Petra & D-Diva

Direktlänk till inlägg 4 mars 2013

Vardagligheter

Av Petra - 4 mars 2013 21:46

Helgen som gått har varit rätt ospännande om jag säger så- jobba, hem, rasta hund, lockhänga. Visserligen helt okej för min del (missad skogsträning oräknat) men inte riktigt bloggmaterial. I alla fall, igår fick jag Diva inklusive packning levererad till Södervärn när jag kom med bussen från jobb. I packningen fanns en smörgås till mig samt boll & karameller till Diva. Medan mamma gick till Triangeln för att shoppa lite, gick jag & Diva på tur i Pildammsparken. När jag ätit min smörgås och vi lullat omkring lite i godan ro fick jag lite träningsinspiration. På "Tallriken" sk. övade vi på hörsamhet & linförighet en stund med fotbollsspelande barnfamiljer & olydiga hundar som störning, det hela gick förvånansvärt bra.

 

-


Idag jobbade mamma hemifrån så när jag kom från jobb kunde jag slänga mig på soffan och mysa lite med Diva & Khan. Efter tidig middagsfix lastade jag in Diva i bilen och åkte ner till klubben för BL-träning. Med tanke på att Diva är i höglöp var jag tveksam till om hon skulle vara i fas för träning men väl framme på Sibbarp hade jag bestämt mig för att i så fall jobba oss igenom det. Först ut var Leif & Fajta, följt av Sanne & Benzon och som sammanfattning är det förvånansvärt att gå ordentligt MED hund. Efter Benzon plockade jag ut Diva, RASTADE av henne och gick ner mot planen. Hon kändes relativt fräsch men var inte alls med mig när jag väl kommenderat fot. Grejjade lite med att pocka & locka innan hon fick en ordentlig uppsträckning. Fick tips om min vänsterhand som verkade irritera Diva & sammantaget var jag mycket nöjd med linförigheten. Efter linförigheten övade vi på läggande under gång, Diva segar ju gärna ner häcken och Nina - som anslutit efter TKmöte hade lite tips på detta. Nu har jag landat hemma & det är rätt skönt att ligga på locket och slötitta på The Proposal som går på Kanal 9. Diva har råsomnat bredvid i soffan efter att - inledningvis- ha förväntat sig inomhusaktivitet. Jo tjena. 


-


Imorgon väntar ett nytt morgonpass och planen för kvällen sträcker sig inte längre än en tur med den svarta diamanten (som Nina skrev). 

 
 
Nina

Nina

4 mars 2013 22:29

Härligt att vara på G bland momenten eller hur? Diva verkar även hon vara en dam som föredrar tydliga budskap :). Läggandet kan hon ju hur bra som helst och med lite liv i mojjan går det dessutom snabbt! Sov gott! Kramar

http://www.palmstrand.se

Petra

4 mars 2013 22:49

Det är fantastiskt roligt att träna på riktigt- ÄNTLIGEN :). Vi kör vidare med tydlighet (så bra det går iaf) och lite mer vederbörliga ovationer. Sov gott du ock! //kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petra - 28 november 2013 08:30

Det var verkligen inte igår det blev något skrivet här på bloggen. Närmare bestämt över 1,5 månad sedan och det är ju inte så lätt att sammanfatta precis.    -   På hundfronten har jag i alla fall kommit mig för med att anmäla till en appeltä...

Av Petra - 12 september 2013 21:10

De flesta dagar är bra dagar, eller åtminstone okej dagar, men någon gång ibland dyker en riktigt dålig dag upp. En sådan där dag som rimligen borde varit över i samma stund som man vaknade och som verkligen inte går till historien. En sådan dag hade...

Av Petra - 2 september 2013 08:49

Idag vaknade jag till en riktig blåsig höstdag och även om jag gillar sommardagar i all deras härlighet finns det inget som går upp mot en riktig höstdag för att få fart på livet. Tvärtemot sommarens latare dagar är det liksom nu under hösten som jag...

Av Petra - 23 juli 2013 20:53

Helgen som gick var jag ledig och i lördags var vädret helt fantastiskt. Mormor ringde för att gratulera mamma på födelsedagen men eftersom mamma skulle nanna efter nattpass bestämde vi oss för att åka ut till Torups slottpark med hundarna. Kollade m...

Av Petra - 13 juli 2013 21:19


   Nu är det härliga sommarkvällar för hela slanten. Sitter i ute i korta shorts och t-shirt på balkongen med en bok och tända ljus. Då är det sommarkvällar, de där kvällarna när jag inte känner för att gå in men till slut måste. Ofta för att komma i...

Presentation


Livet med schäfrarna och annat smått och gott.

Tidigare år

Änglahundar

Demonen's Carlzon 2011-03-20, till 2011-10-07.

 

 

Min härliga, bångstyrige gråa kille och jag fick en sommar tillsammans men den kommer jag för alltid bära med mig i hjärtat. Bästa Calle Carlzon fattas oss   

 

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards