Petra & D-Diva

Direktlänk till inlägg 19 januari 2012

Paus-knapp

Av Petra - 19 januari 2012 16:31

Igår såg jag till att posta paketet med mattebok och grafräknare till Johanna i Norge. Så tog jag och Divan en sväng hem till mormor också eftersom jag skulle ladda på pengar på hennes mobiltelefon, de måste nämligen fyllas på åtminstone en gång per år för att förbli aktiva, och göra en kanalsökning för att få tv8 och kanal 9 på plats igen. Mormors undulat Putte har sin bur i köket och för sinnerons skull fick Diva förbli kopplad inledningsvis. Hon var lite intresserad av lukten men accepterade att hon inte fick gå nära buren och lade sig snart ner. När fikan var framdukad bytade hon dock plats pch lade sig vid mormors fötter istället- Divan Diva vet vad som lönar sig mest hon. När jag hade ordnat det tekniska körde vi till Lidl så mormor fick handlat tyngre grejer och jag passade på att handla deras goda pommes samt ett paket tyska och ett paket polska korvar med rejäl kötthalt.


-


På kvällen sen var det tänkt att vi skulle ha lite sedvanligt onsdagsparty och jag rullade ner lite tidigare för att hinna rasta av Diva innan träningen. När jag klev ur bilen började det dock ösa ner så det blev en snabbis innan Leif och jag båda duckade in i stugan. Väl där visade det sig att en hund sprungit bort nere vid brofästet och efter en gemensam sökinsats både på plats ute i mörkret och även i etern visade det sig att hon förolyckats. En fruktansvärd tragedi och lusten att peta i moment gick ur oss alla. Innan jag åter rullade hemåt var vi dock några stycken som tog ut våra hundar för att de åtminstone skulle få rasa ur sig lite. Elvis, Ajaxx, D-Diva, Yla, Diva Demon & Benzon sprang omkring efter bollarna Irene kastade och det är ju fantastiskt vad snabb hon är mitt lilla spöke. Imponerad också över att hon orkar hänga med så bra. Däremot stod det ju rätt klart att hon sprang bara för fartens skull, Yla och Diva Demon letade efter bollarna medan D-Diva inte fattade ett barr. Är lite sugen faktiskt på att testa sök med Diva uppe på lägret eftersom vi till vardags grejar med spår, har inte bestämt mig helt för om vi ska testa på eller om vi först ska lära oss spår och sedan testa annat när hon är lite äldre. 


-


Efter morgonrundan imorse plingade det i telefonen med en inbjudan från Kattis & Elvis att gå en runda vid Järavallen innan Simon skulle hämtas på dagis. Kollade runt lite i transportlogistiken men det gick lämplig buss för mamma till jobb så vi kunde ta bilen. Hämtade upp Sabina & Khan och strax efter 12.00 parkerade vi på Järavallen. Jag lyckades inte få på mig stegräknaren imorse och kom heller inte ihåg att starta Sportstracker i telefonen men slingan var på 7.5km Elvis, Khan & Diva kommer bra överens och säger ifrån när det blir för mycket. Passade på att öva lite smått på att Diva ska lyssna även när hon är mitt uppe i något jätteroligt, perfekt att kunna få hjälp av att både Khan & Elvis blir passiva när jag jobbar på att få in Diva. På väg hem vräkte regnet ner och när vi närmade oss Malmö var det snöblandat. Skönt att ha en välrastad päls i soffan och ägna sig åt lite jobb- och kurssök istället.


-


Ikväll kommer Frida hit på middag också ska jag ta en runda till i alla fall med Diva och förhoppningsvis lägga in lite träning. 

 
 
Nina

Nina

20 januari 2012 08:47

Farten is da shit alltså *fniss*. Kör du på med spåret ett tag till och när du känner att du har koll på den grejen (Diva har ju koll men det är ju det här med linhanteringen och hundläsningen som är det svåra) så provar du sök. Med lite spårträningar till så tror inte jag att det blir problem iaf. Söka jobb? Spännande :)! //Kramar

http://www.palmstrand.se

Petra

20 januari 2012 12:46

Disco-Diva skakar loss *fniss*. Precis, jag är ju-som alltid- sugen& hied på att prova så mycket, samtidigt är det ju smartare att få ordentlig koll på en sak i taget för oss grönisar. Jag är timvik & när det smög sig med studier kände jag att det kan inte skada att försöka få lite mer fast inkomst *tumme*. /Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petra - 28 november 2013 08:30

Det var verkligen inte igår det blev något skrivet här på bloggen. Närmare bestämt över 1,5 månad sedan och det är ju inte så lätt att sammanfatta precis.    -   På hundfronten har jag i alla fall kommit mig för med att anmäla till en appeltä...

Av Petra - 12 september 2013 21:10

De flesta dagar är bra dagar, eller åtminstone okej dagar, men någon gång ibland dyker en riktigt dålig dag upp. En sådan där dag som rimligen borde varit över i samma stund som man vaknade och som verkligen inte går till historien. En sådan dag hade...

Av Petra - 2 september 2013 08:49

Idag vaknade jag till en riktig blåsig höstdag och även om jag gillar sommardagar i all deras härlighet finns det inget som går upp mot en riktig höstdag för att få fart på livet. Tvärtemot sommarens latare dagar är det liksom nu under hösten som jag...

Av Petra - 23 juli 2013 20:53

Helgen som gick var jag ledig och i lördags var vädret helt fantastiskt. Mormor ringde för att gratulera mamma på födelsedagen men eftersom mamma skulle nanna efter nattpass bestämde vi oss för att åka ut till Torups slottpark med hundarna. Kollade m...

Av Petra - 13 juli 2013 21:19


   Nu är det härliga sommarkvällar för hela slanten. Sitter i ute i korta shorts och t-shirt på balkongen med en bok och tända ljus. Då är det sommarkvällar, de där kvällarna när jag inte känner för att gå in men till slut måste. Ofta för att komma i...

Presentation


Livet med schäfrarna och annat smått och gott.

Tidigare år

Änglahundar

Demonen's Carlzon 2011-03-20, till 2011-10-07.

 

 

Min härliga, bångstyrige gråa kille och jag fick en sommar tillsammans men den kommer jag för alltid bära med mig i hjärtat. Bästa Calle Carlzon fattas oss   

 

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards