Petra & D-Diva

Direktlänk till inlägg 3 december 2012

Adventsfest & snöyra

Av Petra - 3 december 2012 10:07

Poff så är det måndagförmiddag igen. Visserligen är det skönt att tiden rullar på men nu i semester tider hade jag gärna haft en knapp för att tiden skulle gå på halvfart   . 


-


I lördags gick jag upp tidigt för att rasta Diva innan det var dags att sätta mig vid skrivbordet. Planen var att sitta några timmar men efter en stund insåg vi att det nog var bäst att åka och handla innan alla helgfirare masade sig ur bingen. Efter att ha inhandlat ingredienser till kvällens paj landade jag åter vid skrivbordet och satt där några timmar tills det var dags att gå på långpromenix med Diva. Väl hemma var det dags att ta en snabbdusch och fixa till maten inför klubbfesten. En mycket trevlig kväll med god mat, musik och hög stämning. Jag, som är av Generation Klubbdans, fick en danslektion av Benzon-Leif och det gick rätt bra faktiskt. Det kan förstås ha hjälpt att Leif faktiskt kan dansa och hade koll på läget  . Jag har dansat kasedans en gång- vals på gymnasiebalen efter en express-demonstration typ 10 minuter innan   . Jag körde hem lite i förtid för att gå en runda med Diva och för att hinna med lite mer studier innan det var tid att skalla kudden. Är det tentatider så är det lixom. 


-


Igår vaknade vi till ett vitklätt Malmö. Rätt mysigt på sätt och vis men eftersom snön fortsattte att falla kändes det lite väl riskabelt att kasa hela vägen ut till Vomb. Istället träffades vi i Norrskog utanför Svedala.

 


Susanne trampade ut ett appelspår till Diva och snön verkade inte besvära nämnvärt. Förutom att det var lite förvirrande att apporterna inte låg där lukten var. Vid första apporten fick DIva fundera en stund innan hon började gräva med nos och tassar för att få tag på apporten  . Susanne hade gått över en nedfallen trädstam och Diva hade verkligen klart för sig att spåret tog vid på andra sidan men ägnade en stund åt att fundera över alternativ rutt innan hon insåg att det enklaste var att gå raka vägen över stammen  . Vid slutet av spåret kom en familj med pulka & 2 hundar gående och även en ryttare på häst men efter en stunds förvåning och tankepaus fortsatte hon spåra till slutapporten . Även Änzo & Bizzie spårade fint i snön och vi nöjde oss allihop där. Innan jag körde tillbaka mot stan gick jag & Diva en skogsrunda för att hon skulle få röja fritt i snön. Väl hemma somnade Diva gott i några timmar så att jag kunde plugga i lugn och ro. Snön låg kvar på kvällsrundan till Divas stora förtjusning så hon fick springa lös en stund och roa sig. Efter lite middagsfix och så var jag rätt trött och somnade i soffan innan mamma kom från jobb  

 


 


 


 


-


Idag fortsätter skrivbordsarbetet och sen får vi se vad mer som hinns med. 

 
 
Nina

Nina

4 december 2012 07:36

Kasedans var nåt jag missade i grundutbildningen jag med :). Tur då att det finns experter som kan kasa runt en någorlunda *hehe*. Mkt ambitiöst att åka ut i skoböjden i snön måste jag säga - tur att spåren gick bra för annars hade man ju blitt rätt matt :). //Kramkram

http://www.palmstrand.se

Petra

4 december 2012 09:25

Eller hur! När man inte kan dansa är det åtminstone en fördel att vara tjej och bli runtkasad :) Det var lite tveksamt med skogsaktiviteter ett tag men det gick rätt bra att köra lugnt och fint på motorvägen. Perfekt uppladdning för en eftermiddag vid skrivbordet. //Kramkram

 
Ingen bild

Susanne

4 december 2012 08:07

Kasedans ja...stackars Leif:-))).
Men du kunde ju bara ställa dig på hans skor ju och kasa med..allt enligt honom..förstår inte varför jag nekades det förslaget,moahahahaha
Trädstammen,hahaha...finns det verkligen ingen annan väg att till spåret???? Hon såg rätt kul ut!

Petra

4 december 2012 09:21

Hahaha, min ringa längd kanske?! Vi får fråga på onsdag :) Diva är hur rolig som helst med det där- ska jag verkligen behöva anstränga mig, ajamen okej då. Bara när hon spårar, mycket märkligt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petra - 28 november 2013 08:30

Det var verkligen inte igår det blev något skrivet här på bloggen. Närmare bestämt över 1,5 månad sedan och det är ju inte så lätt att sammanfatta precis.    -   På hundfronten har jag i alla fall kommit mig för med att anmäla till en appeltä...

Av Petra - 12 september 2013 21:10

De flesta dagar är bra dagar, eller åtminstone okej dagar, men någon gång ibland dyker en riktigt dålig dag upp. En sådan där dag som rimligen borde varit över i samma stund som man vaknade och som verkligen inte går till historien. En sådan dag hade...

Av Petra - 2 september 2013 08:49

Idag vaknade jag till en riktig blåsig höstdag och även om jag gillar sommardagar i all deras härlighet finns det inget som går upp mot en riktig höstdag för att få fart på livet. Tvärtemot sommarens latare dagar är det liksom nu under hösten som jag...

Av Petra - 23 juli 2013 20:53

Helgen som gick var jag ledig och i lördags var vädret helt fantastiskt. Mormor ringde för att gratulera mamma på födelsedagen men eftersom mamma skulle nanna efter nattpass bestämde vi oss för att åka ut till Torups slottpark med hundarna. Kollade m...

Av Petra - 13 juli 2013 21:19


   Nu är det härliga sommarkvällar för hela slanten. Sitter i ute i korta shorts och t-shirt på balkongen med en bok och tända ljus. Då är det sommarkvällar, de där kvällarna när jag inte känner för att gå in men till slut måste. Ofta för att komma i...

Presentation


Livet med schäfrarna och annat smått och gott.

Änglahundar

Demonen's Carlzon 2011-03-20, till 2011-10-07.

 

 

Min härliga, bångstyrige gråa kille och jag fick en sommar tillsammans men den kommer jag för alltid bära med mig i hjärtat. Bästa Calle Carlzon fattas oss   

 

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards