Petra & D-Diva

Direktlänk till inlägg 10 maj 2011

Några dagar kvar...

Av Petra - 10 maj 2011 08:24

Dags för lite bloggande såhär på svensk mark då. Nu börjar det ju kännas att jag i stort sett lämnat England, det är naturligtvis härligt att gå nya utmaningar till mötes, samtidigt känns det ju lite trist att den tiden tagit slut.


-


I lördags blev det inte så mycket gjort. Steg upp och packade det sista innan avfärd mot flygplatsen, efter förfrågan fördrev jag väntetiden med att shoppa på mig lite Cliniquesmink som är aningens billigare på flygplatsen. Med tanke på sommarens hundrundor och min sedan tidigare misshandlade najsa köpte jag även en retro hatt för att skydda såväl öron som näsa vid solig väderlek. För det facila priset 70kr, typ, får den hålla så länge den håller- helt enkelt. Sammanstrålade med mamma vid triangeln och vi traskade hemåt med väskorna och packade upp det värsta. Jag passade även på att få i mig en macka, en portion yoghurt vid 06-snåret var kanske inte helt genomtänkt med tanke på att klockan hunnit bli runt 15.00 MEN jag vägrar att köpa något i matväg på flyg/platser. Vägrar! Efter utfodringen tog vi 34ans buss mot Sibbarp för att sitta där i solen och titta på TS-tävlingen.


-


Söndagen började lugnt och fint innan vi satte oss i bilen och rullade mot Löberd för en visit med Clumpen Carlzon  . Det var livat och glatt på de båda och vi hade en mysig stund med gott kaffe, när de två små tagit ut sig alldeles. Hemfärden gick via fågeltornet på revinge, i lä mellan träden blev det en skön runda.


-


Igår var jag tillbaka på mitt gamla jobb för ett morgonpass, skönt att komma igång lite med "vanligt" avlönat arbete. När jag och mamma landade hemma såg vi mormor komma spankulerandes och snabbade oss på med kaffekanan. Hon må vara pensionär men sommarens nyinköpta skor var med klack- DOCK inte alls högklackade jämfört med de par hon först tittat på. Hujedamej! Sen var det dags för ett tråkigt farväl till kissen O'Malley som inte mått så bra på sista tiden. Det är alltid trist och skit MEN det känns bra att han fått somna ifrån innan livet blev riktigt ovärdigt.


-


Idag är planen att införskaffa en bur till Carlzon OCH att ta en djupdykning i vad neuropsykologin har att säga om människans känsloliv. Kan inte bli mer än intressant.

 
 
Nina

Nina

10 maj 2011 09:01

Snart snart snart :)! Vilka underbara bilder Irene tagit på de små bumlingarna. Det verkar kunna bli åka av *moahahaaa*. Tack för sminkshoppingen! Färgerna funkar kanon :). Syns vi imorron? Tårtatajm då ju. //Kramar

http://www.palmstrand.se

Petra

10 maj 2011 10:29

Det var jättehärliga bilder som jag kan sno- jag fick någon bra i söndags men det var mycket solskuggor OCH mycket spring! TUR att färgerna funkade bra, det värsta som finns med smink som inte är riktigt rätt.

Jag jobbar kvällspass imorron så ni får käka en bit för mig och Carlzon också *haha*. Apropå lagomtjocka Carlzon, ska iväg och fixa bur nu (visningsex. *yes*). Vid alldilis för mycket åka av blir det snickeboa *moahaha*. //Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petra - 28 november 2013 08:30

Det var verkligen inte igår det blev något skrivet här på bloggen. Närmare bestämt över 1,5 månad sedan och det är ju inte så lätt att sammanfatta precis.    -   På hundfronten har jag i alla fall kommit mig för med att anmäla till en appeltä...

Av Petra - 12 september 2013 21:10

De flesta dagar är bra dagar, eller åtminstone okej dagar, men någon gång ibland dyker en riktigt dålig dag upp. En sådan där dag som rimligen borde varit över i samma stund som man vaknade och som verkligen inte går till historien. En sådan dag hade...

Av Petra - 2 september 2013 08:49

Idag vaknade jag till en riktig blåsig höstdag och även om jag gillar sommardagar i all deras härlighet finns det inget som går upp mot en riktig höstdag för att få fart på livet. Tvärtemot sommarens latare dagar är det liksom nu under hösten som jag...

Av Petra - 23 juli 2013 20:53

Helgen som gick var jag ledig och i lördags var vädret helt fantastiskt. Mormor ringde för att gratulera mamma på födelsedagen men eftersom mamma skulle nanna efter nattpass bestämde vi oss för att åka ut till Torups slottpark med hundarna. Kollade m...

Av Petra - 13 juli 2013 21:19


   Nu är det härliga sommarkvällar för hela slanten. Sitter i ute i korta shorts och t-shirt på balkongen med en bok och tända ljus. Då är det sommarkvällar, de där kvällarna när jag inte känner för att gå in men till slut måste. Ofta för att komma i...

Presentation


Livet med schäfrarna och annat smått och gott.

Tidigare år

Änglahundar

Demonen's Carlzon 2011-03-20, till 2011-10-07.

 

 

Min härliga, bångstyrige gråa kille och jag fick en sommar tillsammans men den kommer jag för alltid bära med mig i hjärtat. Bästa Calle Carlzon fattas oss   

 

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards