Petra & D-Diva

Direktlänk till inlägg 27 april 2011

Spannend, spannend....not

Av Petra - 27 april 2011 12:33

Jag tänkte att det kanske var dags att skriva vad som hänt i livet sedan sist men kom på att det verkligen inte varit mycket att dokumentera för omvärlden. I måndags kväll stängde jag av datorn för att köra mamma till en bekant som bor i Kågeröd av alla ställen här i världen. Jag tycker ju att det är kul att köra bil, vilket var rätt tur s.a.s  . Khan fick komma ut och vädra pälsen på den fina tomten och skötte sig beundransvärt bra trots både okända tvåbenta och fyrbenta som man inte fick hälsa på. Han fick ligga fint lite väl länge och blev nog lite trött i huvudet för rätt var det var drog han iväg ner för slänten mot familjens lekande vovve. Själv blev jag ju något förgrymmad över tilltaget om vi säger så men insåg att det nog var hög tid att gå en liten paus-promenad, det ordnade sig det med. Väl hemma skulle vi möta upp Sabina, men en bra stund senare var det bara att vända hemåt och avvakta att situationen skulle ordna sig. Vi tänkte fixa med oss lite käk på vägen hem men allt var stäng så det blev färdig paj från time runt 22.30 Där och då smakade det rätt bra med middag :).

-

Igår satt jag med tentaplugg hela dagen och kom inte utanför lägenhetsdörren förrän närmare 18.00 då jag packade ihop för att gå ut en runda tillsammans med pälsen och mamma innan vidare transport till Ica. Hostade satan i gatan på kvällen så jag kröp ihop på soffan och somnade hyfsat tidigt.

-

Idag tog jag lite sovmorgon och steg upp först runt 07.20 Drack någon kopp kaffe, läste lite i en hobbybok och duschade innan jag öppnade upp datorn för att ta itu med rapporten som fått vila till förmån för tentaplugg de senaste 2 dagarna. Pausade lite för att boka flygbiljetter till sista vändorna och pratade en stund med systern down-under. Planen är att vara flitig eftermiddagen ut så att jag kan ta ledigt ikväll.

-

Som sagt det blir mycket plugg de här dagarna och inte bäddar inte för värst spännande läsning. Ett par veckor till sen så :) Om 1 vecka lämnas rapporten in- ready or not-, om 2 veckor kommer Clumpen Carlzon hem och om en månad slipper jag studier för ett tag *tjohoo*.

 
 
Nina

Nina

27 april 2011 13:03

Man kan ju tro att den första terminen är värst när man börjar plugga ... SÅ lång tid kvar lixom *pust*. Så är dock icke fallet, de sista skälvande veckorna är de överlägset värsta! Snart snart snart är det klart, sommaren är här och det dåliga pluggsamvetet är borta :). Ja o så Clumptime på det.

Kramkram

http://www.palmstrand.se

Petra

27 april 2011 13:08

Ja, det är ju de här sista veckorna när man känner att egentligen borde det ju vara klart redan :) Det är absolut något särdeles tröttsamt med pluggsamvete, vanligt kneg i sommar är rätt efterlängtat ändå. O så var det ju Clumptime då on top of that

 
Ingen bild

Susanne

27 april 2011 13:12

Det andra kommer att blekna i jämförelse med den dagen Carlzon anländer!!! Om du tyckte att det låg på innan...moahahahaha
Kramis

Petra

27 april 2011 15:35

Ja, jag kan inte annat än hålla med i din analys- det lär blekna!! Tror allt jag får damma av min självdisciplin och ånga på så här i förskott :) Kramis

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petra - 28 november 2013 08:30

Det var verkligen inte igår det blev något skrivet här på bloggen. Närmare bestämt över 1,5 månad sedan och det är ju inte så lätt att sammanfatta precis.    -   På hundfronten har jag i alla fall kommit mig för med att anmäla till en appeltä...

Av Petra - 12 september 2013 21:10

De flesta dagar är bra dagar, eller åtminstone okej dagar, men någon gång ibland dyker en riktigt dålig dag upp. En sådan där dag som rimligen borde varit över i samma stund som man vaknade och som verkligen inte går till historien. En sådan dag hade...

Av Petra - 2 september 2013 08:49

Idag vaknade jag till en riktig blåsig höstdag och även om jag gillar sommardagar i all deras härlighet finns det inget som går upp mot en riktig höstdag för att få fart på livet. Tvärtemot sommarens latare dagar är det liksom nu under hösten som jag...

Av Petra - 23 juli 2013 20:53

Helgen som gick var jag ledig och i lördags var vädret helt fantastiskt. Mormor ringde för att gratulera mamma på födelsedagen men eftersom mamma skulle nanna efter nattpass bestämde vi oss för att åka ut till Torups slottpark med hundarna. Kollade m...

Av Petra - 13 juli 2013 21:19


   Nu är det härliga sommarkvällar för hela slanten. Sitter i ute i korta shorts och t-shirt på balkongen med en bok och tända ljus. Då är det sommarkvällar, de där kvällarna när jag inte känner för att gå in men till slut måste. Ofta för att komma i...

Presentation


Livet med schäfrarna och annat smått och gott.

Änglahundar

Demonen's Carlzon 2011-03-20, till 2011-10-07.

 

 

Min härliga, bångstyrige gråa kille och jag fick en sommar tillsammans men den kommer jag för alltid bära med mig i hjärtat. Bästa Calle Carlzon fattas oss   

 

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards