Petra & D-Diva

Direktlänk till inlägg 9 augusti 2012

Pausblogg

Av Petra - 9 augusti 2012 17:43

Lite mobilbloggning sådär på rasten vore ju icke dumt   . Igår, när jag kom hem, tyckte jag att det vore en smidig idé att lägga in mitt önskeschema fram till jul. Våra schema rullar ju på 5 veckors basis och för varje period har man 4 veto-tillfälle som arbetsgivaren inte får schemalägga arbete på, samt 5 helgpass, dvs 2,5 helg så att säga och helst en jämn fördelning mellan morgon- och kvällspass  . Jag tänkte ju att detta skulle vara gjort på en kafferast  , men ack som jag bedrog mig. Det tog sisådär 1,5 timme att lägga ett önskeschema som inte är helt självmordsbenäget OCH där jag inte missar obligatoriska universitetgrejer eller bokar upp mig så att jag aldrig hinner vara med Diva   . Aja, jag tror att jag fått till de, håller tummarna för att jag inte bortdiffas alldeles   . När jag var färdig hade klockan redan blivit lite i 18.00 och det blev brått iväg mot klubben.   Diva skulle få öva på fotposition men i hetsen hemma insåg jag att alla karameller var slut och tog därför en tub mjukost, not so geniaktigt för det var alldeles rysligt krångligt att hålla reda på tub, koppel, klicker och leksak   . Istället lade jag undan mjukosten och planerade för hörsamhet med kampbelöning. Det gick mycket bra faktiskt, ändå tills det inte gjorde det och övningen urartade till en diskussion om huruvida man FÅR eller INTE FÅR bita om, så att säga, när jag har sagt loss och har leksaken i hand  . Ska kanske tillägas att jag vann och övningen återgick till att fungera fint. Det blåste satan i gatan så istället för att gå en rasterunda nere på klubben, lämnade jag av Sabina & Khan och körde ut till Lomma för att mamma skulle slippa vänta på bussen  .


-


Imorse plockade jag med mig boll och lite nyinköpta karameller och gick på långrunda till Pildammarna. Medan vi gick passade jag på att "värma upp" hörsamheten, annars brukar ju sträckan till parken vara transport och det är inte sådär jättefräckt för en Diva i snöre  . Däremot verkade hon tycka att det var himla fräsigt att jag engagerade mig i hela promenaden. I Pildammarna gick vi lite i backarna innan vi stannade till på en - relativt- skitlös gräsmatta och övade på kontakt vid fotkommando, enligt Ninas instruktioner. I skogspartiet av Pildammarna sprang en liten pudel oss till mötes men ingen ägare fanns i sikte. Tyvärr ville hunden inte komma ända fram fastän jag lade Diva ner och ingen orolig ägare dök upp trots att vi stod där en lång stund så till slut behövde jag komma hem för att hinna med bussen till jobb  . Frågade på vägen om någon sett/hört någon som letade efter sin hund men ingen hade märkt något. Hoppas att den hittade tillbaka till husse/matte till slut.  


-


Ikväll är planen att hinna med bussen hem och gå en sista runda med Diva. Imorgon är jag ledig inför stundande helgjobb och det hade ju varit rätt skoj att komma ut i skogen och spåra lite. Vi får se, en långis i nya dojjorna är i alla fall ett måste  .


-


För övrigt ska jag & Diva testa simträning på Djursjukhuset, som ett komplement till långpromenaderna & joggingturerna men även som någonting att göra tillsammans för skojs skull. Det ska bli spännande   .

 
 
Nina

Nina

13 augusti 2012 09:07

Det är ju - som sagt - alldeles väldigt vad du jobbar och står i och jag är imponerad av att du ens orkar att fundera på att plugga samtidigt! Simträningen hoppas man ju få se bildbevis från :). //Kramkram

http://www.palmstrand.se

Petra

15 augusti 2012 12:50

Det här med att plugga samtidigt är lite av nödtvång så att säga, det ska bara gå helt enkelt. Simträningen ska definitivt förevigas!! /kramkram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petra - 28 november 2013 08:30

Det var verkligen inte igår det blev något skrivet här på bloggen. Närmare bestämt över 1,5 månad sedan och det är ju inte så lätt att sammanfatta precis.    -   På hundfronten har jag i alla fall kommit mig för med att anmäla till en appeltä...

Av Petra - 12 september 2013 21:10

De flesta dagar är bra dagar, eller åtminstone okej dagar, men någon gång ibland dyker en riktigt dålig dag upp. En sådan där dag som rimligen borde varit över i samma stund som man vaknade och som verkligen inte går till historien. En sådan dag hade...

Av Petra - 2 september 2013 08:49

Idag vaknade jag till en riktig blåsig höstdag och även om jag gillar sommardagar i all deras härlighet finns det inget som går upp mot en riktig höstdag för att få fart på livet. Tvärtemot sommarens latare dagar är det liksom nu under hösten som jag...

Av Petra - 23 juli 2013 20:53

Helgen som gick var jag ledig och i lördags var vädret helt fantastiskt. Mormor ringde för att gratulera mamma på födelsedagen men eftersom mamma skulle nanna efter nattpass bestämde vi oss för att åka ut till Torups slottpark med hundarna. Kollade m...

Av Petra - 13 juli 2013 21:19


   Nu är det härliga sommarkvällar för hela slanten. Sitter i ute i korta shorts och t-shirt på balkongen med en bok och tända ljus. Då är det sommarkvällar, de där kvällarna när jag inte känner för att gå in men till slut måste. Ofta för att komma i...

Presentation


Livet med schäfrarna och annat smått och gott.

Tidigare år

Änglahundar

Demonen's Carlzon 2011-03-20, till 2011-10-07.

 

 

Min härliga, bångstyrige gråa kille och jag fick en sommar tillsammans men den kommer jag för alltid bära med mig i hjärtat. Bästa Calle Carlzon fattas oss   

 

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards