Petra & D-Diva

Alla inlägg den 13 september 2011

Av Petra - 13 september 2011 07:58

Resten av helgen gick åt på jobb. Slutade 21.10 på lördagen och var väl hemma igen runt 22.00 Hann med lite nedvarvning i soffan innan det var dags att skalla kudden med tanke på att väckarklockan var ställd på 05.20   . Väl uppstigen visade det sig att mamma hade tänkt sig att ta en promenix med Carlzon så jag hade lite bättre tid att göra morgonbestyren i lugn och ro. Efter jobb åkte jag inom Hasselgatan för att ladda lite mat och the i systemet, innan vi rullade ner mot klubben för att möta upp Cina. Vi gick ut starkt och inledde med en kafferast  . När det väl kom till kritan var vi dock väldigt strukturerade, först ut var minstingen Carlzon. Vi övade lite på fotingångar- som vi fått i läxa- men även lite plats, jaktinkallningar och hörsamhet med störning hanns med. Jag var väldigt nöjd med träningen och Carlzon koncentrerade sig allt vad han kunde för att göra matte nöjd   . Khan och födelsedagsbarnet Yalla fick också komma ut och öva lite färdigheter och jag tror att samtliga två-benta var rätt nöjda med sin träning. I sann genomtänkt anda avslutade vi det hela med en rasterunda runt planen där alla tre fick rasa runt. Den obligatoriska pratstunden vid bilen fick dock stryka på foten och vi flydde raskt in i bilarna, undan myggmarodörerna. Landade en stund hemma för att ge Carlzon mat och förebereda vår middag innan det var dags att hoppa in i bilen och rulla iväg för attt hämta mamma på jobb. Landade hemma vid 21-tiden och efter intag av mat kan man säga att jag somnade ovaggad.


-


Igår inleddes arbetsveckan med ett arbetspass, där var inga större scenarion att avvärja så jag kände mig på g att ta en shoppingrunda för att fylla på bajspåsar och kattmat innan jag hämtade upp mamma och rullade hemåt. Satt en stund i soffan och tog igen mig innan vi lastade in vovvarna i bilen och körde ut till stranden. Med tanke på vädret var vi rätt ensamma om denna tanke så Carlzon fick springa lös och röja i sandynorna. Laddad med brandslangen vände han tillbaka från fågeljakten när matte ropade (Det KAN ha spelat in att måsarna var något kvickare och lyfte illa kvickt). På väg upp från stranden kopplade jag Carlzon för att ta lite bilder och my god vad han började vinda  och steppa runt. Jag tänkte inte riktigt till här för det visade sig att mamma och Khan kom gående på andra sidan hamninloppet. Carlzon är ju inte den som är omöjlig, och jag säger bara det att jag är tacksam att han var kopplad. Väl hemma igen ordnade jag fram lite sallad till middag för att sedan landa omgående på sofflocket.


  Jag fick springa, jag fick!!


  Jag kommer, den där fågeln är lång borta ändå...


  Att man låter farliga hundar springa löst ;)


  Så här matte?!


-


Idag väntar ett kvällspass så planen är att städa över hemmet, ta en varm skön dusch och sen gå iväg på en rejäl rasterunda.



 

Presentation


Livet med schäfrarna och annat smått och gott.

Tidigare år

Änglahundar

Demonen's Carlzon 2011-03-20, till 2011-10-07.

 

 

Min härliga, bångstyrige gråa kille och jag fick en sommar tillsammans men den kommer jag för alltid bära med mig i hjärtat. Bästa Calle Carlzon fattas oss   

 

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards