Petra & D-Diva

Alla inlägg den 2 september 2011

Av Petra - 2 september 2011 16:54

Gud vad härligt det känns att ha en ledig helg framför sig, det har jag inte haft sedan lägerveckan . Efter jobb fick Carlzon springa och busa med Khan & en boll så det passar ju rätt bra att han också är redo för lite fredagsmys i soffan  .  


-


Förra helgen gick skärmen på min mobil i kras på jobb   . Har inget värdeskåp så mobilen får ligga i väskan som står vid personalbänken i köket, där sitter även vårdtagarna och ja...en stol puttades in och skärmen gick i massa bitar. 2200kr skulle det kostat att lämna in det själv och självrisken på hemförsäkringen ligger på 1500, det fick bli ett försäkringsärende. Mobilen är i alla fall ivägskickad men jag undrar just om den kommer åter fixat och klar i början på veckan. Mycket tveksam  . Väl hemma efter en delad tur på jobb innehållande denna tråkiga incident skulle jag skynda mig ut med båda vovvarna innan det var dags att hämta upp övriga på jobb. På väg hem var Carlzon högst ohjälpsam och betedde sig och gick på. Han låter ju mycket och har en del åsikter och ibland är det inte helt lätt att nå igenom ett temper tantrum. Jag gör dock mitt bästa - faktiskt - och tyckte verkligen inte att jag förtjänade elaka kommentar från förbipasserande. Jag gör absolut många tokigheter och misstag, men elak vill jag verkligen inte vara. Luften gick minst sagt ur mig och jag blev riktigt riktigt ledsen.


-


I tisdags var det i alla fall flyttdag och eftersom jag slängde min säng när jag flyttade till England bar det -efter rastning- av mot Ikea för inköp av Sultan Skaun + madrass toröd, den hårdaste kombin jag hittade :). I och med att detta berättigade till lån av gratis släp slapp ju Sabina den kostnaden också. Det gäller ju att vara om sig och kring sig. För att Carlzon också skulle ha en acceptabel dag flängde jag en del mellan PAH väg och Hasselgatan och passade bland annat på att skruva ihop min säng (Carlzon fick lämna rummet just i vändmomentet) men annars var han duktig på att vara med men inte så mycket i vägen.


-


Igår jobbade jag kvällspass och Carlzon fick vara hemma hos Sabina i hennes lägenhet, för dagen utrsutad med bur. Det hade gått hur bra som helst och det var en nöjd schäferpojk som kurade ihop sig med mig i soffan när vi kom hem. Den nya sängen är förresten också rätt skön, det är lite lättare att sova uppe hos matte i en 120 säng. Fast jag har madrassen på golvet kvar eftersom han oftast hoppar ner och lägger sig där under nattens gång.


-


Ikväll är Carlzon och jag hemma själva, så det blir lite diverse fix och trix här hemma och en massa soffmys. Imorgon är jag ledig och då är planen att Carlzon ska få komma ut i skogen och jobba lite :)


 

Presentation


Livet med schäfrarna och annat smått och gott.

Tidigare år

Änglahundar

Demonen's Carlzon 2011-03-20, till 2011-10-07.

 

 

Min härliga, bångstyrige gråa kille och jag fick en sommar tillsammans men den kommer jag för alltid bära med mig i hjärtat. Bästa Calle Carlzon fattas oss   

 

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards