Petra & D-Diva

Alla inlägg den 18 oktober 2011

Av Petra - 18 oktober 2011 08:30

En ny vecka inleds med två lediga dagar där jag och Diva kan fortsätta kampera ihop och lära känna varandra. Efter helgens små äventyr tyckte jag det var på sin plats med en lugn hemmadag för Divas del där alla intryck och förändringar får chans att landa lite. Framåt lunchtid traskade vi bort i "Pågen-parken" på andra sidan Lantmannagatan för lite bus och lek. Eftersom koppeltvånget lägligt slutar vid just Lantmannagatan passade jag på att låta Diva springa lite lös för att hon ska lära sig att hålla koll på vart jag blir av. När jag ändå hade boll och karameller med var det lika bra att påpeka fördelen med att vara hos matte, särskilt på vänster sida.


-


Efter en stund i parken var det dags för lunch och efter att ha servat den fyrbenta vände jag uppmärksamheten mot mitt kaffe...och då visade det sig att lekstunden i parken förvisso var uppskattad med roligaste leken sker inomhus och den har Diva "själv" hittat på. Hundarna har en filt i köket där diskmaskinen skulle stått om vi hade haft någon. I uppfostringssyfte tycker jag att filten kan och bör lika där jag lagt den, medan Diva verkar tycka att den gör sig bättre i Biabädden *hmm*. I alla fall springer hon stolt och hämtar den för att dra in i vardagsrummet. Här försöker jag ju vara lugn och framförallt konsekvent med att ta tillbaka filten men hon ser förbenat söt ut där hon kommer travandes i djup koncentration för att undvika att trampa på filten medans hon går.


-


På kvällen körde Diva och jag lite jobb-taxi, en runda till Lomma för att lämna nattjobbaren och på hemvägen svängde vi inom SUS för att hämta upp Sabina innan det bar hem till Hasselgatan via PAH väg.Väl hemma fick Diva sitt nattmål och jag slängde in en fiskgratäng i micron innan vi landade i soffhörnan. Lagom till detta började Bagherra springa runt och bete sig och jag kände rätt snabbt för att begå ett hemskt brott alternativt skicka Diva på honom. Dock bestämde jag mig för att ta den smala vägen och mutade honom med lite extra mat, det kändes lite onödigt att förvirra Diva som mestadels fattat att vi låter bli katten.


-


Idag är jag faktiskt också ledig och hade tänkt försöka knåpa ihop en ansökan till Köpenhamns universitet som ska vara inne 1 November. Så mycket annat är inte planerat för dagen, ikväll är vi bjudna på middag i Kävlinge och det känns som att det kan räcka som dagsstimulans för en relativt nyinflyttad kicka.


Presentation


Livet med schäfrarna och annat smått och gott.

Tidigare år

Änglahundar

Demonen's Carlzon 2011-03-20, till 2011-10-07.

 

 

Min härliga, bångstyrige gråa kille och jag fick en sommar tillsammans men den kommer jag för alltid bära med mig i hjärtat. Bästa Calle Carlzon fattas oss   

 

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards