Petra & D-Diva

Alla inlägg den 16 augusti 2012

Av Petra - 16 augusti 2012 22:40

Idag körde vi en soft morgon som flöt in till att bli en rätt soft dag. Gick ut på korta kisserundar och väl inne softade vi på sofflocket. Det känns som att Diva behövde viloperioden. Det är många aktivitetsintryck för Diva nu när jag hittat inspiration & motivation till att träna och framförallt allt så har vi ju mjukstartat lite med joggning inför hösten. Där är jag väldigt noga med uppvärmning, nedvarvning & stretchning och att anpassa farten till Diva. Inte för att farten blir så hög överhuvudtaget, det var lixom några månader sedan jag frekventerade gymmet *host*. Till råga på allt så har mamma semester och då får Diva hänga med på hennes promenad oxå:)!

Framåt 17.00 kom Sabina tillbaka med bilen och efter att ha skjutsat hem henne & Khan rullade vi ut till Bokskogen. Ungefär samtidigt som alla andra hugade motionärer men aja. Slog in på milen och eftersom Diva fått rejält med motion den här veckan gick vi raskt tillsammans med mamma 4,5km innan jag & Diva joggade sista kilometern fram till bänkarna vid Skabersjö parkeringen. Medan vi inväntade mamma fick Diva gå fritt och nosa lite innan jag strechade igenom bakbenen. På grund av tidbrist köpte vi falafel utanför Sabina att ha med som middag. Tanken var att Diva skulle ligga plats medan vi åt, men hon verkar ha fått smak på falafel/kebab och fick påminnas ett par gånger- eller fler- om sin uppgift. Till slut låg hon iaf. När vi ätit upp började det dugga så vi tog prompt upp promenaden under lövverket och det räckte faktiskt för att slippa regndropparna. När det var 3km kvar joggade jag & Diva i mål. I väntan på mamma som powerwalkade gick jag en nedvarvningsrunda innan jag började fundera över tidsåtgången på mammas resterande promenad. Det visade sig - efter ett telefonsamtal att hon missat när skyltningen ändrades från svart/vit till "mot Torup", där utsträckan korsar den tillbakavändande sträckan, och därför gått på slingan igen. Jag körde och hämtade upp henne på Skabersjö parkeringen prick innan mörkets fall.

Presentation


Livet med schäfrarna och annat smått och gott.

Änglahundar

Demonen's Carlzon 2011-03-20, till 2011-10-07.

 

 

Min härliga, bångstyrige gråa kille och jag fick en sommar tillsammans men den kommer jag för alltid bära med mig i hjärtat. Bästa Calle Carlzon fattas oss   

 

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards