Petra & D-Diva

Alla inlägg den 30 november 2012

Av Petra - 30 november 2012 14:58

Ja, så var det fredag   . Imorse vaknade jag kl 5.00 till "Waltzing Matilda" som spelades på klockradion. Alarmet stod på sedan i onsdags tydligen och fastän jag var rätt pigg låg jag kvar en timme till. Bara för att jag kunde liksom. När jag steg upp vankades lite kaffedrickande innan vi körde till klubben för att städa rent. På vägen hämtade vi upp Khan och fick således börja städningen med att gå en rastrunda och servera frulle. Diva var i och för sig redan rastad och matad men fick komma ut och dra en repa runt appelplanen   - för hörsamhetens skull. Vilket - för övrigt- var en mycket god ide för hon grisnitade och kom tillbaka till mig när jag kallada tillbaka i vanlig ton och lät sedan bli att snegla på Khan   . När stugan såg fräschare ut rullade vi hemåt via Pildammsparken. Efter lite inledande halaballoo (Khan har inte varit här på ca 2 veckor lixom) la sig hundarna till ro, jag landade i skrivbordsstolen och mamma åkte till jobb. Och där är vi kvar några timmar senare. Jag ska tentaplugga någon timme till, sen ska Diva få en joggingrunda och Khan får nöja sig med en promenad. 

 


-


I onsdags redovisade jag sista grupparbetet på den här delkursen. Bilen blev fixad under morgonen, verkstaden som jag pratade med i tisdagskväll kör tydligen ut och åtgärdar på plats *goody goody*. Jag  kunde åka hem i lugn och ro för att äta lunch innan jag & Diva gick hem till Sabina för att hämta bilen och köra ut till Prima Liv i Lödde. Kerstin bedömde att Divas röntgenbilder såg fria ut runtom. Hur SKÖNT som helst att hon är friskförklarad både på MH och röntgen   . Diva tyckte att det var läge att gå hem när Faxe, som också var hos Tant Veterinären, mullrade men annars låg hon lugnt och väntade tills det var vår tur. Efter uppåttjacket vaknade hon hur snabbt som helst och for ut till Kerstin & Kim för att inkassera karamellen som man bör få hos veterinären. Men se ICKE när man fått en nussinuss-injektion   . Tanken var att tentaplugga lite på kvällen men Diva somnade i knät på mig i soffan och ja...jag somnade också   . 

 


-


Igår var Diva hur piggelin som helst så vi tog en tur till Bulltofta för att jogga deras 5km slinga innan vi stannade till hos mormor för lite lunch/fika. Efter att ha gjort en stor show av att tigga järnet somnade Diva under bordet till mormors stora förtjusning  . Väl hemma igen pluggade jag någon timme innan vi åkte och storhandlade på Jägersro. Medan mamma meckade schnitzel med rödkål gick jag ner i källaren  för att bära upp julpyntet. Efter middagen hängde jag upp julstjärnorna i fönstret och strök till och med gardinerna innan jag hängde upp dem   . 


-


Övrigt idag är att jag har anmält mig på Komvux, eller snarare hos MiRoi vilka samarbetar med Komvux. Vill jag söka in till veterinär i Köpenhamn behöver jag tydligen mattekunskaper all inclusive och på grund av någon teknikalitet behöver alla som läst IB på gymnasiet, komplettera Kemi & Fysik fast vi också läste det. Fråga mig inte varför - det är så, tydligen   . Alltså ska jag läsa Fysik B, Kemi B samt Matte D & E   - på en flexibel distanskurs. Helst på en termin men det är kanske inte helt realistiskt att hinna med det.  

Presentation


Livet med schäfrarna och annat smått och gott.

Änglahundar

Demonen's Carlzon 2011-03-20, till 2011-10-07.

 

 

Min härliga, bångstyrige gråa kille och jag fick en sommar tillsammans men den kommer jag för alltid bära med mig i hjärtat. Bästa Calle Carlzon fattas oss   

 

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards