Petra & D-Diva

Direktlänk till inlägg 1 augusti 2012

Listen up :)!

Av Petra - 1 augusti 2012 09:07

My god- det är redan augusti, vad hände med sommaren  ?! Aja, det finns ju tid ännu och det som inte hinns med under sommarmånaderna blir säkert gjort i höst.


-


Igår var tanken att jag skulle åka ut en runda till skogen och spåra med Diva MEN efter att ha kört mamma till jobb kände jag att jag inte riktigt var sugen på att köra ut till Vomb och bli fast i regnet.  Istället gick jag upp om i lägenheten för att lägga av plånboken och plocka på mig lite karameller. När vi kom bort i "Pågen-parken" tog jag itu med att väcka liv i hörsamheten med fokus på situationer där Diva tenderar att bli lomhörd, för att inte säga stendöv  . Carlzon var grym på att reagera direkt på sitt namn men i ärlighetens namn har jag nog glömt bort hur hårt jag slet de första månaderna för att få till det *skäms*   Hursom, fick stega fram en gång i början och tala om för henne att höra på, annars blev det faktiskt en riktigt bra runda. Avslutade med lite kontakt i fotposition innan vi traskade hemåt.


-


Vid 10-tiden rullade jag mot IKEA för att köpa avlastningsbordet, vilket lämnades ut i varuutlämningen. Ingen kö, sånär som på en person framför mig och ändå tog det över 15 min att plocka ihop mitt enda lilla paket för utlämning   .  Fick fälla baksätet och evakueringsluckan i hundburen för att få plats med paketet men det är lätt gjort (alternativet hade annars varit att plocka ur hundburen & baxa upp den i lägenheten- not so lockande). På väg hem stannade jag till på posten för att hämta ut routern till nya internetet så nu har vi en mobil trådlös router för upp till 10 datorer samtidigt *goody*. Efter lite lunch tog jag ut Diva på en repris av morgonträningen och hon ansträngde sig verkligen för att lyssna och reagera, tog med mig klickern för att hinna med att belöna så fort hon lysstrade. Fokus på detta med kontakt & hörsamhet ett tag framöver, istället för "lydnad", känner jag är precis vad som behövs för att få till lite bonding s.a.s   . Vi var ute i gott och väl en timme och när vi kom in igen satte jag på tvn för att följa den avslutande hoppningen i fälttävlan, OCH datorn för att se handbollsmatchen mellan Storbritannien & Sverige. Sverige vann med 22 mål (!) men det är ändå rätt fräckt att se att Englands lag - som startades enkom för att hemmanationen skulle ha med ett lag i alla grenar- kämpade på och att publiken, som man kan förmoda inte visste vad de tittade på, verkligen engagerade sig. Medan sporten rullade på två skilda ställen i vardagsrummet tog jag itu med att skruva ihop hyllan/avlastningsbordet  . Efter en stund tröttnade Diva och somnade ifrån det hela, mitt i plankhavet   


-


Imorse fick mamma skjuts till jobb och jag passade på att gå en runda i Lomma och öva hörsamhet även där. Det är lika bra att ta tjuren vid hornen liksom   . Hararna i Lomma är självmordsbenägna och flyttar sig icke när man närmar sig och Diva är minst sagt intresserad av att jaga efter. Ett par gånger blev hon för fixerad på Kalle Skutt för att lyssna med efter lite påminnelser och engagemang funkade det . Imorse körde jag utan karameller och med kopplet som belöning, det är alltid med och därför rätt positivt om hon ser det som en resurs. Planen för dagen är att ta lite korta lydnadspass utspridda under dagen, ev en joggingtur och ikväll är det Onsdagsparty! 


-


Ja också har skärmen på min mobil spruckit, helt oprovocerat, när den låg på köksbordet   . MÖG :(




 
 
Nina

Nina

1 augusti 2012 11:32

Det var värst - det är full rulle all over the place nu :). Både på bloggfronten, motionsfronten och Divafronten. Jävla skit med telefonen, va konstigt att den bara kunde spricka så där?! Ses ikväll! //Kramkram

http://www.palmstrand.se

Petra

1 augusti 2012 15:26

Ja nu tutar vi och kör, ett tag i alla fall :)! Rysligt mög, jag har redan lagat skärmen efter en incident på jobb och telefonen är 2,5 år gammal - nu får den funka som den är ett tag. Vi ses absolut! //Kramkram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petra - 28 november 2013 08:30

Det var verkligen inte igår det blev något skrivet här på bloggen. Närmare bestämt över 1,5 månad sedan och det är ju inte så lätt att sammanfatta precis.    -   På hundfronten har jag i alla fall kommit mig för med att anmäla till en appeltä...

Av Petra - 12 september 2013 21:10

De flesta dagar är bra dagar, eller åtminstone okej dagar, men någon gång ibland dyker en riktigt dålig dag upp. En sådan där dag som rimligen borde varit över i samma stund som man vaknade och som verkligen inte går till historien. En sådan dag hade...

Av Petra - 2 september 2013 08:49

Idag vaknade jag till en riktig blåsig höstdag och även om jag gillar sommardagar i all deras härlighet finns det inget som går upp mot en riktig höstdag för att få fart på livet. Tvärtemot sommarens latare dagar är det liksom nu under hösten som jag...

Av Petra - 23 juli 2013 20:53

Helgen som gick var jag ledig och i lördags var vädret helt fantastiskt. Mormor ringde för att gratulera mamma på födelsedagen men eftersom mamma skulle nanna efter nattpass bestämde vi oss för att åka ut till Torups slottpark med hundarna. Kollade m...

Av Petra - 13 juli 2013 21:19


   Nu är det härliga sommarkvällar för hela slanten. Sitter i ute i korta shorts och t-shirt på balkongen med en bok och tända ljus. Då är det sommarkvällar, de där kvällarna när jag inte känner för att gå in men till slut måste. Ofta för att komma i...

Presentation


Livet med schäfrarna och annat smått och gott.

Tidigare år

Änglahundar

Demonen's Carlzon 2011-03-20, till 2011-10-07.

 

 

Min härliga, bångstyrige gråa kille och jag fick en sommar tillsammans men den kommer jag för alltid bära med mig i hjärtat. Bästa Calle Carlzon fattas oss   

 

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards