Petra & D-Diva

Direktlänk till inlägg 16 oktober 2011

En dag på stranden...

Av Petra - 16 oktober 2011 10:50

Diva visar sig vara en riktig liten gosegris och det är inte helt plättlätt att stiga upp när hon borrar in sig med huvudet på min axel, därför blev klockan närmare 07.30 innan vi gick ut på första rundan .  Mamma följde med för att köpa mjölk till sitt kaffe så liten tjej fick öva sig på att vänta kvar utanför medans en försvinner iväg och så fick hon inspektera en luftventil som sprutade ut ljummen luft. Allt innan frukost gu bevars   .


Framåt lunchtid packade vi ihop lite fika för att fly staden när nu Malmö - dagen till ära- verkade till att bli lite väl livad. Eftersom vädret var fint styrde vi bilen mot Falsterbo och det visade sig att det gick att hitta enskilda plättar för att öva lite hålla koll på nya koppelhållaren. Mamma & Sabina traskade iväg en längre runda med Khan medan jag & Diva höll oss nere i strandbrynet. Diva fick springa lite i sanden   , kolla in vågorna och efter ha förevisat boll och karameller fick hon prova att springa lite lös. För ett första försök var jag himla nöjd och tyckte hon hade bra koll på att hon skulle checka in hos nya matte mellan varven. Hon tar faktiskt himla fin kontakt och detta är något jag ska försöka förvalta för herregud vilken fart hon fick över sanddynorna   .


       

Vi hade en riktigt skön stund på stranden, MEN vid den obligatoriska fotosessionen var den lilla D-Divan (eller ska vi kalla henne Lady Godiva?) allt annat än samarbetsvillig. Medan Sabina fotograferade en ystert tramsande Khan var Diva inte sen att haka på. Khan tyckte det var hur fräckt som helst att ge ideer till sitt nya fan och skvätte sand för kung och fosterland- tätt efterapad av fröken Diva. När turen kom för den lilla svarta att bli fotograferad la hon sig ner för en siesta hur vi än trixade och donade     . När Sabina sen la undan sin kamera vaknade Diva till liv igen . Men men vi fick ju lite fina bilder till slut i alla fall och det var ju hur bra som helst när vi nu en gång för alla har tänkt få klart våra fotoväggar.


-


Väl hemma igen kändes det som en utomordentlig ide att ta en stund på sofflocket. Diva gjorde sig hemmastad bakom mina ben - belly up s.a.s.- och jag slötittade lite på SOS Västkust innan det var dags att mecka lite Moussaka. Khan & Sabina tittade förbi på middag och det hela gick så lungt och städat till (koppel på, hängsle och livrem liksom) att det blev ett sådant slöande i soffan så de fick övernatta.


-


Nu på morgonen har det varit en del bus och upptåg runtom i lägenheten men nu ligger Diva- för stunden utslagen- i soffan. Jag tycker det är riktigt mysigt att hon är så gosig och gärna ligger nära, helst med huvudet i knäet  . I eftermiddag finns vissa planer på att ta en runda ner på klubben men vi får se hur andan faller på när det blir dags att ge sig iväg. Tids nog hinner vi med allt.

 
 
Nina

Nina

16 oktober 2011 13:41

En liten räser-Diva :)? Vissa hundar går nästan inte att fotografera medan andra är Top Model-aspiranter från födseln. Hos oss är Nixx supermodellen tillsammans med Frasse medan Kajsa och Yaxxon liknar ... ja. Härlig känsla i texten Petra! Jag känner din lycka. //Kramar

http://www.palmstrand.se

Petra

17 oktober 2011 08:15

Bilderna blev ju himla fina när hon väl ställde upp men någon Top Model-aspirant verkade hon inte vilja vara...Det känns härligt och jag känner mig lyckligt lottad ändå att jag fick möjlighet att läka såren med en räser-Diva, eller razzia-Diva? //Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petra - 28 november 2013 08:30

Det var verkligen inte igår det blev något skrivet här på bloggen. Närmare bestämt över 1,5 månad sedan och det är ju inte så lätt att sammanfatta precis.    -   På hundfronten har jag i alla fall kommit mig för med att anmäla till en appeltä...

Av Petra - 12 september 2013 21:10

De flesta dagar är bra dagar, eller åtminstone okej dagar, men någon gång ibland dyker en riktigt dålig dag upp. En sådan där dag som rimligen borde varit över i samma stund som man vaknade och som verkligen inte går till historien. En sådan dag hade...

Av Petra - 2 september 2013 08:49

Idag vaknade jag till en riktig blåsig höstdag och även om jag gillar sommardagar i all deras härlighet finns det inget som går upp mot en riktig höstdag för att få fart på livet. Tvärtemot sommarens latare dagar är det liksom nu under hösten som jag...

Av Petra - 23 juli 2013 20:53

Helgen som gick var jag ledig och i lördags var vädret helt fantastiskt. Mormor ringde för att gratulera mamma på födelsedagen men eftersom mamma skulle nanna efter nattpass bestämde vi oss för att åka ut till Torups slottpark med hundarna. Kollade m...

Av Petra - 13 juli 2013 21:19


   Nu är det härliga sommarkvällar för hela slanten. Sitter i ute i korta shorts och t-shirt på balkongen med en bok och tända ljus. Då är det sommarkvällar, de där kvällarna när jag inte känner för att gå in men till slut måste. Ofta för att komma i...

Presentation


Livet med schäfrarna och annat smått och gott.

Änglahundar

Demonen's Carlzon 2011-03-20, till 2011-10-07.

 

 

Min härliga, bångstyrige gråa kille och jag fick en sommar tillsammans men den kommer jag för alltid bära med mig i hjärtat. Bästa Calle Carlzon fattas oss   

 

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards