Petra & D-Diva

Direktlänk till inlägg 26 april 2012

Pigg som en pelikan

Av Petra - 26 april 2012 13:51

Igår jobbade jag 7.40-16.15 och som tur var fick jag skjuts hem med farkosten för annars hade jag blivit rätt sen ner till onsdagspartyt  . Som det nu var landade jag hemma strax efter 17.00 och hann med att äta en stekt korv med hemmagjord pizzasallad innan vi rullade mot klubben. På väg över parkeringen såg jag en svart schäfertik som var jättelik Diva och det visade sig vara Dee-Dee (Dixie) som skulle gå en kurs med husse. Efter en liten pratstund tog vi en kaffepaus i stugan innan jag hämtade Diva för att tillsammans med Nina fortsätta greja med kamplusten  . Planen var rätt välbesökt så Diva fick ha lina på- just in case lixom- och när hon ändå satt där ankrade Nina och föreslog lite retningar innan Diva fick komma ikapp och ta skinnet. De senaste dagarna har jag märkt att Diva är lite mer på G igen och lekarna igår tyckte jag blev riktigt bra faktiskt   . För ödmjukhetens skull avslutade Diva det hela med att strunta i "lägg dig" och istället sticka fram till Ajaxx  medan jag stod nedlutad och grejade med linan. Jag var inte alls beredd på en framåtrusning och kasade efter ett bra antal meter innan jag - via en lämpligt placerad stolpe- fick stopp på spöket  . Alltså! Tittade lite på övriga onsdagsgruppare innan jag och mamma rullade hemåt för att hämta ut ett paket på Ica Maxi innehållande ett mackjärn och en smoothiemixer för att kvällen skulle kunna avslutas med en toast i soffan.


-


Igår kväll passade jag också på att beställa lite ny hundmat och med förra gångens DHL-disaster i närminnet googlade jag runt för att se om jag kunde hitta en annan leverantör. Fodersnabben i Svedala kör med egna bilar och idag på förmiddagen blev jag uppringd för bokning av leverans. Ägaren undrade om jag behövde maten a.s.a.p men eftersom jag räknat med liiite längre leveranstid har jag till ett par dagar ännu och kan vänta till imorgon fm innan jobb *goody*.


-


Imorse var jag nere på klubben för att städa rent   och trots regnet (idag hade jag INTE regnkläder  ) fick Diva komma ut och visa att hon var lika piggelin idag . Som avslutning fick hon spontanintervalla lite mellan mig och mamma- del 2 i projektet är alltså lite flås. Ikväll jobbar jag till 21.00 och sedan ska jag hämta upp mamma på jobb och köra hem Khan. Imorgon väntar alltså foderleverans och ett kvällspass.


-


Steg igår: 9764

Steg tisdags: 17 683

Steg i måndags: 11 728

Steg i söndags: vet ej

Steg i lördags: vet ej

Steg i fredags: 3126 på kvällen, glömde räknaren *oops*

Steg i torsdags: 16 768



 
 
Nina

Nina

27 april 2012 08:14

Diva var verkligen mycket piggare nu än när hon just hade löpt :). Härligt! Dessutom var hennes matte betydligt böjligare i kroppen *hehe*. Vissa stolpar står helt enkelt precis där de ska! //Kramkram

http://www.palmstrand.se

Petra

27 april 2012 09:39

Idag kan jag intyga att förrådet med krumelurpiller tullats på *my word*. Fast även om det är en aningen drygt så är det mest ro i mattes hjärta över att Diva är röjig, busig och knasig i originalstil

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petra - 28 november 2013 08:30

Det var verkligen inte igår det blev något skrivet här på bloggen. Närmare bestämt över 1,5 månad sedan och det är ju inte så lätt att sammanfatta precis.    -   På hundfronten har jag i alla fall kommit mig för med att anmäla till en appeltä...

Av Petra - 12 september 2013 21:10

De flesta dagar är bra dagar, eller åtminstone okej dagar, men någon gång ibland dyker en riktigt dålig dag upp. En sådan där dag som rimligen borde varit över i samma stund som man vaknade och som verkligen inte går till historien. En sådan dag hade...

Av Petra - 2 september 2013 08:49

Idag vaknade jag till en riktig blåsig höstdag och även om jag gillar sommardagar i all deras härlighet finns det inget som går upp mot en riktig höstdag för att få fart på livet. Tvärtemot sommarens latare dagar är det liksom nu under hösten som jag...

Av Petra - 23 juli 2013 20:53

Helgen som gick var jag ledig och i lördags var vädret helt fantastiskt. Mormor ringde för att gratulera mamma på födelsedagen men eftersom mamma skulle nanna efter nattpass bestämde vi oss för att åka ut till Torups slottpark med hundarna. Kollade m...

Av Petra - 13 juli 2013 21:19


   Nu är det härliga sommarkvällar för hela slanten. Sitter i ute i korta shorts och t-shirt på balkongen med en bok och tända ljus. Då är det sommarkvällar, de där kvällarna när jag inte känner för att gå in men till slut måste. Ofta för att komma i...

Presentation


Livet med schäfrarna och annat smått och gott.

Tidigare år

Änglahundar

Demonen's Carlzon 2011-03-20, till 2011-10-07.

 

 

Min härliga, bångstyrige gråa kille och jag fick en sommar tillsammans men den kommer jag för alltid bära med mig i hjärtat. Bästa Calle Carlzon fattas oss   

 

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards