Petra & D-Diva

Alla inlägg under juli 2011

Av Petra - 22 juli 2011 08:38

Vilken bloggtorka  . Å andra sidan är det rätt så skönt att inte ha datorn på så mycket om dagarna, även om vädret just idag lämnar en del att önska. 


-


Förra helgen var det en del födelsedagar men mellan olika arbetspass blev det en tur ut med pälsarna och ett glas vin på restaurangen i Slottsparken som stod för ett mysigt firande. I tisdags jobbade jag kväll men fick Carlzon levererad till jobb och hann gå en riktigt skön promenad längs havet innan hemfärd  .  Onsdagen tog vi en förmiddagstur ner till klubben, där det börjat byggas inför SSM! Av flygtekniska skäl (myggjävlar även kallat) intogs förmiddagsfikat i Slottsparken istället. Den sedvanliga onsdagsträningsturen togs på kvällen sen och Carlzon fick tillfälle att busa med syrran Cobra. De låter exakt likadana när de är lite missnöjda med läget.


-


Igår tog jag och Carlzon en tur till Klostergården innan jobb, passade på att gå en sträcka på Hälsans stig som rasterunda innan det bar hemåt för lunch. Vi timade rätt perfekt tycker jag då regnet började falla först på hemvägen.


-


Idag väntar lite diverse fix, sedan är det nattpass som gäller över helgen.

Av Petra - 15 juli 2011 01:30

Förra veckan spenderades incommunicado ute i tassemarkerna utanför Karlsborg   , närmare bestämt i Tiveden, där Demonens årliga kennelläger blivit förlagt.


-


Det var ju första gången som jag deltog och eftersom Carlzon ännu är rätt liten var fokus på att han skulle få vara med- helt enkelt- samtidigt som jag passade på att se & lära som det så fint heter   . Vi hade en härligt skön vecka ute i naturen -tack gode GUD för myggspray- och Carlzon fick visat upp sina sociala färdigheter. Det känns ändå som att vi är något på spåret, så med mig hem från lägret har jag tryggheten i att försätta som vi jobbar nu- lugnt och fint. Lydnadsmässigt håller vi vid "nej", "hit", "loss" och "sitt" än så länge. I övrigt så leker vi en hel del förbudsövning samt apport av leksak...roliga grejer tycker Carlzon som inte märker av att det ska bli något allvarligt av det hela.


-


Jag har ju ingen semester och var rätt glad över att jag råkade ha ledigt i måndags. Kände mig inte alls nödsagad att flänga runt särskilt mycket utan spenderade dagen på sofflocket, med ett eller annat avbrott för hundtruddelutter som enda undantag. I tisdags var det tillbaka till gruvan för ett morgonpass som uppvärmning inför 2 nattpass. Oturligt nog innebär det att jag även jobbar morgonpass på söndag = förmodligen ingen träning i skogen för mig och Carlzon. Ska jag nu tycka synd om mig själv en stund då känns det rätt kasst att jobba nattpass fre, lörd, söndag 5 veckor på raken nu. Skittrist- rent ut sagt- att inte kunna hänga med ut till skogen MEN jag och Carlzon för nyttja Malmös gröna parker istället.


-


Imorgon försvinner alltså en del av dagen i drömmarnas land men är det bara hyfsat väder så känner jag mig riktigt sugen på att ta en tur ut med pälsen. Vi får fikabesök också när jag slagit i gonggongen, kan säkert övertala till en fika utomhus istället.

Av Petra - 1 juli 2011 09:46

Den här veckan har varit rätt lugn faktiskt sådär. Har passat på att rasta bombibjörnen Gramse om mornarna när vi ändå har varit vid havet i Lomma. Det är något visst att sitta vid havet och äta medhavd smörgås och dricka kaffe på termos. Sedan på förmiddagarna har Carlzon fått gå in och nanna hos nattarbetaren medan jag gett mig iväg för att fixa lite ärende. I början av veckan var jag så uppslukat av min effektivitet att jag tydligen svischade rätt förbi Nina på väg till Naturkompaniet- f'låt. De hade i alla fall inga Skogsmull-brallor i min storlek med de lovade att beställa hem. Igår plingade det i telefonen med meddelandet att det nu finns ett par svindyra byxor att hämta, så fort jag lämnar plånboken i pant *goodie goodie*. Med mig hem just i tisdags fick jag i alla fall en livlina till telefonen. Min laddas ju med usb-sladd men eftersom jag bara haft en engelsk stickkontakt har jag laddat den i radion eller tv, finns ingen på lägret = problems. Alltså äger jag nu en svensk väggdel till laddaren men är 230kr fattigare *hutlöst*. Övriga to-dos har varit att öppna bankkonto och skaffa lånekort. Känns nästan som att jag faktiskt bor i sverige igen ;)).


-


Igår fick jag middagssällis av Frida som tittade förbi och idag är det ju fredag så då får vi se vad som händer...ska som sagt ner till Naturkompaniet och bli fattigare.  Har lite lösa planer på kompishäng och en tur ut med pojkarna blir det säkert också när nattisen & Carlzon vaknat. Sedan blir det ju lite piano i helgen eftersom jag jobbar natt och bombibjörnen ändå kan passa på att ladda inför "semestern" nästa vecka.


Hav a nice fridag evribaddi!

Presentation


Livet med schäfrarna och annat smått och gott.

Änglahundar

Demonen's Carlzon 2011-03-20, till 2011-10-07.

 

 

Min härliga, bångstyrige gråa kille och jag fick en sommar tillsammans men den kommer jag för alltid bära med mig i hjärtat. Bästa Calle Carlzon fattas oss   

 

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards