Petra & D-Diva

Alla inlägg den 4 februari 2013

Av Petra - 4 februari 2013 09:13

Poff så var det måndag igen...I fredags, efter lunchrundan med hundarna, gick jag ner i stan för att köpa en ny musikspelare och en vattenkokare. Helst en som tog lite plats och kunde spela cd,radio & ipod/iphone var beställningen. Hittade ingenting nere i stan så jag gick tillbaka upp mot Mobilia och hittade en Philips spelare på Siba. Samtliga vattenkokare blev varma på höljet så det fick vänta. 

 


I lördags var jag & Diva ute och övade på hörsamheten, eller snarare att Diva ska vara hörsam&följsam på mig och inte jag på henne   . Började i koppel, stod stilla riktad mot ett annat håll  än Diva och väntade tyst ut henne till hon tog ögonkontakt, då kallade jag in och belönade. Efter en stund kopplade jag loss och körde samma taktik. Min tanke var att byta håll så ofta att Diva hela tiden hamnade sist och DET var rätt svettigt ett tag kan jag erkänna MEN efter en stund saktade hon ner farten och började hålla sig kring mig. Istället för att springa iväg, fort tillbaka och segla över långt på andra sidan det vill säga. Eftersom min tanke var vardagsföljsamhet ville jag inte ha full fart och belönade därför med godis och ett lugnt "bra" ända inne vid mitt ben. I övrigt hände inte så mycket, pratade med mormor i telefon och fixade lövbiff med sallad till middag innan vi alla landade i soffan. 


-


I söndags hade vi mark ute i Karup men istället styrde vi mot Svedala för lite byggsök. Allt som allt körde vi igenom 10 hundar i 2 omgångar, 1 ute och 1 inne på lagret så klockan hann bli över 17.00 innan vi rullade hemåt. Kul var det och hundarna tycker ju att det hela är fantastiskt spännande. Bilderna är skamlöst norpade från Susanne & Mariana:

 


 


   


Idag väntar en ordentlig promenix på förmiddagen innan det bär iväg till ett kvällspass på jobb. 

Presentation


Livet med schäfrarna och annat smått och gott.

Tidigare år

Änglahundar

Demonen's Carlzon 2011-03-20, till 2011-10-07.

 

 

Min härliga, bångstyrige gråa kille och jag fick en sommar tillsammans men den kommer jag för alltid bära med mig i hjärtat. Bästa Calle Carlzon fattas oss   

 

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards