Petra & D-Diva

Direktlänk till inlägg 8 november 2012

Jobba, fika och träna

Av Petra - 8 november 2012 08:52

Igår var det- för 3:e veckan i rad- Onsdagsparty   . Fantastiskt roligt att det blivit lite kontinuitet i tränandet för Diva, motivationen att småträna på rastrundorna är så mycket bättre nu när jag känner att Diva också tycker att det är roligt. Helgträningarna i skogen är lite svårare att få till men man kan inte få allt här i världen   Diva fick sitta kvar i bilen igår efter samlingen medan övriga onsdagsmedlemmar tränade sina adepter. Först efter go-fika, signerad Susanne & Bizzie, tog jag ut Diva en sväng. Den ursprungliga planen var egentligen att påbörja något nytt moment men väl på plats kände jag att det vore bättre att kolla av det vi gjort hittills, på jobb s.a.s Förra veckan trixade vi lite med tydliga signaler inför sitt kvar/inkallning- bla. reser jag mig lite annorlunda och så har jag jobbat på tonen i sitt för att det ska bli tydligt för Diva att hon ska stanna kvar. Icke en enda tjuvning på hela veckan- goody goody. Fria följet gick också jättebra, bortsett från att jag tyckte att vi var så duktiga att jag glömde bort att klicka, leverera karameller OCH göra täta svängar  .  


-


Idag väntar en redovisning på universitetet och sedan en fika med mormor som också befinner sig i Lund. Ikväll har jag båda hundarna så vi får se vad som händer, klart är i alla fall att Diva ska få öva lite. Skall, läggande under gång och ev "stanna" hade jag tänkt. Framförgående väntar jag med tills expertisen kan instruera. 


 

Gammal bild från början av våren :)



 
 
Nina

Nina

9 november 2012 13:32

Ja det var ju värst vad det har blivit Onsdagsparty för dig den senaste tiden :). Bra det! Att man glömmer klick och belöningar är lätt hänt när man känner att man har flytet. Fast svänga bör man komma ihåg *fniss*. //kramar

http://www.palmstrand.se

Petra

9 november 2012 18:23

Ibland så händer det:) Man skulle kunna tycka att det hade gått att komma ihåg 1 av 3 punkter när man som jag är karriärstudent- även under stunder av hybris....Men icke *fniss*. //Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petra - 28 november 2013 08:30

Det var verkligen inte igår det blev något skrivet här på bloggen. Närmare bestämt över 1,5 månad sedan och det är ju inte så lätt att sammanfatta precis.    -   På hundfronten har jag i alla fall kommit mig för med att anmäla till en appeltä...

Av Petra - 12 september 2013 21:10

De flesta dagar är bra dagar, eller åtminstone okej dagar, men någon gång ibland dyker en riktigt dålig dag upp. En sådan där dag som rimligen borde varit över i samma stund som man vaknade och som verkligen inte går till historien. En sådan dag hade...

Av Petra - 2 september 2013 08:49

Idag vaknade jag till en riktig blåsig höstdag och även om jag gillar sommardagar i all deras härlighet finns det inget som går upp mot en riktig höstdag för att få fart på livet. Tvärtemot sommarens latare dagar är det liksom nu under hösten som jag...

Av Petra - 23 juli 2013 20:53

Helgen som gick var jag ledig och i lördags var vädret helt fantastiskt. Mormor ringde för att gratulera mamma på födelsedagen men eftersom mamma skulle nanna efter nattpass bestämde vi oss för att åka ut till Torups slottpark med hundarna. Kollade m...

Av Petra - 13 juli 2013 21:19


   Nu är det härliga sommarkvällar för hela slanten. Sitter i ute i korta shorts och t-shirt på balkongen med en bok och tända ljus. Då är det sommarkvällar, de där kvällarna när jag inte känner för att gå in men till slut måste. Ofta för att komma i...

Presentation


Livet med schäfrarna och annat smått och gott.

Änglahundar

Demonen's Carlzon 2011-03-20, till 2011-10-07.

 

 

Min härliga, bångstyrige gråa kille och jag fick en sommar tillsammans men den kommer jag för alltid bära med mig i hjärtat. Bästa Calle Carlzon fattas oss   

 

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards