Petra & D-Diva

Direktlänk till inlägg 15 augusti 2012

Konsten att ta vara på stunderna...

Av Petra - 15 augusti 2012 13:08

Det här med att blogga från mobilen under rasten- som för övrigt spenderas i massagestolen- premierar verkligen en aktivare blogg.

-

I helgen jobbade jag as usual och eftersom det även behövde städas nere på klubben fick det bli lördagskvällens nöje. För att det inte skulle kännas riktigt lika tradigt köpte vi med en engångsgrill. I lägenhet blir det inget grillande alls så därför var planen extra mysig. Föga hade vi tänkt att det skullekräva ett sådant engagemang för att den skulle ta fyr. Efter en massiv pyroman-insats fick vi till slut grillmiddagen i alla fall. Hundarna fick öva på att ligga och ta det lugnt medan vi donade med grillen. Rullade hemåt vid 22-snåret för att jag skulle vara pigg och fräsch på jobb 7.00

-
I måndagskväll var vi en runda ner till Ystad saltsjöbad. Vi gick en runda på strandpromenaden & sedan passade jag och Diva på att jogga en tur. På väg hem tänkte vi hälsa på Frida som jobbar på store Tor, men se det smög sig eftersom det visade sig vara hennes lediga kväll. Nåväl, mormor ringde och hade klydd med tvn så efter att ha lämnat av Sabina körde jag dit och fixade lite.

-

Igår jobbade jag kväll och passade på att inskaffa lite kurslitteratur innan jag åkte till jobb. Idag jobbar jag delad tur, 8-21.00, men passade i alla fall på att gå en runda med Diva längs stranden innan jag började.





 
 
Nina

Nina

15 augusti 2012 13:10

Massagestolar är det bästa som finns - själv dunar jag alltid in en truddelutt när det brummar :). Fast jag är å andra sidan INTE lika tidseffektiv som du *hehe*. Vilken mysig fontänbild! //Kramkram

http://www.palmstrand.se

Petra

17 augusti 2012 10:08

Än så länge är dataplatsen oftast upptagen. Om några veckor lär jag vara lite mer bänkad framför datorn igen:) Det blev en mysig kvällsrunda! /kramkram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petra - 28 november 2013 08:30

Det var verkligen inte igår det blev något skrivet här på bloggen. Närmare bestämt över 1,5 månad sedan och det är ju inte så lätt att sammanfatta precis.    -   På hundfronten har jag i alla fall kommit mig för med att anmäla till en appeltä...

Av Petra - 12 september 2013 21:10

De flesta dagar är bra dagar, eller åtminstone okej dagar, men någon gång ibland dyker en riktigt dålig dag upp. En sådan där dag som rimligen borde varit över i samma stund som man vaknade och som verkligen inte går till historien. En sådan dag hade...

Av Petra - 2 september 2013 08:49

Idag vaknade jag till en riktig blåsig höstdag och även om jag gillar sommardagar i all deras härlighet finns det inget som går upp mot en riktig höstdag för att få fart på livet. Tvärtemot sommarens latare dagar är det liksom nu under hösten som jag...

Av Petra - 23 juli 2013 20:53

Helgen som gick var jag ledig och i lördags var vädret helt fantastiskt. Mormor ringde för att gratulera mamma på födelsedagen men eftersom mamma skulle nanna efter nattpass bestämde vi oss för att åka ut till Torups slottpark med hundarna. Kollade m...

Av Petra - 13 juli 2013 21:19


   Nu är det härliga sommarkvällar för hela slanten. Sitter i ute i korta shorts och t-shirt på balkongen med en bok och tända ljus. Då är det sommarkvällar, de där kvällarna när jag inte känner för att gå in men till slut måste. Ofta för att komma i...

Presentation


Livet med schäfrarna och annat smått och gott.

Tidigare år

Änglahundar

Demonen's Carlzon 2011-03-20, till 2011-10-07.

 

 

Min härliga, bångstyrige gråa kille och jag fick en sommar tillsammans men den kommer jag för alltid bära med mig i hjärtat. Bästa Calle Carlzon fattas oss   

 

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards