonturen men om jag orkar är planen att ta en omgång till på sista kvällsrundan. Lika bra att smida medan järnet är varmt   . 

Presentation


Livet med schäfrarna och annat smått och gott.

Änglahundar

Demonen's Carlzon 2011-03-20, till 2011-10-07.

 

 

Min härliga, bångstyrige gråa kille och jag fick en sommar tillsammans men den kommer jag för alltid bära med mig i hjärtat. Bästa Calle Carlzon fattas oss   

 

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards