Petra & D-Diva

Direktlänk till inlägg 2 mars 2012

No more grindar :)

Av Petra - 2 mars 2012 10:32

Igår var rätt och slätt en jobbedag MEN så är jag ju ledig fredag-söndag. Helt fantastiskt tycker jag. Rullade ner mot klubben tidigt för att städa och med det avklarat hade jag tid att ta ut Diva för ett litet träningspass. För säkerhetsskull - särskilt med tanke på löpet- lånade jag Sabinas spårlina och lät den sitta på hela träningen. Tränade lite ligg och sitt där jag lämnade relativt fort. Och bortsett från ett missförstånd när jag ryckte i linan då jag var på väg bort låg hon kvar fint. Egentligen är det ju inte så konstigt att hon kom när jag råkade dra i linan, gick tillbaka och la om bara. Passade även på att träna lite apport av boll och där var min plan att lina in henne vid behov OCH att själv gå ut och hämta in bollen om hon lyfte lalla. Hon lyfte dock bara en gång och kom tillbaka mot mig med bollen och för det fick hon kampa lite.


-


Väl hemma igen fick jag lite inspiration att ta itu med vår katt-issue en gång för alla  . Bagherra är en sehr störisch katt när han sätter den sidan till och kan verkligen konsten att jama den mest tålmodiga till vansinne- for no apparent reason. Samtidigt är Bagherra the bautakatt världens snällaste -in absurdum- och kan på sin höjd sträcka sig till att dutta med indragna klor- not so effektivt. Om han inte får ett hund-tuggben uppkört i ansiktet för det tycker han verkligen är osmakligt, vilket Khan fick erfara när han erbjöd muta. Resultatet av snäll och störig katt och våra psyk-bryt har blivit att Diva far upp så fort hon hör Bagherra jama eller (i bästa fall) när vi skäller på Bagherra   . Tack och lov är hon snäll när hon kommer i fatt men det är ändå totalt förbjudet att jaga katten  . Vi har provat att neja, läsa paragrafer, tysta korrigeringar, ta bort henne, buren und so weiter men det har inte riktigt gett utdelning  . Häromveckan påminde dock Jonas om Blomsterspruta. Detta "vapen" har blivit lite bortglömt eftersom alla våra hundar har tyckt det varit kul att få vatten sprutat på sig- särskilt Carlzon som kunde hitta på extra dumheter för nöjet att bli prickad av vattenstråle *omg*. Hursom så plockade jag ner vattensprutan vid hemkomsten och öppnade upp grindarna i värsta "let the battle begin" (tills jag kör till jobb, då får mamma ta över)- style. Vem hade kunnat ana att Diva- Malmös lylligaste argbigga- skulle tycka att en liten vattenstråle var så läbbig att det inte längre var roligt att springa efter katten?!   Kanske var det förnedringen av vapenarsenalens enkelhet, iaf så har grindarna stått öppna sedan igår förmiddag och Bagherra har kunnat spankulera omkring i lägenheten. HURRA!    Den enda som är missnöjd med nya ordningen är Bagherra själv som föredrog att ha konkurrenses bakom lås och bom   .

 

Vilar på framtassarna för att inte frestas att busa med Bagherra.

-


Efter 1-0 till matte somnade Diva i mitt knä en stund innan det var dags att köra till jobb. På kvällen hade mamma och Diva gått hem till Sabina på middag så efter jobb körde jag inom PAH väg och hämtade upp dem innan jag rullade hem och installerade mig i soffan för 3 dagars ledighet. Tyvärr gick inte mitt favvo "Ett herrans liv" igår kväll och utan tillräcklig dragningskraft frå omvärlden blev jag nöd och tvungen att tuppa av på locket istället.


-


Idag är planen - när tvättiden är över- att ta en runda till skogen samt införskaffa lite smått och gått på djurfronten. Inköp som till exempel kattgrus väntar *pust*.


 

Mattes fötter funkar bra som huvudkudde när man känner sig lite trött och hängig    

 
 
Nina

Nina

4 mars 2012 10:36

Nixx värsta fasa är vattensprutan :). Konstigt egentligen för han älskar vatten *hmm*. GÖTT att det funkar så till den milda grad att hon rullar in framtassarna *fniss*. Bauta-Bagheera vänjer sig snart! //Kramar

http://www.palmstrand.se

Petra

4 mars 2012 19:59

Undrar vad okrönta regenter finner så läbbisch med vatten i en vattenspruta? Äntligen har lugn & ro all inclusive sänkt sig äver Hasselgatan. Jag har pratat med panterns matte, han får finna sig *fniss* //Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petra - 28 november 2013 08:30

Det var verkligen inte igår det blev något skrivet här på bloggen. Närmare bestämt över 1,5 månad sedan och det är ju inte så lätt att sammanfatta precis.    -   På hundfronten har jag i alla fall kommit mig för med att anmäla till en appeltä...

Av Petra - 12 september 2013 21:10

De flesta dagar är bra dagar, eller åtminstone okej dagar, men någon gång ibland dyker en riktigt dålig dag upp. En sådan där dag som rimligen borde varit över i samma stund som man vaknade och som verkligen inte går till historien. En sådan dag hade...

Av Petra - 2 september 2013 08:49

Idag vaknade jag till en riktig blåsig höstdag och även om jag gillar sommardagar i all deras härlighet finns det inget som går upp mot en riktig höstdag för att få fart på livet. Tvärtemot sommarens latare dagar är det liksom nu under hösten som jag...

Av Petra - 23 juli 2013 20:53

Helgen som gick var jag ledig och i lördags var vädret helt fantastiskt. Mormor ringde för att gratulera mamma på födelsedagen men eftersom mamma skulle nanna efter nattpass bestämde vi oss för att åka ut till Torups slottpark med hundarna. Kollade m...

Av Petra - 13 juli 2013 21:19


   Nu är det härliga sommarkvällar för hela slanten. Sitter i ute i korta shorts och t-shirt på balkongen med en bok och tända ljus. Då är det sommarkvällar, de där kvällarna när jag inte känner för att gå in men till slut måste. Ofta för att komma i...

Presentation


Livet med schäfrarna och annat smått och gott.

Änglahundar

Demonen's Carlzon 2011-03-20, till 2011-10-07.

 

 

Min härliga, bångstyrige gråa kille och jag fick en sommar tillsammans men den kommer jag för alltid bära med mig i hjärtat. Bästa Calle Carlzon fattas oss   

 

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards