Petra & D-Diva

Direktlänk till inlägg 1 april 2013

Att jobba lite...

Av Petra - 1 april 2013 18:35

Då var påsken snart till ända och för mig har det varit en arbetshelg. Helt okej för min del och i fredags var jag ledig när onsdagsgruppen hade mark i Vomb by inför träningshelgen. Dock kände jag redan i onsdags (då jag skulle varit ledig men jobbade) att jag gärna ville ta min lediga dag som den kom och därför rullade jag ut mot Vomb först vid 10.30-tiden Trampade ut ett standard spår till Diva på - uppskattningsvis- 6-700 meter med 5 apporter och ett slut och medan spåret låg till sig blev det lite snack kring lägerelden. Snön dalade så sakta och när jag blev kall om fingrarna kom jag på att jag hade så kallade värmepads i väskan (de man knäcker och så fylls kudden av flytande NaCl). Spåret låg en bit iväg så Diva fick springa lös bort, när vi närmade oss kopplade jag spårlinan i halsbandet och när vi gick in på stigen kopplade jag om linan till spårselen. Diva tog själv upp spåret och sedan bar det iväg med stabilt tryck i linan. Diva har haft en tendens att bli alldeles för noggrann och jag var så nöjd och glöd över att hon stampade på ordentligt. Mellan 2:a och 3:e pinnen fick vi sällskap av ett promenixande par och det värmde rätt gott i mattehjärtat när Diva snabbt kontrollerade paret och sedan fortsatte spåra. Jag hade planerat en paus efter 4:e apporten men efter 3:e såg jag att hon var riktigt trött,innan jag stoppade henne fick vi ett tyvärr ett tapp. Det hör inte till vanligheterna men Diva kämpade på fint och kom till slut fram till 4:e apporten. Efter vederbörligt och innerligt jubel fick hon en vilopaus som inte uppskattades särskilt. Nåväl, efter vilan var det bättre tryck i linan och vi kom snabbt fram till både sista apporten och slutet. Efter lång tids spårträda var jag mycket nöjd med spåret och framförallt med trycket i linan som vi verkar ha vilat oss till. Efter lite lägermys hoppade vi över uppletandet och gick på tur, min underbara hund & jag. På vägen tränade vi ett spontant upplet a'la Eva, Diva får sitta kvar, jag går ut och lägger bollen och när jag anslutit skickar jag Diva. En av Divas absoluta favoritlekar där hon både får springa, hitta & bära. På hemvägen hämtade vi upp mormor för lite påskfirande, till Diva & Khans stora förtjusning. 




-


Igår ringde väckarklockan 04.30 för att jag skulle hinna gå upp, ställa fram klockan 1 timme och rasta Diva innan jag åkte till jobb. När jag kom hem tog jag ut Diva & Khan i det soliga vädret. På kvällen gick jag och mamma för att hämta bilen och efter att ha skjutsat ut henne till Lomma såg jag slutet på "Brottet" på tv innan lockkoman infann sig. Idag stod ännu ett morgonpass på schemat och vädret var lika underbart. 

       

-


Sist men inte minst har jag ändå firat lite påsk genom att knappa hem några favoriter från AgnesAmelias påskrea. Doftljus från Voluspa, hudvård från L:a Bruket (ekologiska produkter från Varberg!) & några av städprodukterna från Maison Belle är klara favoriter. Mer om detta när produkterna åter dimper ner i brevlådan!


 
 
Nina

Nina

5 april 2013 10:03

Det är tur att några av oss håller hjulen snurrande när övriga njuter av ledighet. Vad roligt att Divas spårtalanger hållt i sig, inte SÅ oväntat, men kul ändå. Jobba nu inte ihjäl dig! //Kramar

http://www.palmstrand.se

Petra

5 april 2013 17:45

Att jobba när andra är lediga är det jag gör mest :) Att spårtalangen kvarstått var inte helt otippat men ändå skönt att checka av! //Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petra - 28 november 2013 08:30

Det var verkligen inte igår det blev något skrivet här på bloggen. Närmare bestämt över 1,5 månad sedan och det är ju inte så lätt att sammanfatta precis.    -   På hundfronten har jag i alla fall kommit mig för med att anmäla till en appeltä...

Av Petra - 12 september 2013 21:10

De flesta dagar är bra dagar, eller åtminstone okej dagar, men någon gång ibland dyker en riktigt dålig dag upp. En sådan där dag som rimligen borde varit över i samma stund som man vaknade och som verkligen inte går till historien. En sådan dag hade...

Av Petra - 2 september 2013 08:49

Idag vaknade jag till en riktig blåsig höstdag och även om jag gillar sommardagar i all deras härlighet finns det inget som går upp mot en riktig höstdag för att få fart på livet. Tvärtemot sommarens latare dagar är det liksom nu under hösten som jag...

Av Petra - 23 juli 2013 20:53

Helgen som gick var jag ledig och i lördags var vädret helt fantastiskt. Mormor ringde för att gratulera mamma på födelsedagen men eftersom mamma skulle nanna efter nattpass bestämde vi oss för att åka ut till Torups slottpark med hundarna. Kollade m...

Av Petra - 13 juli 2013 21:19


   Nu är det härliga sommarkvällar för hela slanten. Sitter i ute i korta shorts och t-shirt på balkongen med en bok och tända ljus. Då är det sommarkvällar, de där kvällarna när jag inte känner för att gå in men till slut måste. Ofta för att komma i...

Presentation


Livet med schäfrarna och annat smått och gott.

Tidigare år

Änglahundar

Demonen's Carlzon 2011-03-20, till 2011-10-07.

 

 

Min härliga, bångstyrige gråa kille och jag fick en sommar tillsammans men den kommer jag för alltid bära med mig i hjärtat. Bästa Calle Carlzon fattas oss   

 

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards