Petra & D-Diva

Alla inlägg under augusti 2011

Av Petra - 27 augusti 2011 15:50

Den gågna veckan blev det en del rokader i almanackan, men ska det gå att försörja sig som timvikarie gäller det ju att vara så flexibel och - framförallt - kreativ som möjligt. Pengarna in på kontot är rätt uppskattade liksom.


-


Vi hann i alla fall ner en tur till klubben med pojkarna i onsdags. Väl där tog jag itu med Carlzons chansartade "ligg", det kändes som att lite färska tips och trix kunde vara på sin plats. Tack för det Gosia, Nina och Mattias! Mattias ställde upp som träningshjälp, MEN nu blev det ju så att Carlzon knappt kom ur bilen. "Ordning och reda" hemifrån tycktes inte alls ha följt med i packningen varpå en stor del av passet ägnades åt att nöta invänta varsågod! Något annat som inte heller "följt" med ner var intresset för matte/leksak. På promenaderna i sällskap av Khan har jag ju verkligen fått jobba för att vara mer intressant och rolig i alla lägen men än så länge har vi ju bara lullat runt nere på klubben. Back to basics med det.


-


Igår långrastades vovvarna innan de fick sova en middagslur så att jag & mamma kunde åka iväg på fixar-runda. Det här med att hålla ordning på ekonomin är ju viktigt så samtliga kuponger som blivit liggandes skulle inlösas. Hund- och katt mat, människoprodukter samt en klocka på XXXLutz införskaffades för en mindre peng än vanligt. När Sabina kom från jobb var pojkarna rastade så då fanns ju ingen anledning att börja reda ut vilka saker som tillhör vem.


-


Idag är jag faktiskt också ledig!! Vaknade imorse av att Carlzon satt och tittade på skådespelet utanför fönstret. Vilket konstigt ljus det var under åskovädret, Carlzon tröttnade när det bara mullrade och hoppade ner för att somna om MEN då var ju jag klarvaken så...Det fina i kråksången har varit att samtliga hundrundor - än så länge - har gåtts i torrväder om än det varit kvävt som in i. Planen för eftermiddagen är att ta det easy och NJUTA av nöjda vovvar samt ensamtid hemma. Imorgon jobbar jag delad tur 7-19.30 så där blir inte mycket gjort imorgon precis.

Av Petra - 15 augusti 2011 14:43

Nu ligger några lediga dagar framför mig - härligt  . Planerna på lite egentid i fredags övergavs då vi kom att tänka på att vi alla skulle jobba under helgen. Istället gick nattaren upp lite tidigare så körde vi ut till Alnarp för att rasta pälsarna både i kropp och knopp s.a.s Nu kom ju inte Carlzon så långt i meter sett  men syftet att bli trött uppnådes ju i alla fall  .  Jag hade trampat ut två spår på lika många gräsmattor för huvudbryts skull innan vi gick på promenad, och med tanke på hur Carlzon betett sig och hålt på under promenad fick han vila  i bilen medan Khan gick sitt. Han blev minst sagt brydd över snörhållarens identitet -tydligen- och inledde med att ta spårlinan och springa iväg  .  Hursomhelst så fann han sig till slut och nosade fram sin boll- det var ju bra det! Carlzon hade lite bry i sitt spår men jag är nöjd med att han jobbade på. I ärlighetens namn vet jag faktiskt inte hur spåret egentligen var för vi gick iväg på promenad och där kan lika gärna ha varit hur många hundrastare som helst. Summa sumarum så fick båda pågarna varsin boll med till bilen. Vid det laget hade klockan blivit så mycket att det var dags att lämna nattaren på jobb och då kunde vi lika gärna köra inom SUS och hämta upp Sabina.

   

När jag kom hem från jobb i lördags blev det promenader hemma i Malmö med lite stopp för att träna huvudet. Riktigt god middag tillagades hyfsat fort. Jag har en kompis som är nötallergiker och för något nattpass sedan såg jag ett program (River Cottage) med recept på nötfri pesto. Supergott och enkelt!


-


Igår gick jag en hyfsad runda med Carlzon när jag steg upp men när vi kom hem igen hörde mamma av sig och föreslog en långrunda till Pildammarna med båda pojkarna. När vi var hemma igen myste jag och Carlzon en stund på soffan innan det var dags att köra till jobb. Vilken pärs det blev! Skulle prova vädringskroken till bilen men hade- såklart- inte funderat närmare på hur man tog av den. Vilket jag inte kunde. Pillade, donade och lirkade men icke. Fick ringa en vän * 2 utan att bli klokare, och en mycket hjälpsam man stannade och försökte så gott han kunde att hjälpa till. Långt om länge trillade poletten ner. Med instruktionen öppna bilen menades alltså att öppna bakluckan INTE låsa upp bilen som jag provade. Knappt pinsamt alls...Blev "bara" 10 minuter sen till jobb och väl där förvandlades en stilla lunk till smärre äckelsituation när en av patienterna blev dålig vid kvällsmaten. Full mundering, ytdesinfektion och munskydd - I'll say no more. Ändå rätt nöjd med att överlämna avdelningen i gott skick när jag gick. Under tiden jag vadade - bokstavligen- hade pojkarna varit i Vomb med mamma och Sabina och röjt i hjärtans lust.


-


Började dagen idag med träning borta i parken på andra sidan Lantmannagatan- Carlzon skötte sig med den äran- innan vi gick hemåt för lite frukost och kaffe. Donade runt lite här på förmiddagen och såg bland annat filmen "The Red Baron", faktiskt rätt bra tyckte jag men resten av familjen avskyr krigsinspirerade filmer. Packade in oss i bilen lite tidigare och rastade pälsarna i Lomma- där de bland annat fick röja fritt tillsammans i rastgården en bra stund- innan vi lämnade mamma på jobb. Jag har landat i soffan en stund och ikväll är planen att åka ut till Kävlinge och äta middag med Erika och hennes sambo. Är det uppehåll så kan Carlzon och Alice (deras unga Dog de Bordeux) vara i hundgården och busa.


När vi kom hem satte jag vovvarna i varsin bur under tiden jag gick ner och hämtade upp matkassarna från bilen. Tillbaka uppe i lägenheten skulle jag vilja påstå att Carlzon checkat ut -så han fick ligga kvar där. Over and out!

 

Av Petra - 12 augusti 2011 15:47

Det har minst sagt varit sommarlov på bloggandet - riktigt skönt faktiskt att bara öppna datorn i absoluta nödfall   .


-


I förra veckan genomgick Carlzon och kullsystern Cobra sina operationer för navelbråck. Eftersom Cobras ägare jobbade fick hon följa med i vår bil medan Khan stannade hemma och fick egentid med Sabina. Det gick bra att ha 2 valpar och 1 unghund i samma lägenhet faktiskt och CC höll gemensam låda Nobelvägen ner innan de tröttnade på det och istället slog sig till ro där bak i bilen  . Den goda stämningen grusades dock helt på Statoil i Lund. Stannade för att tanka bilen och fick tanklocket i handen  . Himla tråkigt att upptäcka att någon försökt sno bensin, nog för att den är sjukt dyr men mitt är ändå mitt och ingen annans  . Det var ju bara att köra vidare mot Demonens för vidare färd till veterinären utan tanklock. Operationen gick bra, dramatalangerna kom till sin fulla rätt vid uppvaken men annars var det ingen större sensation. Carlzon fick dock gå på Novocarp ett par dagar då han visade sig smärtpåverkad men det var ju inte så konstigt eftersom hans navelbråck var lite större.


-


Historien om tanklocket då. Det gick inte att limma på själv- jag provade- ej heller att fixa på en mindre och billigare verkstad. Bara att rulla vidare till Volkswagen och be dem beställa ett tanklock och lackering för att behålla värdet på bilen. En vecka cirka skulle det ta, kul när man bor runt hörnet från Södervärn. Som tur var hade vi ju tanklocket kvar. För att undvika att "tillfällighetsbrott" har det varit av och på med locket - courtesy of gaffatejp- vid varje körtillfälle . Så idag åkte jag och Carlzon iväg för att få nya tanklocken monterat och vilket drama det var där då. En upprörd (?) kund ställde till en sådan scen och betedde sig att det var tal om att ringa dit polisen    . 2000kr fattigare har vi i alla fall ett sprillans nytt tanklock lagom till helgen  


-


Igår efter jobb skaffade jag en ryggvänlig sele till gå fint träningen, plus att det är himla skönt att veta att han inte kan "gå ur" halsbanden på olämpligt ställe. Som tillexempel vid Lantmannagatan  . Så nu sportar också Carlzon en "Easy Walk Professionel" sele *moahaha*. När jag ändå var i affären sprang jag förbi Hamilton halsbanden som jag tycker är så fina och den här gången slank det ner ett havsblått. De har många härliga färger tycker jag men fastnade för blått till Carlzons gråa päls.


-


Ikväll är planen att långrasta pälsarna innan jag landar på sofflocket och tittar på film nr 2 av 5 från Hemmakväll. Erbjudande om 5 filmer á 100kr! Imorgon är det upp tidigt och rasta innan morgonpasset inleds kl 07.00, sen på söndag väntar ett kvällspass. Ingen skogsträning den här veckan - heller - men planen är att lägga ut lite spår på någon annan lämplig plats.

Presentation


Livet med schäfrarna och annat smått och gott.

Änglahundar

Demonen's Carlzon 2011-03-20, till 2011-10-07.

 

 

Min härliga, bångstyrige gråa kille och jag fick en sommar tillsammans men den kommer jag för alltid bära med mig i hjärtat. Bästa Calle Carlzon fattas oss   

 

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards