Petra & D-Diva

Direktlänk till inlägg 25 maj 2011

Till skogs

Av Petra - 25 maj 2011 20:32

Om man pluggar duktigt får man belöning i form av en runda i skogen. Eller så kan det vara antidot mot valpkoman=däst av att bara gå runt huset  .  Eftersom det inte blev någon onsdagsträning på klubben hade vi ju tänkt oss en utflykt till Arriesjön. Nu när vädret var lite mer tveksamt bestämde vi oss för att istället ta en tur till Bokskogen med de fyrbenta. Carlzon har således varit på sin första skogspromenad med matte. Visserligen är det ju säsong för koppel i skogsmark men jag kände mig rätt säker på att kunna löpa ifatt hyfsat. Carlzon har ännu inte kommit på att man kan sticka åt andra hållet så han höll sig fint i närheten av mig . Dock fick det bli en säkerhetsåtgärd vid påträffandet av hästhögar . Missen med gödselhögar och fyrbenta som ska lyssna på kommando har gjorts förr - till släkten på landets stora förtjusning   - och då med äldre och mer tränade fyrbenta. Så snöre på för det goda humörets skull liksom   . Sedan gick vi tillbaka till gläntan och i halvtid fick Carlzon nytt sällskap s.a.s Jag kände mig rätt sugen att röra på fötterna i högre takt och lite längre än vad Carlzon (bör) tya med för tillfället. Så Carlzon fick stanna i gläntan  med mamma medan Khan fick sig 2 rundor istället för en lång (Sabina också).


-


Nu är vi hemma, är mätta och har landat i soffan allihopa. Belåtna är det flesta av oss...förutom Carlzon då som inte alls förstår varför de tvåbenta pratar i tungor om övertrött och speedad  . Han tuggar snällt på sin lilla sko men tänker minsann inte somna alls  .  


-


Här kommer lite utlovade bilder av Carlzon on the MOVE...

  Kommer du eller? Carlzon på fri fot i bokskogen :)


  Shit, shit, shit!! Jag tappade bort matte...


  Är jag söt nog att få en korvbit nu?


  Jag kommer, jag kommer...   Det tar en stund att inkapacitera en morot


  Carlzon spjinger sitt allja fojtaste in i skuggan på Revinge.


  Massa spännande lukter att nosa på.


Yes, nu blev det Midsomer Murders på 3:an. Bra program att slappa till för jag orkar inte läsa en rad till idag.

 
 
Nina

Nina

25 maj 2011 21:51

Åh så fort han kan spjinga :)! Vilka fina bilder på liten kille - shit va långa benen har blivit :)). Låter som en härlig dag tycker jag! //Kramar

http://www.palmstrand.se

 
Ingen bild

Mamma

30 maj 2011 18:08

Tack för lånet som blev en ljuvlig stund, MEN nästa gång får ni gärna ta med er myggen på er långpromenad.

Petra

31 maj 2011 08:26

Myggen bör bekämpas med giftiga medel- absolut!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petra - 28 november 2013 08:30

Det var verkligen inte igår det blev något skrivet här på bloggen. Närmare bestämt över 1,5 månad sedan och det är ju inte så lätt att sammanfatta precis.    -   På hundfronten har jag i alla fall kommit mig för med att anmäla till en appeltä...

Av Petra - 12 september 2013 21:10

De flesta dagar är bra dagar, eller åtminstone okej dagar, men någon gång ibland dyker en riktigt dålig dag upp. En sådan där dag som rimligen borde varit över i samma stund som man vaknade och som verkligen inte går till historien. En sådan dag hade...

Av Petra - 2 september 2013 08:49

Idag vaknade jag till en riktig blåsig höstdag och även om jag gillar sommardagar i all deras härlighet finns det inget som går upp mot en riktig höstdag för att få fart på livet. Tvärtemot sommarens latare dagar är det liksom nu under hösten som jag...

Av Petra - 23 juli 2013 20:53

Helgen som gick var jag ledig och i lördags var vädret helt fantastiskt. Mormor ringde för att gratulera mamma på födelsedagen men eftersom mamma skulle nanna efter nattpass bestämde vi oss för att åka ut till Torups slottpark med hundarna. Kollade m...

Av Petra - 13 juli 2013 21:19


   Nu är det härliga sommarkvällar för hela slanten. Sitter i ute i korta shorts och t-shirt på balkongen med en bok och tända ljus. Då är det sommarkvällar, de där kvällarna när jag inte känner för att gå in men till slut måste. Ofta för att komma i...

Presentation


Livet med schäfrarna och annat smått och gott.

Tidigare år

Änglahundar

Demonen's Carlzon 2011-03-20, till 2011-10-07.

 

 

Min härliga, bångstyrige gråa kille och jag fick en sommar tillsammans men den kommer jag för alltid bära med mig i hjärtat. Bästa Calle Carlzon fattas oss   

 

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards