Petra & D-Diva

Alla inlägg den 30 juli 2012

Av Petra - 30 juli 2012 18:13

Nu när hösten närmar sig med stormsteg- den gör faktiskt det- har jag börjat inse att det är dags att ta itu lite med hälsostatusen. Att få ihop att studera på heltid med att skiftjobba är icke det enklaste (= 190% sysselsättningsgrad) och ska dessutom Diva få både den motion och träning hon behöver för att må som bäst lär det ju bli en stilstudie i organisationsförmåga om inte annat. Därför har jag bestämt mig för att vi ska ut och jogga med lite depå-stopp här och där för att jag ska göra situps, knäböj och allt vad det nu är medan - är tanken- Diva får öva på platsliggning, sitt eller varför inte fjärrdirigering....På så vis hoppas jag att vi båda blir nöjda på halva tiden liksom. Det som inte var så genomtänkt var att dra igång projektet innan jag skaffat lämpliga skor, mina- förvisso grymt sköna- skor från Brandworld har börjat spricka både här och där och är egentligen inte gjorda för löpning. Nu har jag i alla fall klickat hem nya skor från engelska Wiggle. Har man små fötter är det inte lätt att hitta skor i lämplig storlek men skam den som ger sig.

 


-


I alla fall, i fredagskväll blev jag upphämtad efter jobb för vidare befodran till Alnarpsparken där vi hittade några parkbänkar med bord att äta den medhavda salladen vid. Innan vi rullade tillbaka mot Malmö passade jag på att ta en joggingrunda med Diva och Khan, han fick öva på att lämna matte. Något som varken han eller Diva var nöjda med, inledningsvis protesterade Khan genom att engagera sig i skall medan Diva snarare satsade på det dramatiska och ylade/ulkade vilket mormor liknade vid misslyckad allsång i parken.


-


I lördags körde vi ut mot Lomma vid 06.00 för att jag och Diva skulle kunna hoppa av vid Blå cafeet och jogga till jobb- Diva springer väldigt fint i min takt och är noga - mer noga än vid vanlig promenad- med att anpassa sig till mig. Det här med lösträning har det ju inte blivit mycket med här i stan men min förhoppning är att verkligen ta itu med hörsamheten för att kunna ha Diva mer lös. Senare på kvällen körde jag mamma till jobb och åkte hem för att frossa i en nachotallrik innan jag skallade kudden för att orka upp vid 05.00 och göra en repris på lördagsmorgonen. När jag jobbat färdigt för dagen tog jag bussen till Södervärn där mamma väntade med bilen för att vi skulle kunna rulla mot jourapoteket i Lund. Köpte lite meducin innan vi körde hem till Sabina för leverans och passade på att ta med Khan för rastning. 10 km rundan i Torup fick det bli och vi klarade oss faktiskt undan både mygg och regn. Landade hemma strax före 21.00 och efter att ha servat Diva och käkat en smörgås somnade jag i soffan framför OS-handbollen.



-


Idag jobbade jag också morgonpass men under eftermiddagen har Diva fått några korta lydnadspass- lite som intervallträning för huvudet- också har jag fastnat framför fälttävlan. Mest därför att jag tycker att det är fräckt att se hur häst och ryttare samarbetar för att bestämma hur, när och var...Planen är att rulla ut mot Lomma runt 20.00, springa en runda och sedan hämta upp mamma som slutar 21.00 Imorgon är jag ledig och lite sugen på spår eftersom jag aldrig är ledig om helgerna nu heller, det kan eventuellt falla på vädret dock.


Update: körde fotposition och speedning av sitt/ligg hemmavid på morgonrundan och körde mot Ikea för att köpa Hemnes avlastningsbord. 27 kg massivt trä men vill man så går det. Fällde evakueringsluckan på hundburen för att få in kollit och trots att packetet med sin 161 cm var längre än jag gick det helt okej att bära upp i lägenheten. Nya internet installerat och snart ska jag montera bordet. Vädret är sådär stabilt så eventuellt blir det en tur ut senare ikväll annars tränar vi i parken. 

Presentation


Livet med schäfrarna och annat smått och gott.

Tidigare år

Änglahundar

Demonen's Carlzon 2011-03-20, till 2011-10-07.

 

 

Min härliga, bångstyrige gråa kille och jag fick en sommar tillsammans men den kommer jag för alltid bära med mig i hjärtat. Bästa Calle Carlzon fattas oss   

 

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards