Petra & D-Diva

Direktlänk till inlägg 19 september 2011

Ledig tid - tjohoo

Av Petra - 19 september 2011 09:41

Tänk vad skönt det kan vara att få sitta hemma i Malmö med en hel dag framför sig, att mestadels fyllas med det som jag själv vill och behöver få gjort   . 14 jobbedagar på raken bäddar inte precis för ett spännande liv, varken för mig eller Carlzon, men jag tycker ändå att jag ansträngt mig för skriva lite i hundagendan mellan varven ändå   . I veckan som gick var jag & Carlzon på fler promenader längs stranden och också en tur ner till klubben där vi tillsammans med Jonas jobbade på att verkligen få Carlzon att ge sig när han blir tillsagd   . Inte för att det är problem i nuläget men det är ju bättre att göra lite brötigare grundjobb nu än att stå om några månader och ta tag i det hela. I slutändan blev det riktigt bra, och Carlzon var riktigt lugn och balanserad vid slutet av träningen.  Möjligen kan min djupa koncentration  ha misstagits för att jag tyckte det var jobbigt och högg i hjärtat men jag kan avslöja att det var rätt mycket aktivitet även i mina synapser s.a.s   .


-


I lördags jobbade jag morgonpass och gick som vanligt en sväng med Carlzon innan jag körde iväg. Khan kom också på morgonkvisten iförd sin klövjeväska   och fick vila en stund medan jag tog med mig Carlzon i bilen till jobb. Bumbibjörnen fick sedan åka bussen tillbaka till Malmö i sällskap med mamma när hon gick av sitt nattpass. Enligt rapport hade ett pucko utan hundvett lokaliserad i sätet framför fått en avhyvling när hon - utan att fråga- stack bak nävarna och började hålla på med Carlzon mellan sätena   . När jag kom hem traskade jag en runda med Carlzon - Sabina svängde inom efter jobb och rastade Khan - men var helt seg i både huvud och kropp och orkade tragiskt nog inte med en endaste övning  .  Medan Sabina var på kräftskiva och mamma på nattjobb underhöll jag pälsarna och kraschlandade i sängen okristligt tidigt för att vara under 60 fyllda  .


-


Igår ringde klockan strax efter 05 och jag traskade två morgonrundor i ett sömnigt Malmö innan det bar iväg till jobb för en delad tur 8-19.30 Inte mycket spännande att orda om där förutom att det var rätt skönt när visslan blåste och jag fick rulla hemåt. Möttes på parkeringen av Mamma & Carlzon som var ute på en kvällstur. Björnen fick bära min lunchbag på hemvägen och var stolt som en tupp över det  . Middagen stod på bordet så det var bara att hugga in och vinka hejdå till mamma som skulle iväg på sista nattpasset. Landade i soffan och var rätt tacksam över att Carlzon roade sig med ett ben som Khan inte hunnit tugga upp. I Carlzons värld är det tydligen väldigt roligt att engagerat gömma benet,  låtsat villa bort sig för att sedan söka upp nämda ben  .    


-


Idag är planen att fixa lite göromål som blivit liggande de gågna veckorna både hemmavid men - om tid finns efter rundor med Khan & Carlzon- en sväng iväg ut. I eftermiddag är tanken en långis med pälsarna. Stranden eller skogen avgörs - förmodligen - av uppskattad myggstatus.


-


Steg igår: glömde stegräknaren i privatbyxorna. Morronturerna 4500

Steg i lördags: 14 024

Steg i fredags: 20 780

Steg i torsdags: Räknaren kvar hemma

Steg i onsdags: 11 466

Steg i tisdags 12 938


 
 
Nina

Nina

19 september 2011 12:35

HERREGUD vilken logistik med nattjobbare, dagjobbare och hundjobbare :). Imponerande att ni får till det! Carlzon behöver helt enkelt lära sig att ta det liiiite lugnt. Kramar

http://www.palmstrand.se

Petra

23 september 2011 15:15

Det är tur att jag gillar min almanacka och listor :)! Filbunke är inte alltid Carlzons starkaste gren men han lär sig! Kramar

 
Ingen bild

Mamma

21 september 2011 06:59

Visst är det gott med en ledig dag. Enjoy och njut av lilleman.

Petra

23 september 2011 15:15

Det gjorde jag

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petra - 28 november 2013 08:30

Det var verkligen inte igår det blev något skrivet här på bloggen. Närmare bestämt över 1,5 månad sedan och det är ju inte så lätt att sammanfatta precis.    -   På hundfronten har jag i alla fall kommit mig för med att anmäla till en appeltä...

Av Petra - 12 september 2013 21:10

De flesta dagar är bra dagar, eller åtminstone okej dagar, men någon gång ibland dyker en riktigt dålig dag upp. En sådan där dag som rimligen borde varit över i samma stund som man vaknade och som verkligen inte går till historien. En sådan dag hade...

Av Petra - 2 september 2013 08:49

Idag vaknade jag till en riktig blåsig höstdag och även om jag gillar sommardagar i all deras härlighet finns det inget som går upp mot en riktig höstdag för att få fart på livet. Tvärtemot sommarens latare dagar är det liksom nu under hösten som jag...

Av Petra - 23 juli 2013 20:53

Helgen som gick var jag ledig och i lördags var vädret helt fantastiskt. Mormor ringde för att gratulera mamma på födelsedagen men eftersom mamma skulle nanna efter nattpass bestämde vi oss för att åka ut till Torups slottpark med hundarna. Kollade m...

Av Petra - 13 juli 2013 21:19


   Nu är det härliga sommarkvällar för hela slanten. Sitter i ute i korta shorts och t-shirt på balkongen med en bok och tända ljus. Då är det sommarkvällar, de där kvällarna när jag inte känner för att gå in men till slut måste. Ofta för att komma i...

Presentation


Livet med schäfrarna och annat smått och gott.

Tidigare år

Änglahundar

Demonen's Carlzon 2011-03-20, till 2011-10-07.

 

 

Min härliga, bångstyrige gråa kille och jag fick en sommar tillsammans men den kommer jag för alltid bära med mig i hjärtat. Bästa Calle Carlzon fattas oss   

 

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards