Petra & D-Diva

Alla inlägg den 13 oktober 2011

Av Petra - 13 oktober 2011 13:34

Vid det här laget känner alla berörda till att världens bästa Bombibjörn - Carlzon - fick somna in i fredags. Nära nog en vecka sedan redan...Det känns fortfarande obegripligt och ofantligt orättvist att min efterlängtade gråa kille och jag bara fick följas åt en sommar. Livets verklighet rår ingen av oss ju på, men det är skönt att få bekräftat att de personer jag räknade som vänner faktiskt också fanns där för att stöta och-  när allt var sagt och gjort- dela sorgen   .  

   

Det finns ju många olika vägar att gå här i livet men åren i Liverpool lärde mig att jag är beroende av djur i min närhet och jag tycker också att det är viktigt att få lov att se framåt och glädjas. Därför var det självklart för mig att jag ville ha en annan hund så fort som möjligt. Att ersätta Carlzon är omöjligt men en annan individ får ju sin egna plats.


-


I mitt huvud var jag helt inställd på en hane, en grå men Irene hade en valp kvar från kullen efter Carlzons, D-kullen, men det råkade vara en svart tik. Efter att ha pratat med Nina och diskuterat här hemma bestämde vi oss snabbt för att ge det hela en ärlig chans så vi rullade ut mot Vomb på lördagen för att titta lite närmare. I skogen showade Disco-Diva loss med Khan och spårade koncentrerat med Nina, innan vi rullade hemåt för att fundera om framtiden kanske var en svart tik tog jag lite bilder.


-


På söndagen kände vi att vi ville träffa Diva igen, speciellt mamma som inte kunde vara med på lördagen ville få en egen känsla. Irene lät oss låna med Diva på en promenix i Rövarkulan och som hon charmade oss allihop         

-


Diva ombesiktigades på tisdagskvällen och fick följa med ner till klubben för att sedan åka med mig hem till Hasselgatan. Resan hem gick hur bra som helst, hon är ju både koppeltränad och bilvan, sista nattarundan tog en bra stund men till slut var hon med på noterna och kunde använda sin nya toalett trots uttryckningssirener och överförfriskade förbipasserande.


-


Idag var vi först och hämtade mamma efter ett nattpass och körde sen inom mitt jobb för att titta på rullatorer och rullstolar medans jag skrev upp mig på extrapass. Helt okej och trevliga människor tyckte Diva. Medans mamma sen var på ett möte körde jag till Alnarp och gick en rask runda a 40 minuter med Khan och tog sedan ut Diva för lite upptäcktsfärd i det fina vädret...

             

Nu ligger Diva i soffan och tar igen sig. I eftermiddag kommer min mormor och hälsar på för att bekanta sig med kickan eftersom hon ska passa när jag ska på jobb imorgon bitti.


" It does not do to dwell on dreams, and forget to live" Albus Dumbledore

Presentation


Livet med schäfrarna och annat smått och gott.

Tidigare år

Änglahundar

Demonen's Carlzon 2011-03-20, till 2011-10-07.

 

 

Min härliga, bångstyrige gråa kille och jag fick en sommar tillsammans men den kommer jag för alltid bära med mig i hjärtat. Bästa Calle Carlzon fattas oss   

 

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards