Petra & D-Diva

Direktlänk till inlägg 30 mars 2012

Hungrig, HUNgrig, HUNGRIG!

Av Petra - 30 mars 2012 22:15

Efter vår lilla magpärs verkar det som att Diva återgått till att tycka att mat är en viktig prioritering här i livet och äter med god aptit- I like. Vad jag verkligen gillar är att hon äter koncentrerat men i sansad takt, Khan den stackarn avslutar varje måltid utan att få städa upp resterna efter Diva. Med tanke på foder ska jag prova ett nytt foder från Danmark- Kingsmoor- som är spannmåls- och glutenfritt och använder danskproducerade & säsongsbaserade råvaror. En kollega tipsade om fodret för en tid sedan och både Khan & Diva var förtjusta i smakportionerna hon fixade fram. Jag är förvisso väldigt nöjd med Proplan men i grund och botten tilltalar det mig att använda ett närproducerat foder och att de använder årstidernas råvaror. Därför tänkte jag att jag ska fodret en tid och se hur jag tycker att Diva går på det jämfört med Proplan. Eftersom det är ett relativt nytt foder, har de till en början lanserat det i Sverige via sin webshop (gratis frakt) och det gör ju egentligen inte mig något. Leveranserna sköts av DHL och via sms bekräftade jag att torsdagen 29/3 mellan 9-12.00 pasade perfekt att leverera varorna. Fixade och donade med tider och logistik för att kunna ta emot varorna...MEN 12.15 hade det fortfarande inte dykt upp några varor och kundservice hade inga svar förutom ett snorkigt svar när jag påpekade att jag inte hade möjlighet att stanna hemma längre då jag skulle till jobb. Misstag sker men dålig kundservice går mig verkligen på nerverna. Hursom ringde de upp efter 1,5 timme och meddelade att någon glömt lasta mina varor men att de kunde boka en ny leveransintervall idag fredag, vilket jag icke accepterade. Någon exakt tidpunkt fick tjejen i kundservice inte ge men hon gick med på att ordna så att chauffören ringde mig när han hämtat upp varorna och var på väg mot Hasselgatan. Jag framförde ett klagomål på att de inte hade fler möjlighetern att lösa det för kunden när de missat leveransen och mailade Kingsmoor för att upplysa om leveransproblemet.


-


Nu har jag i alla fall fått fodret och har börjat fasa in. Får se hur Diva är i hull, päls och så vidare om en tid innan jag bestämmer mig för antingen Proplan eller Kingsmoor.


-


Den gångna veckan har det varit gott om jobb- delad tur i måndags, morgontur tisdag och onsdag samt kvällspass igår och idag. Efter att ha skruttat runt hemma imorse blev jag påmind om att planen var att städa nere på klubben. Fick skynda iväg för att hinna städa i vettig tid. När jag ändå var nere på klubben fick Diva komma ut en stund och öva främst på apport. Just den delen gick väl sisådär- Diva apporterar gärna när jag är nära alternativt föremål hon själv hittat. Får klura lite på det medan vi jobbar på med ordförståelse för just kommandot "apport". På väg hemåt stannade vi till på Ica och shoppade upp oss på lite nödproviant. Väl hemma skyndade jag iväg för att hämta ut min nya spårlina innan det var dags att ta ut jyxen på en runda innan jobb. När jag satte mig i bilen kom jag dock att tänka på att jag inte brukar börja 14.00 på fredagar och ringde till avdelningen för att kolla...Mycket riktigt, jag skulle inte börja förrän 14.45 så det var bara att gå tillbaka upp igen. Pälsarna blev i alla fall glada över den korta separationen. När jag väl kom till jobb blev det ett -relativt sett- lugnt pass och det var fortfarande ljust när jag rullade mot Malmö. Mamma skulle jobba natt så jag körde henne till jobb och passade på att gå en hyfsad kvällsrunda med hundarna innan jag lämnade av Khan hemma hos Sabina. Just nu är det rätt skönt att ha landat i soffan med tända ljus, kunde jag bara hitta något att se på tvn så hade det kunnat bli en riktigt mysig- om än express- fredagkväll.


-


Imorgon är planen hunderi i Vombskogen och jag kom precis på att jag glömde köpa korvbröd under nödprovianteringen tidigare idag. Det blir till att sväng inom Ica på vägen och hoppas på att ingen annan kommer på tanken att shoppa upp sig på mat runt 08.00 en lördagsmorgon :)


-


Stegräknaren ligger kvar på nattduksbordet...

 
 
Nina

Nina

2 april 2012 08:28

En klen tröst är att du ska vara glad att matleveransen inte skedde med UPS - deras chaufförer saknar nämligen mobiltelefoner!! 2012! Det tog oss flera dagar att pricka leveransen av en lagad dator och jag höll på att få ett anfall på kuppen! Gött att mag-(och mat-)pärsen är över! //Kramar

http://www.palmstrand.se

Petra

2 april 2012 09:23

Jag som var sur över att chauffören inte ringde mig när de upptäckte att grejerna inte var i lasten- föll mig inte ens in att de inte har mobil 2012! Jag hade verkligen fått ett psykbryt på flerdagsleveranser *grr*. Matte har ro i själen- allt lugn på Hasselgatan

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petra - 28 november 2013 08:30

Det var verkligen inte igår det blev något skrivet här på bloggen. Närmare bestämt över 1,5 månad sedan och det är ju inte så lätt att sammanfatta precis.    -   På hundfronten har jag i alla fall kommit mig för med att anmäla till en appeltä...

Av Petra - 12 september 2013 21:10

De flesta dagar är bra dagar, eller åtminstone okej dagar, men någon gång ibland dyker en riktigt dålig dag upp. En sådan där dag som rimligen borde varit över i samma stund som man vaknade och som verkligen inte går till historien. En sådan dag hade...

Av Petra - 2 september 2013 08:49

Idag vaknade jag till en riktig blåsig höstdag och även om jag gillar sommardagar i all deras härlighet finns det inget som går upp mot en riktig höstdag för att få fart på livet. Tvärtemot sommarens latare dagar är det liksom nu under hösten som jag...

Av Petra - 23 juli 2013 20:53

Helgen som gick var jag ledig och i lördags var vädret helt fantastiskt. Mormor ringde för att gratulera mamma på födelsedagen men eftersom mamma skulle nanna efter nattpass bestämde vi oss för att åka ut till Torups slottpark med hundarna. Kollade m...

Av Petra - 13 juli 2013 21:19


   Nu är det härliga sommarkvällar för hela slanten. Sitter i ute i korta shorts och t-shirt på balkongen med en bok och tända ljus. Då är det sommarkvällar, de där kvällarna när jag inte känner för att gå in men till slut måste. Ofta för att komma i...

Presentation


Livet med schäfrarna och annat smått och gott.

Tidigare år

Änglahundar

Demonen's Carlzon 2011-03-20, till 2011-10-07.

 

 

Min härliga, bångstyrige gråa kille och jag fick en sommar tillsammans men den kommer jag för alltid bära med mig i hjärtat. Bästa Calle Carlzon fattas oss   

 

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards