Petra & D-Diva

Alla inlägg den 20 mars 2012

Av Petra - 20 mars 2012 18:34

Först och främst, tack och lov för planerade sjukskrivningar och hastiga insjuknande i influensa-typer. För en timvikarie är den enas nöd..lixom. När jag blev 37:e reserv var det onekligen lite nervöst hur det skulle gå att försörja mig som timvikarie. Naturligtvis var -och är- tanken att söka andra jobb men ändå. Nu har jag haft sådan tur att jag mer eller mindre jobbat åtminstone 75% och alltsom oftast heltid sedan i somras. Nu är nya ansökningar inskickade till universitetet, i sommar har jag vikariat och sedan får vi se vad som händer, helt enkelt.


-


Divas krångliga mage försvann helt efter 1 dygns fasta och någon portion skonkost+ Fortiflora MEN återkom oväntat i lördags. Hon är INTE magsjuk har varit lös i magen när hon har landat s.a.s I söndags- och måndagsnatt väckte hon mig mitt i natten för toalettbesök trots att hon åt ris och vit fisk/kyckling med Fortiflora. Hon har varit lika pigg och busig som vanligt och eftersom hon löper har det varit svårt att säga något om kissfrekvensen (uvi), tramsig med maten är hon av och till i vanliga fall så det är inte heller något vägledande. Igår pratade jag med veterinären fall i fall och nu provar vi Fortiflora och Canikur i kombination innan de utreder om hon drabbats av någon infektion- tex. urinvägsinfektion. För att vara på den säkra sidan köpte jag en liten påse Purina Vet Diets EN som hon får gå på medan jag fasar in hennes vanliga mat när hon är helt bra. Veterinären och jag var rätt överens om att Diva troligen inte är sjuk på något vis i världen men med både Carlzon och Reno i färskt minne har jag bara känt att jag inte riktigt orkat slå det hela riktigt ifrån mig och inte heller ventilera det hela.


-


Igår och idag har jag jobbat morgonpass då det går influensa på jobb. Igår blev jag hämtad för vidare befodran till Lomma BK- 15+kr per liter bensin betyder ju liksom att man gör varje körning värd besväret. Eftersom Diva var pigg och alert tog jag ut henne ur bilen med syfte att öva på "kontrollerade former". Efter att hon kommit ur bilen och landat lallan en stund gick jag över grusvägen och lutade mig mot en sten ett tag. Väcktes abrupt ur min slummer av att Diva skällde på en kvinna som stannade sin bil mellan oss och de andra (mamma, Sabina & Khan). Efter att ha fikat och fyllt på koffein-depåerna medan jyxen övade på att slå sig till ro,  fick Diva träna lite på linförighet och det blev faktiskt riktigt fint till slut. I pausen fick hon titta på när Khan jobbade och sedan lade jag plats * 2 med mamma som ankare. Första gången reste hon sig när jag vände om, planen var att jag påminde på avstånd och mamma verkställde- lite som när jag övade in sitt (kvar) med assistans av Nina och Jonas. Väl hemma hände inte särskilt mycket utan Diva fick vila resten av kvällen, och jag med.


     

-


Idag lyckades jag med bedriften att sova genom väckarklockan på mobilen, TUR att mamma jobbade kväll och var hemma för att väcka mig. Rastade Diva på väg till jobb och kom då på att jag glömt att äta frukost. Jag är direkt-ätare på morgonen. Efter året på hallarna har jag lärt mig att fördröja frukosten något men tidigare år var det inte alls okänt att jag damp i backen om jag inte kunde äta frukost omgående. Gröt funkar inte heller på morgonen, för lite protein= hungrig/svimfärdig en halvtimme senare. I alla fall fick jag inleda arbetspasset med att ta en macka. Trots detta hade alla fått medikamenter, 4 hade fått hjälp upp och ätit frukost och 1 hade duschat när min kollega kom 08.15 *goody goody*.


-


Imorgon väntar ett kvällspass och bortsett från att jag missar onsdagspartyt känns det nästan som att vara ledig. Khan & Diva har somnat inne i soffan, jag har en känsla av att jag gör detsamma om jag gör dem sällskap. Lär väl vakna när Sabina kommer för att hämta Khan om inte annat.

Presentation


Livet med schäfrarna och annat smått och gott.

Tidigare år

Änglahundar

Demonen's Carlzon 2011-03-20, till 2011-10-07.

 

 

Min härliga, bångstyrige gråa kille och jag fick en sommar tillsammans men den kommer jag för alltid bära med mig i hjärtat. Bästa Calle Carlzon fattas oss   

 

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards