Petra & D-Diva

Direktlänk till inlägg 8 augusti 2012

Mest jobb faktiskt

Av Petra - 8 augusti 2012 14:25

Sitter nyss hemkommen från jobb och laddar inför onsdagspartyt ikväll, förra veckan rullade jag iväg lite tidigare än vanligt för att gå en runda på Blåseberga i solskenet. För omväxlingsskull provade jag & Diva på rallylydnad och sammanfattningsvis kan man ju säga att vi gjorde det hellre än bra. Massor av nya grejer, Diva skulle stå uppbunden i en stolpe för första gången i sitt liv- inledningsvis under ljudliga protester men hon lade sig ner rätt fort, skyltar och andra hundar som jobbade i vår direkta närhet. Diva blev något utstörd av alla skyltar och hundar men med lite träning ska det nog gå att behålla kontakten där också.


-


I torsdags åkte jag ner på klubben på förmiddagen för att städa innan Diva fick komma ut och sträcka på benen. Passade på att öva lite kontakt, ligg (kvar), och positioner. Diva valde faktiskt att ligga kvar - med lite stöttning- när en ung golden hane ratade husse och kom rusandes. Det tyckte jag var värt en hel del beröm och lite karameller.  Åkte hem för att lämna av Diva och åka mot jobbet i Lomma. I fredags hände inte så mycket på någon annan front än jobbfronten eftersom jag jobbade 8.15-21 I lördags jobbade jag också morgonpass, till 15.00 men passade på att åka ut lite tidigare och jogga en runda vid havet. Söndagen bjöd på en repris av lördagen, rent jobbmässigt. Diva fick följa med ut och röja och fick sedan vänta i bilen till mamma -som jobbat natt- kom och hämtade bilen. Framåt kvällen tog vi en jogginrunda bort till Sabina för att hämta ut bilen, på vägen stannade vi till lite för att träna. Varannan gång tränade jag- och Diva övade på sitt/ligg- och varannan gång fick Diva lite hjärngympa. Sedan körde jag mamma ut till jobb och vände hemåt för att skalla kudden. 


-


Veckan började med ett dubbelpass 7-21.00 och det var rätt skönt att åka hemåt i privattaxi med rastad vovve, faktiskt. 


-


Igår var en ledig dag, den ursprungliga planen var att åka ut i skogen och spåra lite MEN det kändes ju sådär lönt i skyfallet. Istället åkte jag & mamma till Mobilia. Samtliga jeans i min ägo är rejält slitna- hittade ett par chinos jag gillade men inte i min storlek och en hösttrenchcoat i grått med dovt rosa rutor. Efter shoppingen åkte vi upp till SUS för ett uppföljningsbesök hos läkaren innan vi rullade ut mot Lomma. På hemvägen stannade jag till på Burlövs center och lyckades hitta samma chinos OCH i rätt storlek, åkte även inom posten för att hämta mina nya värstingdojjor och sedan landade jag på soffan en stund för att vila upp mig inför premiärlångisen. Dagen till ära tog vi den i Lomma och var klara lagom till mamma slutade sitt pass. Idag skulle varit en ledig dag men jag jobbade en extra morgontur så nu är planen att ta det lite lugnt här hemma innan det är dags att hoppa i oömma kläder för att åka mot klubben.









 
 
Nina

Nina

9 augusti 2012 07:32

Det är allt lite herrejössesvarning på ditt jobbande! Hoppas nu att du tänker att försöka pausa mellan varven oxå så du orkar med pluggattacken i höst. Nödvändig shopping är inte alls dumt! Det känns lixom lite bättre i själen än den helt onödiga varianten :). //Kramar

http://www.palmstrand.se

Petra

9 augusti 2012 17:42

Herrejössesvarningen förvärrades av att jag - innan jag visste att vikariatet skulle bli förlängt- tog några extrapass på annan avd. Jag planerar att utnyttja alla veto- & semesterdagar jag får när universitetet drar igång!! Jag är ju attackshoppare deluxe, shoppar mycket på kort tid, sen inget alls på jättelänge :)! //Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petra - 28 november 2013 08:30

Det var verkligen inte igår det blev något skrivet här på bloggen. Närmare bestämt över 1,5 månad sedan och det är ju inte så lätt att sammanfatta precis.    -   På hundfronten har jag i alla fall kommit mig för med att anmäla till en appeltä...

Av Petra - 12 september 2013 21:10

De flesta dagar är bra dagar, eller åtminstone okej dagar, men någon gång ibland dyker en riktigt dålig dag upp. En sådan där dag som rimligen borde varit över i samma stund som man vaknade och som verkligen inte går till historien. En sådan dag hade...

Av Petra - 2 september 2013 08:49

Idag vaknade jag till en riktig blåsig höstdag och även om jag gillar sommardagar i all deras härlighet finns det inget som går upp mot en riktig höstdag för att få fart på livet. Tvärtemot sommarens latare dagar är det liksom nu under hösten som jag...

Av Petra - 23 juli 2013 20:53

Helgen som gick var jag ledig och i lördags var vädret helt fantastiskt. Mormor ringde för att gratulera mamma på födelsedagen men eftersom mamma skulle nanna efter nattpass bestämde vi oss för att åka ut till Torups slottpark med hundarna. Kollade m...

Av Petra - 13 juli 2013 21:19


   Nu är det härliga sommarkvällar för hela slanten. Sitter i ute i korta shorts och t-shirt på balkongen med en bok och tända ljus. Då är det sommarkvällar, de där kvällarna när jag inte känner för att gå in men till slut måste. Ofta för att komma i...

Presentation


Livet med schäfrarna och annat smått och gott.

Tidigare år

Änglahundar

Demonen's Carlzon 2011-03-20, till 2011-10-07.

 

 

Min härliga, bångstyrige gråa kille och jag fick en sommar tillsammans men den kommer jag för alltid bära med mig i hjärtat. Bästa Calle Carlzon fattas oss   

 

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards