Petra & D-Diva

Alla inlägg den 6 maj 2011

Av Petra - 6 maj 2011 09:00

Jamen så att gårdagskvällen då. Jag kan inte direkt påstå mig varit en wild child precis   . Satte mig på sängen (a.k.a soffan) strax efter 18-snåret med min snabbemiddag av diverse ihopplock av rester. En stund senare kom Malin upp för att hälsa att Becky skulle komma förbi vid 22.00 för att hämta sina grejer. Sms:ade naturligtvis Becky och försäkrade att jag inte hade några planer alls och hon behövde inte stressa en sekund. Ingen plugganda anföll så jag tittade på ett avsnitt av Lewis under en filt. Strax före 22.00 plingade så mobilen för att meddela att Becky var på ingång. 25 minuter senare satte jag mig rätt upp, kollade mobilen och såg ett missat sms om att Becky var utanför   ... Shit, shit, shit- ner och kollade men det visade sig att Vinny släppt in henne   . Vederbörande hade tydligen sovit som en klubbad säl när Becky kommit uppför trappan och de hade inte haft hjärta att ruska liv i mig för att säga hej då! Himla typiskt att missa henne och inte få sagt ett ordentligt sista farväl  . Ajamen alltså, under loppet av bara några minuter måste jag ha däckat totalt eftersom jag inte hörde ett enda ljud av detta  


-


Point taken i alla fall och jag kröp ner under täcket på riktigt för att försöka sova ut den här evinnerliga förkylningen. Hosta är världens bästa sömnpilla   . MEN idag har jag enbart kvarstående lock för öronen efter flygresan i måndags- det blir så när f.d öronbarn flyger med förkylning- men känner mig i övrigt rätt pigg och alert. Ett stort block i hjärnan försvann igår    så idag känns det plättlätt att sätta mig framför skrivbordet och köra på med tentaanteckningar. Tentaplugg är f.ö mitt forte. Jag gillar det och vet prick vad jag behöver göra för att det ska gå i lås- love it  . Sedan ska jag packa ner pinalerna i stora väskan, käka (sista) gemensamma middagen med husarerna innan det är dags för en ny flygförflyttning imorgon bitti. Jag är så glad att jag fick en vecka med enbart det gamla husgänget OCH att det till och med klaffade så bra att Becky kom upp, bara Jim saknades  .


-


NU ska jag ta tag i dagen här, har ett par föreläsningar att skriva anteckningar till. Om jag skulle göra en kopp te först  .

Presentation


Livet med schäfrarna och annat smått och gott.

Tidigare år

Änglahundar

Demonen's Carlzon 2011-03-20, till 2011-10-07.

 

 

Min härliga, bångstyrige gråa kille och jag fick en sommar tillsammans men den kommer jag för alltid bära med mig i hjärtat. Bästa Calle Carlzon fattas oss   

 

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards