Petra & D-Diva

Alla inlägg den 10 september 2011

Av Petra - 10 september 2011 10:54

Jomen, även om det är lite kvar av veckan - och för min del arbetsveckan också - kan det ju vara på sin plats att summera lite. Veckan har innehållt morgonpass för min del så Carlzon har övat sig en del på att ta det piano när man är själv hemma. Grannarna har inte haft några klagomål så jag drar- helt sonika- slutsatsen att det har gått utmärkt.


-


I måndags åkte jag hem efter jobb och hämtade upp Carlzon för att relativt omgående traska bort till Pildammarna där vi skulle möta upp Kattis och Sabina inkl vovvar för långis. Vi traskade nog omkring i gott och väl 2,5 timmar och tanken var att åka vidare ner till klubben, dock kände vi att mygg-&vattenstatusen var lite väl tradig så det fick räcka där ändå. Själv hade jag också ärende till Lund för att lämna extranycklar till hundpassaren och var ändå inte hemma för middagsfix förrän klockan var över 21.30


-


I tisdags fick vovvarna sällis av Frida efter lunch, det hade gått hur bra som helst - enligt uppgift- och det var ju rätt skönt att inte känna sig stressad över rastning när man ska genomlida Nobelvägen inkl väggbygge i rusningstrafik *my gawd alltså*. Väl hemma tog Frida och jag en långis med Carlzon och gick hem i halvtid för att byta hund eftersom Sabina fått erbjudande om att jobba extra.


-


I onsdags bar det av ner till klubben efter jobb. Tyvärr fick vi kasta in handduken lite tidigt, precis lagom till att gofikan kom fram, eftersom det blivit lite miss i kommunikationen angående när mamma slutade på jobb. Väl hemma igen var det skönt att landa på locket och middagen blev i ärlighetens namn inte mycket mer än en smörgås.


-


I torsdags var Carlzon och jag bjudna till Kävlinge på middag och tanken var att vi skulle synka och ta samma tåg som Erika. Fick en aning brått när jag fick ett sms 15.40 att hon skulle ta 16.09 tåget hem. Allt går ju om man lägger manken till, så jag satte halsbandet på Carlzon, tog en brandslang och bekväma skor och störtade ut genom dörren. Vi övade språngmarch ner till Triangeln om man så säger och Calle Carlzon verkade tycka att det var rätt skojigt. Personligen kände jag mig inte riktigt lika livad och blev rätt påmind om att det var ett tag sedan jag frekventerade ett gym. Väl på Triangeln visade det sig att 16.09 var avgångstiden från Triangeln och INTE Malmö C som jag trodde *oops*, när det väl kom till kritan hade vi tid att öva ligg på perrongen.


-


Igår körde vi ner till klubben på eftermiddagen för att ta itu med lite struktur och planering i skillnaden mellan "gå här" och "fot". Nu har vi lite läxa- signerad Nina- jag & Carlzon så det ska vi öva på allt vi kan nu. Efter en härlig inspirerande stund gav vi oss i kasst med att shoppa kvällsmat på Mobilia, en fredag vid 17-snåret. Hur mycket folk som helst per kvadratmeter men ändå.På kvällen tittade Sabina & Khan in för lite mat men man kan ju säga så här att jag var rätt nöjd med att slumra när jag hamnade i fåtöljen...


-


Idag är planen att rasta Carlzon inkl läxläsning pass 2 innan bussen avgår från söervärn 13.57 för transport till kvällspass. Längtar redan *not*, men jag är i alla fall inte ensam på avdelningen som jag såg ut att bli fram till igår förmiddag. Uttalade ett hot om maginfluensa om så blev fallet men nu fick jag förbli frisk...Imorgon väntar ett morgonpass och sen får vi se hur mycket läxläsning som hinns med...



Senaste dagarnas stegantal : 13517, 16309, 15602, 20341, 20059, 15228, 15751



Presentation


Livet med schäfrarna och annat smått och gott.

Tidigare år

Änglahundar

Demonen's Carlzon 2011-03-20, till 2011-10-07.

 

 

Min härliga, bångstyrige gråa kille och jag fick en sommar tillsammans men den kommer jag för alltid bära med mig i hjärtat. Bästa Calle Carlzon fattas oss   

 

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards