Petra & D-Diva

Direktlänk till inlägg 19 mars 2013

Fullt ös jätteklös :)

Av Petra - 19 mars 2013 22:14

Hela förra veckan försvann i ett virrvarv. Kom hem efter jobb på söndagen och tänkte pausa en liten stund på locket innan jag tog ut Diva på långtur med lite träning. Det som faktiskt hände var att jag slocknade och vaknade strax innan 18-tiden med illamående och feber  . Hasade ut på en kisserunda runt de närliggande husen innan jag tog mig upp i lägenheten, bytade om till pyjamas och kraschade i soffan.  Undantaget rastrundor blev jag kvar där hela måndagen    . Runt lunchtid tisdag kände jag mig hyfsat så jag lastade in hundarna och körde iväg för att handla foder till Diva. När jag ändå var iväg stannade jag till på Bulltofta och gick en runda med Khan. När jag sedan tagit ut Diva ringde Sabina - som glömt sina nycklar - och meddelade att hon hade fått sluta tidigare. Det var bara att stoppa in Diva i bilen igen och köra hemåt. Däremot tog vi en runda ut så att de 2 fick springa av sig. Diva var dock lite efter-löpet seg men de verkade njuta ändå. 

       

-


I onsdags var jag på jobb 7.00 för ett morgonpass och hade tänkt åka hem för att plugga lite kemi och ladda inför onsdagsparty. Istället blev jag kvar på jobb till 20.00 och kastade mig istället hem för att  råplugga kemi. Ställde klockan på 05.30 på torsdagsmorgonen och fortsatte pluggandet med en rivstart innan jag åkte iväg tidigare till jobb för utbildning innan kvällspasset. När jag väl kom hem på kvällen kraschade jag helt ovaggad i soffan. Steg upp tidigt på fredagen för att lägga sista handen vid labbrapporten & inlämningsuppgifterna, mailade in och tog ut Diva för att hon skulle få sträcka ordentligt på benen innan jag åkte till jobb.

 

Kan inte du komma och leka med oss istället? 




Lördagen försvann även den på jobb (7.30-21.00) men i söndags var jag på kurs i Häckeberga kl 10.00 - där jag bland annat tränade ett får vid namn Jackson- innan jag skyndade mig allt vad tygen höll till jobb. 48,5 timmar på avdelning, 4 kapitel kemi, 1 labbrapport, 10 inlämningsuppgifter och en hundkurs- det skrattar man inte bort. 


-


Igår var jag något fransig i kanterna efter förra veckan och kunde bara inte med att fullfölja planen att åka ner tidigt för att städa på klubben. I didn't pall it :( Eftersom det blåste halv storm parkerade jag mig i soffan efter morgonrundan och lyckades till och med dåsa till en stund. Vid 14.30 åkte jag och hämtade Khan, plockade upp mamma på triangeln och så rullade vi ner mot klubben för att städa. Egentligen hade jag bara tänkt låta Diva springa av sig på planen men det blev lite spontan träning minsann- inkallning, fritt följ & läggande under gång- som verkligen blev riktigt avslappnat och fint. Khan fick komma ut en runda han också men då hade vinden verkligen friskat i och det var hur oskönt som helst att traska omkring på planen  . För mig alltså, Khan var såklart helt oberörd. 


-


Idag jobbade jag morgon och när jag kom hem visade det sig att Sabina - som varit med mormor på ögonoperation- blivit klar tidigare än planerat. Istället för att vända i dörren och bege mig ut på rastrundor kunde jag sätta mig på soffan och mysa en stund. Lyx på riktigt! Däremot lastade jag in hundarna i bilen och hämtade mamma i Arlöv för v.b till arken zoo & Ikea. Väl hemma drog jag på mig full polarmundering och beredde mig på hundheat 1 av 2. Mamma tog dock ett djupt andetag så istället för 2 långrundor gick vi en gemensam vilket Khan - i synnerhet - tyckte var hur fräckt som helst. 

 

Khan firar att någon kom hem   . 


-


Imorgon väntar ett morgonpass och planen är att åka ner till klubben och låta Diva få lite substans i livet. Förvisso är jag egentligen schemalagd även nu till helgen & påskhelgen men när jag (som egentligen är timvikarie än så länge) fick se schemat stegade jag faktiskt ut till chefen och konstaterade att 7 helger på raken ICKE var aktuellt och att en av dem skulle strykas. Således går jag av 13.00 på torsdag och är ledig fredag-söndag. Måtte nu vädret bädda för lite hundaktiviteter! 


 
 
Nina

Nina

20 mars 2013 08:16

Nu blev jag helt slut ... bara av att läsa om allt pluggande, jobbande, hämtande och lämnande, städande och promenixande *pust*. Bra att sätta ner foten även som timmis, det finns ju lixom gränser! Jag hoppas att du är rädd om dig för det är ju ingen mening att plugga sig fördärvad om man hinner dö utmattningsdöden innan man är klar. //Bamsekramar

http://www.palmstrand.se

Petra

20 mars 2013 13:50

Helst hade jag ju ägnat mig helt åt studierna men det går ju inte. Att kombinera heltidsjobb & heltidsstudier går bra men jag pallar inte ha dåligt samvete för att Divas liv är tråkigast i världen:( Eftersom jag ändå inte kan söka till hösten, mailade jag i fredags och sänkte min studietakt till 25%. För att inte lida utmattningsdöden helt i onödan:) //Bamsekramar.

 
Ingen bild

Susanne

20 mars 2013 09:00

Puh!
DET var intensivt:))
Ledighet är guld värt:)

Petra

20 mars 2013 13:43

Förvisso gillar jag intensivt men inte när jag samtidigt behöver ha dåligt samvete för Diva :( Det ska bli jätteskönt att vara ledig en helg, håll tummarna för att vädret inte grusar planerna! //kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petra - 28 november 2013 08:30

Det var verkligen inte igår det blev något skrivet här på bloggen. Närmare bestämt över 1,5 månad sedan och det är ju inte så lätt att sammanfatta precis.    -   På hundfronten har jag i alla fall kommit mig för med att anmäla till en appeltä...

Av Petra - 12 september 2013 21:10

De flesta dagar är bra dagar, eller åtminstone okej dagar, men någon gång ibland dyker en riktigt dålig dag upp. En sådan där dag som rimligen borde varit över i samma stund som man vaknade och som verkligen inte går till historien. En sådan dag hade...

Av Petra - 2 september 2013 08:49

Idag vaknade jag till en riktig blåsig höstdag och även om jag gillar sommardagar i all deras härlighet finns det inget som går upp mot en riktig höstdag för att få fart på livet. Tvärtemot sommarens latare dagar är det liksom nu under hösten som jag...

Av Petra - 23 juli 2013 20:53

Helgen som gick var jag ledig och i lördags var vädret helt fantastiskt. Mormor ringde för att gratulera mamma på födelsedagen men eftersom mamma skulle nanna efter nattpass bestämde vi oss för att åka ut till Torups slottpark med hundarna. Kollade m...

Av Petra - 13 juli 2013 21:19


   Nu är det härliga sommarkvällar för hela slanten. Sitter i ute i korta shorts och t-shirt på balkongen med en bok och tända ljus. Då är det sommarkvällar, de där kvällarna när jag inte känner för att gå in men till slut måste. Ofta för att komma i...

Presentation


Livet med schäfrarna och annat smått och gott.

Tidigare år

Änglahundar

Demonen's Carlzon 2011-03-20, till 2011-10-07.

 

 

Min härliga, bångstyrige gråa kille och jag fick en sommar tillsammans men den kommer jag för alltid bära med mig i hjärtat. Bästa Calle Carlzon fattas oss   

 

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards