Petra & D-Diva

Direktlänk till inlägg 20 november 2012

Kvällsblogg

Av Petra - 20 november 2012 21:38

Nu har vi landat i soffan jag och Diva, ensamma hemma eftersom mamma jobbar ett nattpass. När jag kom hem från universitetet strax efter 18.00 hade jag egentligen tänkt ta kvällsrundan ner till mormor  och hämta Divas leverkorv. Jodå, mormor köper numera specialgodis till hundarna   . Så var jag hungrig och då var det lika bra att först mecka middag, ta en kopp kaffe i soffhörnan med Diva i knät och vips så var klockan 19.30   . Det får bli en fika hemma hos mormor imorgon. Istället tog vi en joggintur på cirka 45 minuter och när vi kom hem var Divas klor mjuka efter att ha sprungit omkring i blött gräs så det var lika bra att ta en omgång med klosaxen. Inte precis Divas favoritstund och mellan varven har hon stressat upp sig ordentligt men trägen vinner och de sista gångerna har hon accepterat att det ska göras   . Inget mer klippetiklopp på parketten *me like*. 


-


Övriga happenings idag var att jag tog en tur ner till klubben för att städa. Khan & Diva fick hänga med  liksom låne-beageln Lily. Lilys matte - och tillika Sabinas kompis- är i Honk Kong för studier och i vanliga fall bor hon hos mattes pappa, som väldigt hastigt behövde åka iväg på jobbresa och desperat frågade Sabina om hjälp. Det får bara ordna sig med tiderna (Lily har ev. lite issues med att lämnas ensam) fram till på fredag då jag går på SEMESTER. Förutom att hon inte kommer på inkallning är Lily - vad jag märkt- väldigt lätt att ha att göra med. Även om det kändes aningen konstigt att gå på promenad med en så LITEN vovve  .  Efter klubbstäd och hundrundor åkte jag till Lund för en redovisning på universitetet. 


-


Jag ska njuta en stund till i soffan, Diva har redan gosat ner sig och somnat sidan om, innan det är hög tid att skalla kudden inför morgondagens jobbstart kl 7.00. 

 
 
Nina

Nina

21 november 2012 10:03

Gött att semestern närmar sig på riktigt :)! Lite massage innan dess och du kommer att vara relaxad som tusan *hehe*. Själv klarar jag inte av massage, troligen kittligast i hela världen. Håll ut de sista dagarna nu! //Kramar

http://www.palmstrand.se

Petra

21 november 2012 22:34

Det är härligt på riktigt:)! Jag inleder starkt och tar massagen på fredag eftermiddag efter en tur till universitetet! Jag älskar massage men kan inte med att betala för det:). Jag håller ut!! /kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petra - 28 november 2013 08:30

Det var verkligen inte igår det blev något skrivet här på bloggen. Närmare bestämt över 1,5 månad sedan och det är ju inte så lätt att sammanfatta precis.    -   På hundfronten har jag i alla fall kommit mig för med att anmäla till en appeltä...

Av Petra - 12 september 2013 21:10

De flesta dagar är bra dagar, eller åtminstone okej dagar, men någon gång ibland dyker en riktigt dålig dag upp. En sådan där dag som rimligen borde varit över i samma stund som man vaknade och som verkligen inte går till historien. En sådan dag hade...

Av Petra - 2 september 2013 08:49

Idag vaknade jag till en riktig blåsig höstdag och även om jag gillar sommardagar i all deras härlighet finns det inget som går upp mot en riktig höstdag för att få fart på livet. Tvärtemot sommarens latare dagar är det liksom nu under hösten som jag...

Av Petra - 23 juli 2013 20:53

Helgen som gick var jag ledig och i lördags var vädret helt fantastiskt. Mormor ringde för att gratulera mamma på födelsedagen men eftersom mamma skulle nanna efter nattpass bestämde vi oss för att åka ut till Torups slottpark med hundarna. Kollade m...

Av Petra - 13 juli 2013 21:19


   Nu är det härliga sommarkvällar för hela slanten. Sitter i ute i korta shorts och t-shirt på balkongen med en bok och tända ljus. Då är det sommarkvällar, de där kvällarna när jag inte känner för att gå in men till slut måste. Ofta för att komma i...

Presentation


Livet med schäfrarna och annat smått och gott.

Änglahundar

Demonen's Carlzon 2011-03-20, till 2011-10-07.

 

 

Min härliga, bångstyrige gråa kille och jag fick en sommar tillsammans men den kommer jag för alltid bära med mig i hjärtat. Bästa Calle Carlzon fattas oss   

 

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards