Petra & D-Diva

Direktlänk till inlägg 5 april 2013

Att ha nått arbetsveckans slut:)

Av Petra - 5 april 2013 16:48

Också blev det fredag  !


Jag har ju varit timvikarie nu ett tag men för att en kollega skulle få åka på sin efterlängtade Thailandresa kommer jag vikariera på hennes tjänst 2 månader framöver. Det innebär bland annat att jag har arbetat mina 37 timmar och kan se fram emot en ledig helg- underbart!


-


Igår jobbade jag vanlig dag & slutade därför 16.00 Mamma hämtade upp och efter en tur till blomsteraffären (hett tips: buketterna på Ali's i Lomma står länge och relativt billiga) drog vi nytta av det soliga vädret och rastade hundarna. Mamma & Khan tog en runda på stranden medan jag och Diva gick till rastgården  . Diva har nämligen visat (glatt) intresse för hundarna som passerar när hon varit i rastgården med mamma och jag tänkte se om jag kunde locka fram och förbjuda det innan det blir en dumhet  . Nu gjorde hon inte det igår såklart. Däremot kom en man- med vad som visade sig vara en tibetansk mastiff- & frågade om han fick komma in med sin hund. Jag erbjöd mig att koppla Diva eftersom jag egentligen inte tycker det är meningsfullt eller ens önskvärt att hon umgås med hundar som jag inte känner. Mannen verkade dock ha full koll på sin hund så vi stannade kvar och Diva fick lära sig sin nyttigaste läxa till dags- alla hundar favoriserar inte intensiva röjarlekar- och det av en väldigt lugn, trygg & tydlig mastiff. I vanliga fall vill hundarna vi möter mer än gärna leka med Diva    och jag blev riktigt glad & stolt över hur blixtsnabbt Diva läste av och gillade läget samtidigt som hon försökte hitta på alternativa lekar som den tunga mastiffen kunde tänkas gilla  . Efter en stund kom en Berner Sennen vid namn Charlie & HAN tyckte minsann att Diva var en riktig pangbrud- hook, line & anchor style  . Diva sa ifrån ett par gånger när han blev lite för närgången men allt som allt umgicks de 3 nyfunna kompisarna i över 1 timme  . 

 

Diva & den - namnlöse- Tibetanska mastiffen. 


 

Diva, Berner Sennen Charlie & mastiffen. 

 

På Limhamnsfältet. 

 

I vattnet på Ribban. 

 

På väg mot sin matte. 

Hemmaversionerna av blomsterarrangemangen i blomsteraffären.   


Idag jobbade jag kortdag, dvs. 7.30-13.00, och blev hämtad på jobb av pappa och åkte hem till Hasselgatan för att hämtade upp Diva för vidare befodran till Revinge  . Vi parkerade vid färisten men planen att gå bort till Prästa och i höjd med kolonilotterna rullade konstapel Palm förbi- för säkerhetsskull belade jag Diva med flexikoppel  . Diva fick springa på några spontana budisar mellan mig och pappa (som hon inte träffat så mycket) och förutom att hon hade stenkoll på var hennes boll befann sig verkade hon inte ha några betänkligheter över detta. Hela vägen bort till Prästa gick vi dock inte för vi verkar ha kommit mitt i ko-beståndets kvällsmat och hamnade i lämmeltåget till matsalen  . Som de stadsbor vi är kände vi inte för att samsas om vägen utan vek av tillbaka mot färisten. Diva var inte särskilt intresserad av korna och när vi anträffade nästa hord fick hon gå lös därifrån. Nu har vi landat hemma och har som sagt en fredagkväll och två lediga dagar att se fram emot.  Bara en sådan sak är värd en djup suck, en klunk vin & något sånär ambitiösa middagsplaner. Jag klagar verkligen inte    



-



 
 
Nina

Nina

9 april 2013 08:25

Skönt att gå på ett schema ett tag! Jag skulle aldrig orka jobba så där hattigt men å andra sidan är jag lagd lite åt det latare hållet. Härligt med en ledig helg till slut! //Kramkram

http://www.palmstrand.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petra - 28 november 2013 08:30

Det var verkligen inte igår det blev något skrivet här på bloggen. Närmare bestämt över 1,5 månad sedan och det är ju inte så lätt att sammanfatta precis.    -   På hundfronten har jag i alla fall kommit mig för med att anmäla till en appeltä...

Av Petra - 12 september 2013 21:10

De flesta dagar är bra dagar, eller åtminstone okej dagar, men någon gång ibland dyker en riktigt dålig dag upp. En sådan där dag som rimligen borde varit över i samma stund som man vaknade och som verkligen inte går till historien. En sådan dag hade...

Av Petra - 2 september 2013 08:49

Idag vaknade jag till en riktig blåsig höstdag och även om jag gillar sommardagar i all deras härlighet finns det inget som går upp mot en riktig höstdag för att få fart på livet. Tvärtemot sommarens latare dagar är det liksom nu under hösten som jag...

Av Petra - 23 juli 2013 20:53

Helgen som gick var jag ledig och i lördags var vädret helt fantastiskt. Mormor ringde för att gratulera mamma på födelsedagen men eftersom mamma skulle nanna efter nattpass bestämde vi oss för att åka ut till Torups slottpark med hundarna. Kollade m...

Av Petra - 13 juli 2013 21:19


   Nu är det härliga sommarkvällar för hela slanten. Sitter i ute i korta shorts och t-shirt på balkongen med en bok och tända ljus. Då är det sommarkvällar, de där kvällarna när jag inte känner för att gå in men till slut måste. Ofta för att komma i...

Presentation


Livet med schäfrarna och annat smått och gott.

Tidigare år

Änglahundar

Demonen's Carlzon 2011-03-20, till 2011-10-07.

 

 

Min härliga, bångstyrige gråa kille och jag fick en sommar tillsammans men den kommer jag för alltid bära med mig i hjärtat. Bästa Calle Carlzon fattas oss   

 

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards