Petra & D-Diva

Direktlänk till inlägg 30 augusti 2012

Ledsagning och onsdagsparty

Av Petra - 30 augusti 2012 09:13

Efter två dagars ledighet känner jag att jag absolut skulle kunna tänka mig två dagar till. Aja, det är väl som talesättet säger, det hade inte varit lika roligt med ledighet utan ett jobb att gå till. 


Diva började löpa i helgen och det märks delvis på hennes aktivitetsnivå- som hon sparar på till sina hyss- och dels på att Khan "inspekterar" alla platser som Diva sitter/ligger på   . Även om han börjat fatta mellan varven att det inte är en uppskattad syssla. I tisdags var vi lediga allesammans och packade in oss i bilen för att kolla upp Bökeberga och skogarna därikring efter ett tips av en kollega. Nu kunde vi inte parkera där telefonen föreslog så istället körde vi lite längre norrut och hamnade vid något som heter Eksholmssjön längs N.Sturupvägen När vi hade gått inåt skogen till kände jag igen stället- någon typ av scoutgård- där jag var på övernattning i grundskolan   . Eftersom vägen var rätt nära, stugan full av danska elever på exkursion och Diva löper fick hundarna gå i långlina när vi traskade runt i terrängen. Efter en stunds promenerande upp och nerför backarna gick vi tillbaka ner mot sjön för att gå runt, men lagom till att vi intagit den medhavda matsäcken började regndropparna falla och istället tog vi oss tillbaka mot bilen.

 

Platsliggning vid fikat

 

Bra "lyft på benen"-äng.

 

På kvällen fortsatte Diva att kräkas pga löpet   så jag kollade upp möjligheten att ge något för att dämpa illamåendet men efter lite diskussioner med Nina, Irene & veterinären testade jag teorin om att det kanske helt enkelt är så att Diva blir hungrig oftare under löp och därför kräker när magen så att säga bli tom. Igår fick Diva därför ett extra lunchmål och ett proplan kex vid sänggående, utöver nattmålet. Extra portionstillfälle verkar ha rått bot på kräkandet och Diva verkar lite mer nöjd mättnadsmässigt.


-


Igår var jag även med mormor till ögonkliniken på SUS och jag - personligen - tycker ju att det hela var rätt bedrövligt. Mormor fick komma in på angivet klockslag och fick en synkontroll av en sjuksköterska, droppar i ögonen och ombadds sitta ner på en stol i korridoren utanför. 1 timme senare förhörde jag mig i receptionen varför mormor inte kallats in till läkaren och fick svaret att läkaren i fråga var cirka 1,5 timme sen. Det är ju inte så mycket att göra åt men man kan gott- tycker jag- informera personen i fråga om detta när de ankommer. Jag gick ner och la mer pengar på bilen och långt om sider slogs det upp en dörr, ingen läkare kom ut men jag - som har god hörsel- hörde mormors namn ropas inifrån rummet  .  Läkaren var märkbart oengagerad, prata med ryggen till mormor EFTER att hon påpekat att hon hör dåligt, förklarade inte sin undersökning, inte heller sin diagnos eller behandlingsförslag förrän jag ifrågasatte om inte det var hans skyldighet   . Jag lär påpeka för verksamhetschefen idag att professionelt bemötande är det minsta man kan vänta sig av deras läkare, särskilt när man väntat i 1,5 timme utan knorr   .


Mormor stannade på middag och sedan skjutsade jag & mamma hem henne på väg ner till klubben. Någon vidare dag på jobbet blev det inte för mig och Diva som s.a.s är hormonellt ointresserad av kamplek. Däremot party hon loss genom att blanka brandslangen och istället dra fram till Ajaxx som övade rutan. Hon kom av sig när jag ropade men valde att stanna hos Ajaxx, hade jag varit själv hade jag stövlat dit och hämtat henne men Jonas tipsade om att driva igenom att hon skulle komma till mig. När Gosia motade bort Diva gick jag åt andra hållet och då kom hon farandes   . Jonas hjälpte till lite och till slut lyckades han få igång Diva i något som skulle kunna kallas lek och där gav vi oss för dagen. Kvällens tips blev helt klart att göra Diva lite sur när hon visar sig ointresserad av lek.   


-


Planen för idag är att dricka upp kaffet, gå två långrundor med respektive hund och sedan styra mot jobb.


 

Lillasyster och storebror   

 
 
Nina

Nina

3 september 2012 08:38

Det var ju för dåligt av doktorn :(! Lika bra att säga till och INTE nöja sig. Nu har det ju gått några dagar och jag får ju säga att löpkoman verkar ha släppt till stor del för Disco-Divan! //Kramar

http://www.palmstrand.se

Petra

4 september 2012 09:59

På något vis tycker jag att ett försök att vara trevlig inte är för mycket begärt:( Den värsta löpkoman är absolut förbi- nu är det Disco-röj & Diva-later precis som vanligt:)! //kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petra - 28 november 2013 08:30

Det var verkligen inte igår det blev något skrivet här på bloggen. Närmare bestämt över 1,5 månad sedan och det är ju inte så lätt att sammanfatta precis.    -   På hundfronten har jag i alla fall kommit mig för med att anmäla till en appeltä...

Av Petra - 12 september 2013 21:10

De flesta dagar är bra dagar, eller åtminstone okej dagar, men någon gång ibland dyker en riktigt dålig dag upp. En sådan där dag som rimligen borde varit över i samma stund som man vaknade och som verkligen inte går till historien. En sådan dag hade...

Av Petra - 2 september 2013 08:49

Idag vaknade jag till en riktig blåsig höstdag och även om jag gillar sommardagar i all deras härlighet finns det inget som går upp mot en riktig höstdag för att få fart på livet. Tvärtemot sommarens latare dagar är det liksom nu under hösten som jag...

Av Petra - 23 juli 2013 20:53

Helgen som gick var jag ledig och i lördags var vädret helt fantastiskt. Mormor ringde för att gratulera mamma på födelsedagen men eftersom mamma skulle nanna efter nattpass bestämde vi oss för att åka ut till Torups slottpark med hundarna. Kollade m...

Av Petra - 13 juli 2013 21:19


   Nu är det härliga sommarkvällar för hela slanten. Sitter i ute i korta shorts och t-shirt på balkongen med en bok och tända ljus. Då är det sommarkvällar, de där kvällarna när jag inte känner för att gå in men till slut måste. Ofta för att komma i...

Presentation


Livet med schäfrarna och annat smått och gott.

Tidigare år

Änglahundar

Demonen's Carlzon 2011-03-20, till 2011-10-07.

 

 

Min härliga, bångstyrige gråa kille och jag fick en sommar tillsammans men den kommer jag för alltid bära med mig i hjärtat. Bästa Calle Carlzon fattas oss   

 

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards