Petra & D-Diva

Alla inlägg den 10 december 2012

Av Petra - 10 december 2012 12:07

Idag är sista semesterdagen, 5 dagar kändes hur lagom som helst men nu känns det som att någon snabbspolat förbi ledigheten   . Jaja, lite aktiviteter har ändå hunnits med. 


-


I torsdags sanerade jag lägenheten tills mamma ringde. Hennes förmiddagsmöte hade dragit ut på tiden och därför hade hon missat tåget till Eslöv. Huttade in hundarna i bilen och kasade upp mamma till Eslöv, passade på att handla lite på Ica på vägen hem  och vips var klockan närmare 16.00 Satte deg till lussebullar som blev klara lagom till handbollen och när matchen var slut- Sverige spöade Danmark- gick jag och Diva ut på en rejäl promenix   . 


-


I fredags städades klubben innan vi drällde runt på planen för att Diva skulle få busa i snön   . Framåt eftermiddagen hade jag lite England-flashbacks och gick ner till English Shop vid Gustavs för att köpa mince meat till de traditionella julpajerna. Sverige har lussebullar & pepparkakor, England har mincepies och - på juldagen- Christmas pudding. Kvällen fortsatte i engelsk anda med rostade kastanjer - I lööööve- och kassler-purjolökspaj med skysås och ärtor. Någon dag snart måste jag ordna så att jag kan åka och hälsa på hemma i England, saknar både platser och människor men det kostar både tid och pengar, tyvärr :(

-


I lördags hade vi mark på Revinge och trots lite trevande väder tidigare i veckan fick vi strålande sol och krisp! Diva fick spåra, springa budisar och ett upplet. Spåret har verkligen börjat sätta sig efter lite kontinuerlig träning, budisarna till Nina gick lika fint som tidigare och på uppletet tog jag det säkra före det osäkra och gick ut i koppel för att Diva skulle få vinda in föremålen ordentligt. Jag figgade till Yaxxon på hans sötmarkeringar och även om Nina tyckte att han var i överkant laddad så får han pluspoäng av mig för världens gulligaste sökmarkering- fyrfota studs på stället. Var även mottager till Frasse Fräs på hans budisar och hade VERKLIGEN laddat till tänderna för att förhindra tjyvstartet- men han kom fint, sladdade in, inkasserade en Frolic och stack till mojjan först efter "marsch"-kommando. Efter avslutad träning passade jag på att gå en rätt rejäl runda på fälten innan Diva fick stå ut med att bli furminerad. Inte hennes favoritsysselsättning direkt men hon blir i alla fall inte sur utan satsar istället på att vara så besvärlig och dryg hon bara kan, i hopp om att jag ska lägga ner projektet. Hahaha- DET kan hon fetglömma! Väl hemma kändes det välförtjänt att krypa upp i soffan. 

   


-


Igår promenerade vi hem till Sabina för att jag skulle ta en titt på hennes tv & dator. Jag ordnar gärna med det tekniska men har lärt mig att det är bäst att undvika involvering och istället själv kolla upp eventuella spörsmål! Diva fick vänta hos Sabina medan jag gick ner på Mobilia för att köpa kablar till att koppla ihop hennes MacBook med tvn- något Diva verkligen inte uppskattade   . Kopplade ihop alles zusammen och kollade så att allt fungerade innan vi begav oss hemåt. Diva fick busa runt i snön och snusa bäst hon ville och var rätt mör i både ben & huvud när vi kom hem   . Resten av kvällen blev lugn om vi säger som så.

 


-


Idag har jag och Diva varit ute på en rejäl promenix tidigt, jag har städat och röjt lite bland papper och snart är det dags för en middagsrunda. Jag har lite småfix som hade varit skönt att få avklarat men i övrigt tänkte jag njuta av sista semesterdagen. Imorgon blir det nämligen rakt in i hetluften efter ledigheten. Johanna kommer på besök och anländer med nattåget till Malmö C 05.30, mellan 8-9.00 ska jag vara på seminarium i Lund och 13.30 börjar första arbetspasset. Resten av veckan blir dubbeldagar, dvs först universitetet och sedan jobb, förutom lördagen som är ledig inför den delade turen på söndag   . 

 

Presentation


Livet med schäfrarna och annat smått och gott.

Änglahundar

Demonen's Carlzon 2011-03-20, till 2011-10-07.

 

 

Min härliga, bångstyrige gråa kille och jag fick en sommar tillsammans men den kommer jag för alltid bära med mig i hjärtat. Bästa Calle Carlzon fattas oss   

 

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards