Petra & D-Diva

Direktlänk till inlägg 1 maj 2011

Sköna maj välkommen

Av Petra - 1 maj 2011 10:04

Idag är det första maj, arbetarnas dag här i arbetarnas Malmö. Jag ska dock inte ut och demonstrera utan ska ta mig lite i kragen och arbeta vidare på rapporten. Dagen började dock rätt mysigt ändå. I och med min sega, envisa förkylning försöker jag- så här 4 veckor senare- att ge min kropp lite vila och låg kvar i sängen till närmare 07.00, idag också. Tog en kopp kaffe innan det var dags att dra på mig kläderna och köra mamma till jobbet i Lomma. Khan och jag brukar ju gå en runda längs stranden när vi nu ändå kört ut men jag tänkte att valborgsfirandet nog lämnat sina spår. Vi mötte en gedigen ström människor på väg hem då bilen rullade in i Lomma för att hämtning av kvällsskiftaren men jag gissar att lika många blev kvar och partajade. Svängde in till Alnarps parken istället där fåglarna vaknat och kvittrade och marken var full av snödroppar, de där andra gula och även vita blommorna som brukar finnas ute i naturen så här års  .  Khan fick gå rätt ledigt så länge han höll sig inom kopplets längd och det funkade rätt bra.

-

Efter en mysig promenad med kalven rullade vi tillbaka mot stora stan igen och frukost för samtliga kvarvarande i boet. Khan och katterna har dragit sig tillbaka till sina respektive hörnor för att konservera sin energi, jag har passat på att sätta mig vid köksbordet för att få något vettigt gjort idag. I eftermiddag ska jag tillbaka ut mot Lomma och sen kommer fikagästen Frida på besök. Hade även tänkt försöka att sätta på tvn framåt kvälen för att höra Lunds studentsångare sjunga in våren. Jag känner att det är ein bisschen ambitiöst att åka till Lund för att se det hela live, tvn på i bakgrunden räcker alldeles utmärkt . Packa hade jag minsann tänkt vänta med till imorgon. Det brukar gå i ett hujj   och den här gången stannar jag bara en kort stund. Även med tanke på flytten och allt känns det urbutta ogenomtänkt att släppa tillbaka grejer till Liverpool liksom  

-

Lite nytta och lite nöje en söndag som denna. Sista rycket med rapporten i en vecka nu, det klarar jag!

 
 
Nina

Nina

3 maj 2011 07:56

Alnarp är ju mer badsäkert kan jag tycka :). Tänk bara en vecka på andra sidan pölen. Snart snart snart! Ha det gott nu och skriv en fin rapport. //Kram kram

http://www.palmstrand.se

Petra

3 maj 2011 08:11

En vecka är egentligen ingen tid alls när man har fullt upp. Jag gör det, eller försöker mitt allra bästa i alla fall :)! //Kram kram.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petra - 28 november 2013 08:30

Det var verkligen inte igår det blev något skrivet här på bloggen. Närmare bestämt över 1,5 månad sedan och det är ju inte så lätt att sammanfatta precis.    -   På hundfronten har jag i alla fall kommit mig för med att anmäla till en appeltä...

Av Petra - 12 september 2013 21:10

De flesta dagar är bra dagar, eller åtminstone okej dagar, men någon gång ibland dyker en riktigt dålig dag upp. En sådan där dag som rimligen borde varit över i samma stund som man vaknade och som verkligen inte går till historien. En sådan dag hade...

Av Petra - 2 september 2013 08:49

Idag vaknade jag till en riktig blåsig höstdag och även om jag gillar sommardagar i all deras härlighet finns det inget som går upp mot en riktig höstdag för att få fart på livet. Tvärtemot sommarens latare dagar är det liksom nu under hösten som jag...

Av Petra - 23 juli 2013 20:53

Helgen som gick var jag ledig och i lördags var vädret helt fantastiskt. Mormor ringde för att gratulera mamma på födelsedagen men eftersom mamma skulle nanna efter nattpass bestämde vi oss för att åka ut till Torups slottpark med hundarna. Kollade m...

Av Petra - 13 juli 2013 21:19


   Nu är det härliga sommarkvällar för hela slanten. Sitter i ute i korta shorts och t-shirt på balkongen med en bok och tända ljus. Då är det sommarkvällar, de där kvällarna när jag inte känner för att gå in men till slut måste. Ofta för att komma i...

Presentation


Livet med schäfrarna och annat smått och gott.

Tidigare år

Änglahundar

Demonen's Carlzon 2011-03-20, till 2011-10-07.

 

 

Min härliga, bångstyrige gråa kille och jag fick en sommar tillsammans men den kommer jag för alltid bära med mig i hjärtat. Bästa Calle Carlzon fattas oss   

 

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards