Petra & D-Diva

Direktlänk till inlägg 2 juni 2013

Att uppdatera bloggen

Av Petra - 2 juni 2013 22:05

Det var minsann ett tag sedan jag kom mig för att blogga. Knappast någon ide att försöka redogöra i detalj för allt som hänt sedan den....21 april   . En lite grov sammanfattning får det bli.


-


Diva har kommit in i trotsåldern bannemig och sammanfattningsvis kan jag ju säga att det verkligen varit skönt att ha befunnit sig utomlands för övriga hundars trots. Verkligen HUR frustrerande som helst när de "medvetet" tittar varsomhelst förutom på just den som sa ett enkelt kommando som sitt. Nåväl, skam den som ger sig - vi har gott tillbaka till basics och hoppas att Divas trots varar ungefär lika länge som mitt tonårsuppror. Det vill säga i runda slängar en vecka....av föräldrarna betald semester (sista) i Paris. Där jag istället för att hänga med på sevärdheter och käka superb fransk restaurangmat hängde på hotellrummet, fick pengar till McDonaldsmat och hade upplysningsplikt till portiern. Väl hemma igen hade upproprskänslorna runnit av mig...


-


Hursomhelst, förra helgen var jag ledig & eftersom Croys husse hade planer att åka uppåt landet fick Croy husera hos mig & Diva. Diva var överlycklig över sällskapet & jag tyckte - minst sagt- att det var som att ha en manlig kopia av Diva. På fredagen hämtade jag Croy hos Lotta efter jobb varefter vi åkte direkt hem till mormor för att ordna med hennes brandvarnare. Mormor hade stekt köttbullar & den stackars Croy lät sig ledas i fördärvet av Diva. Så nu vet han att vad Diva än påstår så är det INTE självservering, inte ens hos mormor. Lördagen var vi i Vomb & spårade, Cina la ett spår till Diva verkligen gick som på räls & Croy fick låna Frasses spårsele och ärvde spåret jag trampat åt Yalla. Mycket lärorikt för mig, som inte tidigare pysslat med spår, åt hänga med bakom en hund som är äldre & mer rutinerad än men som ändå jobbar väldigt likt Diva. En tydligare målbild helt enkelt. Söndagen regnade bort men vi tog oss ändå ut till skogen för att gå milen tillsammans med pappa & hans sambo. Väl hemma var soffan rätt skön.

   

-


Framåt veckan kände jag mig lite stel i nacken men tänkte inte desto mer på det. Stannade dock hemma från onsdagspartyt för att skriva en kemilabbrapport om något så spännande som masshalten ättika i vinäger. I torsdags vaknade jag, hur tidigt som helst, till härligt sommarväder och nackspärr. Framåt eftermiddagen skulle pappa lämna tillbaka min termos som jag glömt i hans ryggsäck under söndagens promenad och, i ett försök att mjuka upp nacken, tog vi en promenad i Malmö- åt en glass vid kanalen & drack äpelmust vid caféet i Slottsparken.


Till ingen nytta- grande nackspärr i fredags. Sammanfattningsvis var helgens arbetspass en pärs & det fanns ingen tid till kiropraktor förrän tidigast måndag. Ledig tid har mestadels spenderats i soffan uppallad av hela hushållets kuddbestånd samt en cocktail av ibuprofen+paracetamol för att kunna sova. Imorse fick mamma till och med hjälpa mig att duscha, för att inte tala om att kamma håret eller fräscha upp anletsdragen. Imorgon väntar som sagt en tid hos en kiropraktor och därmed har jag för första gången någonsin sjukanmält mig till ett arbetspass. Eller ja, jag måste åka in till jobb för att jobba 1,5 timme innan jag kan stämpla ut och åka till kiropraktikern. Men ett halvt arbetspass har jag sjukat mig i alla fall. 

 
 
Nina

Nina

3 juni 2013 08:39

Det var minsannemej på tiden att det hände nåt här må jag säga :). Trotsåldrar går över, bara man är tillräckligt envis *hehe*. Usch vad tradigt med nackspärr :( - hoppas att kotknackaren kan fixa till nacken. Krya på dig! //Kramar

http://www.palmstrand.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petra - 28 november 2013 08:30

Det var verkligen inte igår det blev något skrivet här på bloggen. Närmare bestämt över 1,5 månad sedan och det är ju inte så lätt att sammanfatta precis.    -   På hundfronten har jag i alla fall kommit mig för med att anmäla till en appeltä...

Av Petra - 12 september 2013 21:10

De flesta dagar är bra dagar, eller åtminstone okej dagar, men någon gång ibland dyker en riktigt dålig dag upp. En sådan där dag som rimligen borde varit över i samma stund som man vaknade och som verkligen inte går till historien. En sådan dag hade...

Av Petra - 2 september 2013 08:49

Idag vaknade jag till en riktig blåsig höstdag och även om jag gillar sommardagar i all deras härlighet finns det inget som går upp mot en riktig höstdag för att få fart på livet. Tvärtemot sommarens latare dagar är det liksom nu under hösten som jag...

Av Petra - 23 juli 2013 20:53

Helgen som gick var jag ledig och i lördags var vädret helt fantastiskt. Mormor ringde för att gratulera mamma på födelsedagen men eftersom mamma skulle nanna efter nattpass bestämde vi oss för att åka ut till Torups slottpark med hundarna. Kollade m...

Av Petra - 13 juli 2013 21:19


   Nu är det härliga sommarkvällar för hela slanten. Sitter i ute i korta shorts och t-shirt på balkongen med en bok och tända ljus. Då är det sommarkvällar, de där kvällarna när jag inte känner för att gå in men till slut måste. Ofta för att komma i...

Presentation


Livet med schäfrarna och annat smått och gott.

Tidigare år

Änglahundar

Demonen's Carlzon 2011-03-20, till 2011-10-07.

 

 

Min härliga, bångstyrige gråa kille och jag fick en sommar tillsammans men den kommer jag för alltid bära med mig i hjärtat. Bästa Calle Carlzon fattas oss   

 

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards