Petra & D-Diva

Alla inlägg under september 2012

Av Petra - 17 september 2012 22:07

Den senaste tiden har varit en stilstudie i logistik och fullt upp   ! Hur galet det än låter är det ändå då jag trivs bäst (även om jag stundvis önskar vi bodde lite mer naturnära så Diva ändå kunde springa löst men tids nog  ). I helgen jobbade jag som sagt morgonpass vilket den här helgen innebar 7-14.00 I lördags hämtade mamma upp mig på jobb för att vi skulle rulla ner mot klubben där det var fixardag. När vi landade började insatserna rundas av och lite tur i oturen var det allt eftersom jag hade grymt ont i ryggen. Hittade Ipren i bilen innan jag tog ut Diva för en bensträckare inklusive lite hjärngympa. Väl hemma satte jag mig vid skrivbordet för lite studier och efter ett tag släppte ryggvärken så pass att jag & Diva tog en joggingrunda. Även igår åkte jag hem från jobb för att sätta mig vid skrivbordet. När mamma vaknade efter att ha vilat inför stundande nattjobb joggade jag & Diva hem till Sabina för att hämta upp bilen. Under tiden korrekturläste mamma min resultatsektion och essä. Egentligen är korrekturläsning för amatörer MEN eftersom jag aldrig skrivit forskning på svenska tyckte jag att det var lika bra att dubbelkolla. TUR var väl det eftersom där var några engelska meningar i svensk tappning   .


-


Imorse gick jag en runda med Diva innan jag plockade lite här hemma, packade ryggsäcken och så vidare innan mamma hämtade upp på väg hem från nattjobb. Vi hämtade upp Khan och gick en runda i Pildammarna där fokus för DIva var vardagsaktivering - typ balansera på stockar- medan Khan fick öva på att tagga ner   . När rundan var slut hoppade jag av vid triangeln och tog tåget in till Lund för veckans obligatorisk gruppövning á 4 timmar inklusive lunch   . Personligen hade jag föredragit 3 timmar, förslagsvis 9-12.00 och lunch efter eget behag. Nåja. Planen för eftermiddagen var riktigt ambitiös i det soliga vädret   . Jag hade tänkt åka iväg någonstans så att Diva fick springa lite lös- typ Blåseberga- och hade planer på lydnadsträning. Som det nu föll sig landade jag, efter att ha rastat av Diva, på sofflocket och var oförmögen att formulera en träningsplan   . Utan träningsplan är det rätt lönlöst att träna så efter en session av "buga" pch " stäng" träning somnade jag på soffan och vaknade lagom till att hämta mamma på kurs och köra ut henne till jobb   . Väl hemma meckade jag lite pasta a la rester medan Diva fick ett godisupplet i lägenheten. Så mycket för de planerna. Tragiskt tråkigt hundliv för tillfället men det kan liksom inte riktigt hjälpas när studier på heltid ska kombineras med jobb på 90%. Den här tiden får vi helt enkelt njuta av de små stunderna i vardagen   


 


-


Imorgon hade jag tänkt mig att genomföra de hundaktiviteter som brann inne idag. Runt lunchtid har jag en tid hos frisör och på kvällen vankas middag hos Erika ute i Kävlinge.

Av Petra - 14 september 2012 09:45

Idag tog jag tåget in till Lund för att gå på föreläsning 10-12.00 Egentligen ges det en föreläsning till 14-16.00 men jag har beslutat av istället möta upp finaste Frida för lunch, eventuellt följt av fredagsmys. Någon riktigt fredagskänsla har inte infunnit sig då jag jobbar morgonpass i helgen och även behöver få klart en essä & en resultatsektion. Jag tycker ändå att det verkar bli en mysig dag och jag gillar till och med höstrusket vi bjuds:)

Av Petra - 4 september 2012 23:15

... för en drömmare *tralalala*. Diva har löpt i lite över en vecka och på Khans beteende känns det som en rätt trolig teori att hon är på väg in i höglöp *OH goodness me!*. 


-


Efter fredagens morgonpass åkte jag hem och pustade lite innan jag & mamma - i sällskap av Diva- promenerade bort till Södervärn och tog bussen ut till klubben. Väl framme var appellplanen helt öde så Diva fick springa några budisar för konditionens skull också tycker hon att det är himla fräckt att springa sitt allra fortaste. Dock var det mindre fräckt att sitta i hundstallet för första gången medan jag & mamma hjälptes åt att städa klubbstugan. När vi var klara var planen fortfarande tom så med onsdagen i färskt minne fick Diva ett pass impulskontroll (nej/varsågod) med mamma och min nyckelknippa som störning. Min nyckelknippa är nämligen Divas favorit "bär-föremål" och hon bär alltid den sista biten hem. Efter avslutad träning promenerade vi hem Sibbarp-Ribban-Köpenhamnsvägen-Pildammarna vilket tog ungefär 2 timmar inkl ett stopp på Limhamns fiskrökeri för middagsshopping. Samtidigt kom Sabina och jag skjutsade hem henne & Khan eftersom jag behöver tillgång till bilen när jag börjar 7.00 på helger.


-


I söndags körde jag till Vomb med en tanke att kolla av Divas engagemang under löp. Cina trampade ut ett spår som Diva tuffade igenom utan några som helst problem så jag vågade mig på ett uppletande också. Nina la ut grejerna medan Divaoch jag gick på stigen och hon har ett jättefint intresse ut i rutan MEN det där med att komma in med grejerna är sisådär. Att peppa in henne funkar inte, springa åt andra hållet funkar och i söndags provade jag - efter tips från Nina- att berömma lugnt och sedan lugnt gå åt andra hållet tills hon var framme hos mig. Lite som omvänd psykologi vid inkallning. Det fungerade alldeles utmärkt och bäst av allt sp fick Diva tänka till lite.  Mycket nöjd med träningen, framförallt med att Diva efter onsdagens slit verkar ha kommit över sin värsta löpkoma *high five på det*.


-


Igår jobbade jag kvällspass så på förmiddagen passade jag på att skjutsa mamma till ett möte och använde tiden till att gå en promenad på stranden med Diva. Hundförbudet är ju hävt sedan den 31/8 så Diva kunde springa lös och öva på sin hörsamhet. Förutom just när vi passerade en man med håv och metalldetektor. Jag stannade inte för att fråga varför eftersom Diva var en aning för intresserad av EXAKT vad han trodde sig göra på stranden. Trots att hon fick springa runt och röja rätt bra bland tånghögar och vågor lyssnade hon riktigt fint - mattes hjärta.


Disco-Diva   


   

Ja...vad säger man ?


Min vackra tös där vi trivs som bäst- vid havet   


   

Badnymf in making   


 

Hej då!


 


Vackra fina Disco-Diva   

-


Idag var första dagen på universitetsterminen så runt lunch åkte jag till Lund för att skriva in mig. All registrering sker EGENTLIGEN elektroniskt men eftersom det är ett nytt system behöver man åka in för tt göra det hela stenålders-style också. Jag - som är van vid studier i England- infann mig prompt i tid till 13.00 och förväntade mig att mötet skulle börja på utsatt tid. Ack som jag bedrog mig. Kl 13.00 dock professorerna upp, fjantade omkring med det tekniska och hade allmän syjunta. Jag var mäkta irriterat innan jag drog mig till minnes var jag befann mig. Lund = akademisk kvart. Personligen anser jag att man börjar på utsatt tid 13.00 betyder 13.00 och inte 13.15 men men...Stressade ut till jobb (ibland är bilen värd sin vikt i guld) och gick på kvällspasset. Kom iväg lite tidigare så på väg hem shoppade jag ett block att skriva föreläsningsanteckningar i (sammanfattar alltid literatur i ett och föreläsningar i ett annat).  Väl hemma visade det sig att Sabina var på väg från jobb så jag väntade med att ta ut hundarna på en kvällsrunda. När Sabina hämtat Khan gick jag och Diva ut en runda och jag måste bara säga att - vi hade kunnat vara ute och gå en hel dag, hon är underbar att gå med där hon stampar framåt vid sidan. När vi kom in igen värmde jag pastan jag glömde ta med mig till jobb och ringde mamma för att fastställa logistiken för imorgon. Föreläsning i Lund 9-12.00, hem och släppa ut pälsarna och sedan raskt iväg till ett kvällspass, alltså missar vi onsdagsparty denna veckan men så är det ibland.

Presentation


Livet med schäfrarna och annat smått och gott.

Änglahundar

Demonen's Carlzon 2011-03-20, till 2011-10-07.

 

 

Min härliga, bångstyrige gråa kille och jag fick en sommar tillsammans men den kommer jag för alltid bära med mig i hjärtat. Bästa Calle Carlzon fattas oss   

 

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards