Petra & D-Diva

Direktlänk till inlägg 25 april 2011

Annandag påsk

Av Petra - 25 april 2011 11:24

Påsken är i princip slut, men något påskfirande har det inte alls blivit iår. Jag tycker - personligen- inte att påsken är en högtid att iakttaga, förutom att man får storhelgstillägg om man råkar jobba   . Däremot har det ju varit tacksamt med det extremt fina vädret som infann sig lagom till helgen.

-

I fredags var vi alltså ute på Prärien för att njuta av de 2 C-valpisarna. Det känns himla bra att ha bestämt mig för Clumpen Carlzon med uttersvansen  .  Det kommer bli alldeles super och så skoj att ha en egen björnbrumling att gosa och dona med!

-

I lördags startade Khan och jag dagen med att skjutsa till Lomma varefter vi tog den medskickade termosen kaffe och gick ner en runda till stranden för lite mys. Sedan rullade vi hemåt igen och jag plockade fram datorn för lite jobb. Kom dock på att vi ju hade tvättid så snart ner i tvättstugan och väl uppe igen tänkte jag att det var lika bra att städa av balkongen. Slängde trasiga krukor, torkade av övriga och la undan snäckor & singel. Skrubbade rent räckena och tog golvtrallorna så gott det gick. Det återstår att fixa något till tomma krukor så att det inte välter så lätt, samt säkra/stänga av kanterna där liten valp annars lätt fastnar med tassarna. Men det behöver ju inte göras ännu. När tvätten var klar behövde den pälsklädda ut och vädra sig lite, innan jag äntligen fann tid att sätta mig ner och attackplugga innan det var dags att gå till bilen. Eftermiddagen spenderades i solen nere på klubben tillsammans med Vicky & Mattias samt Nina som också tittade förbi.

-

Igår började rätt likt lördagen,  medhavd kaffetermos och en sväng ner till bryggan efter avlämning innan jag körde hem för att fortsätta studierna. Efter lunch körde vi iväg för att- i tur och ordning- hämta upp mamma & Sabina för att sedan rulla ner mot klubben. Nu hann vi inte i tid för att se alla duktiga ekipage men vi kom ner i tid för att gratulera personligen.

-

Idag skiner solen åter och jag fortsätter skriva sammanfattningar inför tentorna. Har gett mig själv någon dags paus från rapporten medans jag funderar på vad jag ska skriva i diskussionsdelen och vilka slutsatser jag ska dra (no clue as of yet). Rapporten ska in om 1,5 vecka så jag intalar mig själv att det finns tid ännu!

 
 
Nina

Nina

26 april 2011 10:05

Tackar för de personliga gratulationerna :)! Kan tänka mig att det är ett bistert öde att samla akademisk motivation så här på sluttampen ... särskilt när det är strålande väder ute *suck*. Men men. SNART så :). //Kramar

http://www.palmstrand.se

Petra

27 april 2011 11:40

Det är så jag tänker också, det måste ju bli gjort under den kommande månaden. Fast rapporten går mig ur händerna redan om en vecka *tjohoo/gulp*. Balkongdörren står öppen hela dagarna och sen kan jag vara ledig på icke arbetstid hela sommaren *rajdidaa* //Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petra - 28 november 2013 08:30

Det var verkligen inte igår det blev något skrivet här på bloggen. Närmare bestämt över 1,5 månad sedan och det är ju inte så lätt att sammanfatta precis.    -   På hundfronten har jag i alla fall kommit mig för med att anmäla till en appeltä...

Av Petra - 12 september 2013 21:10

De flesta dagar är bra dagar, eller åtminstone okej dagar, men någon gång ibland dyker en riktigt dålig dag upp. En sådan där dag som rimligen borde varit över i samma stund som man vaknade och som verkligen inte går till historien. En sådan dag hade...

Av Petra - 2 september 2013 08:49

Idag vaknade jag till en riktig blåsig höstdag och även om jag gillar sommardagar i all deras härlighet finns det inget som går upp mot en riktig höstdag för att få fart på livet. Tvärtemot sommarens latare dagar är det liksom nu under hösten som jag...

Av Petra - 23 juli 2013 20:53

Helgen som gick var jag ledig och i lördags var vädret helt fantastiskt. Mormor ringde för att gratulera mamma på födelsedagen men eftersom mamma skulle nanna efter nattpass bestämde vi oss för att åka ut till Torups slottpark med hundarna. Kollade m...

Av Petra - 13 juli 2013 21:19


   Nu är det härliga sommarkvällar för hela slanten. Sitter i ute i korta shorts och t-shirt på balkongen med en bok och tända ljus. Då är det sommarkvällar, de där kvällarna när jag inte känner för att gå in men till slut måste. Ofta för att komma i...

Presentation


Livet med schäfrarna och annat smått och gott.

Änglahundar

Demonen's Carlzon 2011-03-20, till 2011-10-07.

 

 

Min härliga, bångstyrige gråa kille och jag fick en sommar tillsammans men den kommer jag för alltid bära med mig i hjärtat. Bästa Calle Carlzon fattas oss   

 

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards