Petra & D-Diva

Direktlänk till inlägg 13 maj 2011

Snart är det HELG!!

Av Petra - 13 maj 2011 11:38

Nu är det inte långt kvar till söndag förmiddag  . Tack gode gud att jag har fullt upp med att plugga, jobba och diverse övrig markservice som ju hör livet till. Tiden går liiite fortare när man är busy faktiskt. Äntligen är det snart helg, även om jag får vänta en stund till på att det ska bli söndag.


-


I onsdags var jag tillbaka för kvällspass på gamla jobbet, det känns rätt bra faktiskt att ha kommit igång med lite avlönat arbete. Sedan är det ju extra bekvämt att det är ett jobb jag haft förut på en arbetsplats jag känner till- tillbaka till bekanta rutiner passar mig rätt bra just nu   . Busstiderna låg inte riktigt bra för att börja 14.30 och jag behövde antingen vara en timme tidig eller några minuter sen- jag valde att vara i god tid och hade med mig kollegieblocket för att kunna plugga lite under tiden. My gawd vad varmt och skönt det var ute   men ska man jobba/plugga så ska man.


-


Igår var det enbart tentaplugg inplanerat men passade på att ta en runda till ÖB på förmiddagen för att shoppa upp lite städattiraljer odyl för facila priser. Köpte bland annat träolja så balkonggolvet har nu blivit som nytt. Mamma hittade även en hundfilt som passade perfekt i buren. Apropå buren så ringde jag djuraffären för att dubbelkolla att buren beställts och kunde levereras i början på nästa vecka. Icke- beställning skulle ske först nästa vecka   . Avbokade- så klar- den beställningen och ringde runt till andra djuraffärer för att höra om Xl fanns på lager. Blev först erbjuden en bur som visade sig vara - tycker jag- alldeles för liten för schäferhane, och sedan oärligt informerad ang beställningstid. Ingen smart försäljningsstrategi alls, särskilt inte där konkurrensen är stor. Fick napp på Jäger 18.30 som lade undan en sista exemplaret. Hoppade kvickt in i bilen och svischade iväg innan stängningsdags   . Till slut blev alltså buren inredd och fin innan Carlzon flyttar in OCH den var ett par hundralappar billigare än väntat *lajk!*.

  Carlzon hittade en pinne att dra runt på   .


  Carlzon tror nog att Cobra absolut är med och leker pjett  .


 Full fart framåt även utan propeller :)!


-


Idag har jag- föga överraskande- pluggat på och ska snart ta lunch samt passa på att gå ut på en promenad med Khan som tycker det är lite tradigt med dessa pluggdagar  .

 
 
Nina

Nina

13 maj 2011 12:20

Ajamen gullefjun :)! Fullt ös och jittesnabb' trots att han inte blir jagad av syster ... som står på huvet? Kan tänka att timmarna tar lite onödigt lång tid. Fast den gosebjörnen hade jag gärna väntat på faktiskt <3. //Kramar

http://ww.w.palmstrand.se

Petra

13 maj 2011 12:30

Timmarna tar onödigt lång tid nu *apselut*, fast snart är väntan helt över på gosebjörnen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petra - 28 november 2013 08:30

Det var verkligen inte igår det blev något skrivet här på bloggen. Närmare bestämt över 1,5 månad sedan och det är ju inte så lätt att sammanfatta precis.    -   På hundfronten har jag i alla fall kommit mig för med att anmäla till en appeltä...

Av Petra - 12 september 2013 21:10

De flesta dagar är bra dagar, eller åtminstone okej dagar, men någon gång ibland dyker en riktigt dålig dag upp. En sådan där dag som rimligen borde varit över i samma stund som man vaknade och som verkligen inte går till historien. En sådan dag hade...

Av Petra - 2 september 2013 08:49

Idag vaknade jag till en riktig blåsig höstdag och även om jag gillar sommardagar i all deras härlighet finns det inget som går upp mot en riktig höstdag för att få fart på livet. Tvärtemot sommarens latare dagar är det liksom nu under hösten som jag...

Av Petra - 23 juli 2013 20:53

Helgen som gick var jag ledig och i lördags var vädret helt fantastiskt. Mormor ringde för att gratulera mamma på födelsedagen men eftersom mamma skulle nanna efter nattpass bestämde vi oss för att åka ut till Torups slottpark med hundarna. Kollade m...

Av Petra - 13 juli 2013 21:19


   Nu är det härliga sommarkvällar för hela slanten. Sitter i ute i korta shorts och t-shirt på balkongen med en bok och tända ljus. Då är det sommarkvällar, de där kvällarna när jag inte känner för att gå in men till slut måste. Ofta för att komma i...

Presentation


Livet med schäfrarna och annat smått och gott.

Tidigare år

Änglahundar

Demonen's Carlzon 2011-03-20, till 2011-10-07.

 

 

Min härliga, bångstyrige gråa kille och jag fick en sommar tillsammans men den kommer jag för alltid bära med mig i hjärtat. Bästa Calle Carlzon fattas oss   

 

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards