Petra & D-Diva

Alla inlägg den 29 oktober 2011

Av Petra - 29 oktober 2011 22:00

Jag har tänkt ett otal gånger att jag ska öppna datorn och blogga ett inlägg men tiden har inte riktigt infunnit sig, till stor del eftersom jag inte haft någon annan anledning att landa framför laptopen   . Nu vet jag inte riktigt var jag ska börja min skriftliga sammanfattning, det känns som att den senaste veckan varit full av livet självt  .


-


Förra helgen hade jag erbjudande om många timmars jobb men tack och lov har det varit en bra höst, ur ett timvikarie perspektiv, och jag kände att jag ekonomiskt kunde avvara timlönen lör-sön och istället delta i träningsgruppens GB-helg . Ursprungligen anmälde jag mig och Carlzon och hade planer på bootcamp men nu ägnade vi istället helgen åt valpröj, upptäckten att matte är en del av den stora vida, intressanta världen (hörsamhet) och mycket prat om hur man ska tänka när man står med en valp att träna. För egen del kändes det bra att mycket av de tankar och strategier vi hade med Carlzon är sunda och rediga men en del tips och tankeställare fanns att hämta som Diva förhoppningsvis drar nytta av.


-


Efter avslutad träningshelg var det upp bright and early för att inställa mig i gruvan 7.00 och sedan rullade veckan på med jobbpass och annat smått och gott som fanns på to-dolistan. Igår var jag ledig och efter frukost hemma hos Sabina & Khan fick vi för oss att åka och titta på soffrea. Vi har länge önskat en soffa i annan färg samt en divan. Dock har det inte gått att köpa en påbyggnadsdel till vår soffa eftersom vi haft en bäddmodell. Igår köpte vi ett utställningsex i mörkgrå färg med en divan till Diva. Efter inköpet rastade vi hundarna på Bulltofta och körde hem för lite lunch innan vi styrde hjulen till möbelaffären och den hyrda lilla lastbilen. Väl där visade det sig att personen före oss inte lämnat tillbaka i tid,vilket vi fick veta av den mest oförskämda killen som irriterat ville att vi skulle skriva på ett ofullständigt hyrkontrakt eftersom han skulle hem. När vi väl fick nycklarna upptäckte jag att tanken var helt tom men som tur var hade en annan kille tagit över vårt ärende och han ordnade fram en annan bil så vi kunde köra hem soffan. Till syvene och sist var det inte alls lika läbbigt att köra en skåpbil genom Malmö vid 16-snåret som jag hade föreställt mig och Mamma & jag lyckades få upp nya soffan i lägenheten och montera ner den gamle utan större besvär. Diva intog snabbt divanen och jag skred till verket med ansökan till Mastern i Köpenhamn. Med tanke på att mamma skulle jobba natt och kom sent i säng kändes det dock bättre att köra jobbtaxi ut till Lomma.När jag landade hemma passade jag på att lägga ut gamla soffan på Blocket innan jag skallade kudden en stund.


-


Idag var jag uppe tidigt för att hämta mamma och för att ringa och kolla så att Frida kom upp i tid till högskoleprovet. Dock visade det sig att vädret bjöd på dimma och mamma tog hellre bussen hem. När hon väl var hemma körde vi iväg till Kungsparken med Khan & Diva för en långpromenad, det går verkligen jättebra att gå med båda två i koppel och det är inte många bus-situationer som inte går att avvärja med "nej". Efter promenaden väntade mamma och pälsarna i bilen medan jag sprang in på statsbiblioteket och kopierade mina betyg från Liverpool. 50 kronor var man tvungen att ladda med men nu vet jag i alla fall var jag kan kopiera vid behov (Garaget-biblioteket ligger runt hörnan). Under tiden passade vi på att boka in lite visningar av soffan och körde sen hem för lunch. Den första spekulanten var vid närmare eftertanke inte intresserad så mamma, Diva & Khan drog sig tillbaka för lite välbehövd vila medan jag rullade ner till klubben för uppfräschning. Det var lättare sagt än gjort då klubben visade sig sporta med full rulljans men det gick ändå att fräscha upp de flesta utrymmena. På hemvägen stannade jag till för att shoppa upp mig på skrivarpatron och utskriftspapper. Resten av eftermiddagen ägnades åt utskrifter, utskrifter och utskrifter. Icke att förglömma så såldes soffan per telefon när jag landade i divanen.


Hela dagen saknade jag Carlzon något enormt och kände tårarna bränna bakom ögonlocken även om jag var tacksam över att få njuta av Diva & Khan. Det var tydligen fler som mindes Carlzon igår och kanske är det som Nina skrev att han togen sväng förbi för att kolla läget. Jag kände i alla fall väldigt starkt att jag bär honom med mig.


-


Ikväll har jag kört jobbtaxi och passade på att köpa Divas första grisöra. Diva kan ännu inte kommandot "leta" men insåg snabbt dess innebörd efter att ha luktat i påsen och matte gick utom synhåll och blev av med allt det goa. Trots att hon är rätt tannalös ligger Diva i soffan och kämpar envetet med sitt grisöra. Själv har jag tänt ljusen, slagit upp ett glas vin och ställt klockan. Det visade sig nämligen att jag börjar 7.00 imorgon bitti och inte 13.30 som jag trodde. På tvn rullade nyss ett nytt avsnitt av Downtown Abbey som jag brukade titta på i Liverpool, äntligen ett catchup läge!


-


Stegräknaren har legat på sängbordet och bilder uppdateras senare :)


You think the dead we loved ever truly leave us? You think we don’t recall them more clearly than ever in times of great trouble? Albus Dumbledore


Presentation


Livet med schäfrarna och annat smått och gott.

Tidigare år

Änglahundar

Demonen's Carlzon 2011-03-20, till 2011-10-07.

 

 

Min härliga, bångstyrige gråa kille och jag fick en sommar tillsammans men den kommer jag för alltid bära med mig i hjärtat. Bästa Calle Carlzon fattas oss   

 

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards