Petra & D-Diva

Alla inlägg den 3 maj 2011

Av Petra - 3 maj 2011 07:50

Då var påsken helt och hållet slut, nu när jag är tillbaka i Liverpool huset. Det är skönt att komma ett steg vidare mot att avsluta kandidaten, den här veckan är det ju som bekant hög tid att lämna in rapporten. Nu på morgonen skrev jag en lista på vad som behöver fixas till, så att jag har koll. Massa 'tonstiga grejer som ska inkluderas, jag menar vad är Bona Fide bevis på att jag samlat in datan själv- egentligen   . Nåväl, har lite dylikt pill som behöver fixas till förutom att jag ska skriva det sista och korrekturläsa det så klart. Sånt där småpill kan gärna ta längre tid än jag någonsin trott var möjligt så det är lika bra att åka in till universitetet och börja med det nu på förmiddagen. Skriva kan jag ju alltid göra hemifrån under eftermiddagen/kvällen.

-

Resan igår gick hyfsat. Öresundståget var på minuten i tid- 15.37- och trots "random check" i säkerhetskontrollen var jag igenom strax efter 16.00 Tullaren må ha tittat snett på min kräkspåse (utifall att jag skulle få bräckhosta på tåget/planet/bussen) men han slog inte så mycket som en blick på mina medhavda smörgåsar *hmm*. Dock bjöd Sas på den sedvanliga halvtimmes förseningen från Kastrup. Hur svårt kan det vara? Att lyfta och landa med förkylning a la smått tilltäppta bihålor och hosta var inte alls särskilt fräsigt men det gick bra i alla fall   . Vi landade i hyfsad tid ändå och med lite sprint insats- hate it- kom jag med bussen till Liverpool. Allt som allt var jag tillbaka i huset strax före 21.00 engelsk tid, precis som vanligt m.a.o Det var bara "gamla" huskamraterna som är tillbaka ännu så vi satt i köket en bra stund medans jag värmde medhavd stroganoff till sen middag.

-

Idag ska jag således påbörja avbokningen av rapportlistan med en tur in till universitetet för att snygga till alla grafer och figurer samt inhandla en cd-skiva. Tydligen ska vi lämna in 2 inbundna kopior samt en elektronisk kopia på cd  .

Sedan ska jag försöka inom stan för att inhandla spackel och lite yoghurt till frukostflingorna. Middagsmat tog jag faktiskt med mig från Malmö för att slippa handla in-släng om några dagar fenomenet. Det är faktiskt också rätt skönt att slippa tänka på det och helt bara kunna fokusera på att avsluta den här rapporten.

-

Övrig kuriosa är att min trådlösa mus till laptopen verkar ha vandrat till de sälla jaktmarkerna. Jag har bytat batteri, snurrat på nämnda-nya-batteri, tryckt på connect knappen och provat samtliga usb-ingångar men inget funkar. Nåja, det går ju bra utan också det är mest att jag tyckt att den gått kunde haft en bättre livsängd än 4 år...


Go tisdag evribaddi  

Presentation


Livet med schäfrarna och annat smått och gott.

Tidigare år

Änglahundar

Demonen's Carlzon 2011-03-20, till 2011-10-07.

 

 

Min härliga, bångstyrige gråa kille och jag fick en sommar tillsammans men den kommer jag för alltid bära med mig i hjärtat. Bästa Calle Carlzon fattas oss   

 

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards