Petra & D-Diva

Direktlänk till inlägg 12 mars 2012

Poletten på väg neråt :)

Av Petra - 12 mars 2012 12:35

Typiskt hela inlägget försvann  . För att sammanfatta helgen så har det varit ett rätt så tradigt hundliv. I fredags rullade vi ner mot klubben för att städa rent och med det avklarat fick Diva komma ut och träna en stund på linförighet, sitt kvar och inkallning medan mamma & Khan gick runt lite sådär lagom störigt. Nu ska jag inte ropa hej för tidigt men det börjar faktiskt kännas riktigt bra, som om poletten är på väg neråt paw-rikhtigt. Trots att mamma, khan och alla måsjäklar var i närheten och rörde sig var Diva med mig hela tiden och bröt inte av för att sticka iväg och kolla. Efter att ha landat Diva hemma åkte jag mot jobb för långa kvällspasset. 


-


I lördags var jag schemalagd på en delad tur men eftersom mamma jobbat natten tog jag Diva med mig ut i Lomma och gick en hyfsad runda längs havet där Diva fick springa lös och greja. Några påminnelser om var gränsen går och lite stanna och inkallningar fick det bli i arla morgonstund innan jag stoppade in Diva i bilen och gick in på avdelningen.

 


I söndags hämtade Sabina mig på jobb för att vi skulle kunna åka direkt till klubben. När vi kom fram var Nina, Jonas & Gosia kvar och efter att ha tittat på Yaxxons avslut gick jag in i stugan för att äta min matsäck. Eftersom ingen annan var på plats fick Diva följa med in för lite klapp och karameller. Så fick Nina känna igenom bakbenen eftersom jag tycker att hon går stabbigt speciellt med höger bakben och det visade sig att hon har fått en muskelknuta. Massagerepetoaren är utökad så det ska vi nog få bukt med. När det blev Divas tur kände jag att det inte riktigt var läge för en seriös träning så hon fick springa budisar, hoppa över lågt hinder och komma på inkallning och var nöjd med det. Väl hemma fick Diva en genomgång av massagen och så somnade vi en stund på golvet ihop.


-


Imorse var Diva rysligt pockig på att få komma ut ur sovrummet, gnällde och krafsade på dörren och var till och med uppe och buffade på mig. Detta är inget hon normalt sett gör men i mitt halvsovande tillstånd tänkte jag inte riktigt till utan förutsatte nog att hon ville ut till mamma som var vaken och höll på att göra sig klar. Det visade sig att Diva blivit kass i magen (lös) så nu är det fasta och sparsam koppelrastning som gäller 1 dygn framöver. Förmodligen så har hon ätit en kaninlort för mycket eller så är det något hormoniskt men fall i fall har jag varit och köpt Canikur/Fortiflora, lite dietfoder och vit fisk men hoppas på att det var en tillfällighet och inte en uppseglande magsjuka. I övrigt är hon piggelin som vanligt och det är ju bra.

     

-


Ikväll väntar ett nytt kvällspass (börjar bli smått osocialt att bara jobba kvällar men hellre det än inga pass) och jag hade tänkt städa över lägenheten innan det är dags för en hundrunda innan jobb.


 
 
Nina

Nina

13 mars 2012 12:15

Nertrillade polletter är bästa sortens :). Nu får vi sannerligen hoppas att hon inte fått magbacillen utan att det är nåt tillfälligt, hormoniskt! Lilla halva plommonet vid muffen har du snart knådat bort. //Kramar

http://www.palmstrand.se

Petra

20 mars 2012 19:24

Magbacillen kan sannerligen få vara puts väck, under tiden strechat jag för allt vad tygen håller och jag tycker minsann att det ser bättre ut :) //kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petra - 28 november 2013 08:30

Det var verkligen inte igår det blev något skrivet här på bloggen. Närmare bestämt över 1,5 månad sedan och det är ju inte så lätt att sammanfatta precis.    -   På hundfronten har jag i alla fall kommit mig för med att anmäla till en appeltä...

Av Petra - 12 september 2013 21:10

De flesta dagar är bra dagar, eller åtminstone okej dagar, men någon gång ibland dyker en riktigt dålig dag upp. En sådan där dag som rimligen borde varit över i samma stund som man vaknade och som verkligen inte går till historien. En sådan dag hade...

Av Petra - 2 september 2013 08:49

Idag vaknade jag till en riktig blåsig höstdag och även om jag gillar sommardagar i all deras härlighet finns det inget som går upp mot en riktig höstdag för att få fart på livet. Tvärtemot sommarens latare dagar är det liksom nu under hösten som jag...

Av Petra - 23 juli 2013 20:53

Helgen som gick var jag ledig och i lördags var vädret helt fantastiskt. Mormor ringde för att gratulera mamma på födelsedagen men eftersom mamma skulle nanna efter nattpass bestämde vi oss för att åka ut till Torups slottpark med hundarna. Kollade m...

Av Petra - 13 juli 2013 21:19


   Nu är det härliga sommarkvällar för hela slanten. Sitter i ute i korta shorts och t-shirt på balkongen med en bok och tända ljus. Då är det sommarkvällar, de där kvällarna när jag inte känner för att gå in men till slut måste. Ofta för att komma i...

Presentation


Livet med schäfrarna och annat smått och gott.

Änglahundar

Demonen's Carlzon 2011-03-20, till 2011-10-07.

 

 

Min härliga, bångstyrige gråa kille och jag fick en sommar tillsammans men den kommer jag för alltid bära med mig i hjärtat. Bästa Calle Carlzon fattas oss   

 

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards