Petra & D-Diva

Direktlänk till inlägg 27 februari 2013

In i dimman!

Av Petra - 27 februari 2013 21:52

Igår blev inte alls som planerat, inte alls  . På väg till jobb kom jag på att jag glömt mobiltelefonen hemma. Egentligen spelar det ingen roll men eftersom jag skulle direkt vidare till ett introduktionsmöte på distansutbildningen ordnade mamma så att jag fick ut mobilen till jobb. Efter jobb hoppade jag på buss 139 mot Lomma centrum och tänkte - helt galet skulle det visa sig- att det var turen som bytar nummer och fortsätter vidare mot Malmö. Därför hoppade jag inte av inne i centrum utan fortsatte med pappersarbetet jag tagit med för att fördriva tiden. Långt om sider tyckte jag att vi kört väldigt långt på motorvägen, HUR lång tid kan Alnarp-Spillepengen ta? Mycket riktigt var vi på väg norrut på E6  . För att göra en lång historia kort var chauffören mycket trevlig och hjälpsam (vilket jag mailat Skånetrafiken och framfört) och ordnade så att jag kom till Center Syd och kunde ta en buss till Lund. Väl i Lund (14.30) såg jag inget annat val än att slänga mig i en svindyr taxi för att hinna till Baltzargatan kl 15.00 Efter MYCKET om och men hann jag i tid, det enda jag inte hann med var den mysiga cafelunchen jag ställt in mig på- eller någon lunch överhuvudtaget för den delen. 


-


Idag startade jag dagen med en BodyPump-pass innan jag skjutsade ut mamma till jobb. Väl i Lomma tänkte jag passa på att ta en runda på stranden i det underbara solskenet   . Det var jag inte ensam om kan jag säga, halva Lommas hundbestånd befann sig på stranden. Dock kunde jag strosa omkring i godan ro ändå eftersom doftälvan var försedd med flexikoppel. Väl hemma igen hällde jag mig på soffan och kollade en film via Netflix vilken blivit betydligt bättre sedan jag sist provade tjänsten i november  . 


-


När vi rullade in på klubben var planen näst intill öde. Således tog jag, Sabina & Susanne plats i soffan tills det började rulla in folk  . Jag började med att agera lite störning till Kattis & Elvis som var överlyllig över att vara på träning med sin matte. Trots lite ringrostigheter och en fotposition som tillät matte som modell större var han riktigt duktig  . När jag kollat färdigt på Elvis glädjefnatt tog jag ut Diva för att öva på min absoluta Akilles-häl- träna med publik  . Rent logiskt är jag rätt bra på att kontrollera mina tankar men helt uppenbarligen är duktig-flicka syndromet där i känslan ändå  . Blir det bra så här? Gör jag rätt? Funkar detta? Hur tycker du att jag ska göra? Resultatet blir en väldigt försiktig matte & en mycket osäker Diva som stänger av koncentrationen och hittar på allehanda neutrala uppgifter alternativt överslagshandlingar som hopp & gnäll. Hursom, Nina vet om detta sedan tidigare och konstaterade tidigt att det var hög tid att plocka bort en del hjälpor för att istället jobba med röstläge. Linförigheten blev riktigt riktigt fin när jag hittade lugnet och vi gick vidare till läggande under gång. Diva & jag har bara övat snabba läggande framför mig men nu ställde vi upp i utgångsposition för att testa momentet. Efter instruktioner grejjade vi med farten, med röstläget och med koordination/balans. Visst besvär hade jag med att inte gå någon längre sträcka innan jag verkställde men när Nina tog över visade det sig att Diva anammat och något sånär kunde hela momentet. Hon är duktig, min Diva   . Minus att Diva försökte resa sig för att flörta med Benzon under en paus är jag mycket stolt över vår träningsinsats  . 

 

-

 


Imorgon ska jag följa med mormor till SUS för ett besök hos ögonläkaren inför hennes starr operation  . Sedan ska jag & Frida åka till Köpenhamn för att kolla in veterinärlinjen när universitetet håller öppet hus- lite dragplåster inför kommande distansstudier behövs. När vi ändå åker över sundet tänkte vi oss en tur på Ströget och god middag på någon krog/restaurang  . Tivoli får nog vara till behagligare väderlek men vi får se. 


  

 
 
Nina

Nina

28 februari 2013 09:31

Bästa avslöjandet nånsin av att en hund lärt sig ett och annat moment av en tydlig matte :). Nu ska bara tydligheten med in på planen oxå och det projektet började ju bra igår iaf! Det såg riktigt fint ut :). Hoppas du får en bättre ett bättre upplägg, logistiskt sett, över dagens övningar! //Kramar

http://www.palmstrand.se

Petra

28 februari 2013 10:53

Att det ska vara så svårt att göra som man brukar *grr*. Det blev ju himla bra till slut i alla fall, fortsättningsvis får jag nog öva mig med publik oftare :s. //kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petra - 28 november 2013 08:30

Det var verkligen inte igår det blev något skrivet här på bloggen. Närmare bestämt över 1,5 månad sedan och det är ju inte så lätt att sammanfatta precis.    -   På hundfronten har jag i alla fall kommit mig för med att anmäla till en appeltä...

Av Petra - 12 september 2013 21:10

De flesta dagar är bra dagar, eller åtminstone okej dagar, men någon gång ibland dyker en riktigt dålig dag upp. En sådan där dag som rimligen borde varit över i samma stund som man vaknade och som verkligen inte går till historien. En sådan dag hade...

Av Petra - 2 september 2013 08:49

Idag vaknade jag till en riktig blåsig höstdag och även om jag gillar sommardagar i all deras härlighet finns det inget som går upp mot en riktig höstdag för att få fart på livet. Tvärtemot sommarens latare dagar är det liksom nu under hösten som jag...

Av Petra - 23 juli 2013 20:53

Helgen som gick var jag ledig och i lördags var vädret helt fantastiskt. Mormor ringde för att gratulera mamma på födelsedagen men eftersom mamma skulle nanna efter nattpass bestämde vi oss för att åka ut till Torups slottpark med hundarna. Kollade m...

Av Petra - 13 juli 2013 21:19


   Nu är det härliga sommarkvällar för hela slanten. Sitter i ute i korta shorts och t-shirt på balkongen med en bok och tända ljus. Då är det sommarkvällar, de där kvällarna när jag inte känner för att gå in men till slut måste. Ofta för att komma i...

Presentation


Livet med schäfrarna och annat smått och gott.

Tidigare år

Änglahundar

Demonen's Carlzon 2011-03-20, till 2011-10-07.

 

 

Min härliga, bångstyrige gråa kille och jag fick en sommar tillsammans men den kommer jag för alltid bära med mig i hjärtat. Bästa Calle Carlzon fattas oss   

 

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards