Petra & D-Diva

Direktlänk till inlägg 16 januari 2012

Åter måndag :)

Av Petra - 16 januari 2012 09:27

I fredags var jag ledig och för en gång skull regnade det inte  . När mamma kom från nattjobbet stod Diva och jag redo med kaffetermos i hand och hoppade in i bilen för färd mot klubben  . Den veckovisa uppfräschningen gick smidigt förutom borden som var särdeles räliga med någon grå, geggig sörja *örk*  .    När solen gått upp riktigt och städningen var avklarad gick Diva och jag ett varv runt appelplanen och övade helt spontant på "NEJ" för att avbryta tjuvrusning efter måsj**rna och "kom" (lösare kommando än hit som jag vill ha i träningssammanhang) när hon var lite väl långt ifrån och turnerade. Nöjd med det fyllde jag på frächt vatten i dunken innan vi rullade hemåt igen och hämtade upp Khan på vägen. Landade en stund på soffan innan jag körde in till Lund för att handla en kursbok till Jojo på Andrahandsbokhandeln- halva priset jämfört med ordinarie handeln *goody*. Solen sken och jag var ändå ute med bilen så istället för att köra motorvägen hem körde jag via Lomma och tog ut pälsarna en runda på stranden. Dagen till ära fick busfröna gå rundan var för sig, Khan fick - för säkerhets skull- busa med löplina på. Diva fick springa lös på sin tur och det gick alldeles utmärkt ända fram till slutet. Bakom oss kom ett par gående och helt hux flux efter en lång stund fick Diva för sig att amen nu måste jag väl få lov att hälsa och satte iväg   . Jag fick fart under fötterna - så fort det nu går i sand OCH utan att springa- och vrålade STANNA!! med eftertryck   . Diva stannade men viftade förväntansfullt på svansen, de inbjudande paret var snälla nog att stanna dem också till jag kom fram och tog tag i spöket, kopplade upp och bad om ursäkt. Väl hemma somnade pälsarna gott och dagsljuset var slut.


-


I lördags lös solen faktiskt också men jag kände bara att jag inte orkade köra ut till Vomb och stressträna för att hinna tillbaka in till Malmö och lämna pälsarna innan jobb 14.00 Istället fick Khan och Diva vars en långrunda i Malmö med vårkänsla innan jag rullade iväg mot jobb. Kvällen på jobb blev en minst sagt intressant upplevelse och när jag landade hemma - via Coop- var Diva nyrastad och middagen nästan på bordet.


   


-


Åkte en tur till bokskogen igår för att röra lite på dö-köttet men se det var fler som hade samma ide. Det var förresten misstänkt redan innan så vi körde förbi Torup och parkerade borta på Parkvägen istället. På väg tillbaka mot bilen mötte vi en familj med en ung Lassie hund -typ - så våra hundar fick besked på att de skulle gå i sidan snyggt och prydligt. Jag gick först med Diva och hör hur mamman och pappan säger till en ung tös att hon får hålla i, själva står de kvar på stigen. När jag passerat med Diva hör jag hur tjejen skricker till och vänder mig om och får se hur hunden glatt kommer springande mot Diva med tjejen släpandes efter sig på marken. Föräldrarna däremot stod kvar UTAN att ingripa och till slut var tjejen tvungen att släppa kopplet. Pappan tog tag i hunden först när mamma röt att de fick se till att hålla in sin hund. Värst av allt var att tjejen fick bannor för att hon inte hållt i ordentligt OCH lillebrorn skrattade åt henne   . Jag var så upprörd å tjejens vägnar över hur de kränkte henne, hunden fick ingen hjälp med hur man beter sig vid möten och tjejen gjorde så gott hon kunde. NU kände jag att det inte var läge att stanna kvar och göra en grej av det för våra hundar men på väg därifrån ventilerade vi vår åsikt om föräldrarnas idiotiska omdöme, både vad gällde hundhållning och gentemot sina barn, medvetet högt. Hade nu inte Khan varit så snäll hade han mycket väl kunnat bli vansinning när deras hund for mot Diva & mig, med deras dotter mitt emellan- HÅL i huvet'


 


-


Steg igår: 14 659

Steg i lördags: 18 022

Steg i fredags: 15 776

Steg i torsdags: 12 895

Steg i onsdags: 14 319

Steg i tisdags: 15 103



 
 
Nina

Nina

16 januari 2012 13:28

Hål i huvet med kraft ... jag säger bara att det var ju en jäkla tur att det inte var jag med tre schäferpojkar och det gäller även föräldrarna *morr*. Jonas ska vi ju inte bara prata om *omg*! Stackars tjej. Härliga strandbilder :)! //Kramar

http://www.palmstrand.se

Petra

17 januari 2012 15:35

Jag var rätt glad att jag hade lämnat över Khan till mamma innan vi passerade, att bli utlämnad och kränkt av sina föräldrar :( Det var en dag gjord för stranden! //Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petra - 28 november 2013 08:30

Det var verkligen inte igår det blev något skrivet här på bloggen. Närmare bestämt över 1,5 månad sedan och det är ju inte så lätt att sammanfatta precis.    -   På hundfronten har jag i alla fall kommit mig för med att anmäla till en appeltä...

Av Petra - 12 september 2013 21:10

De flesta dagar är bra dagar, eller åtminstone okej dagar, men någon gång ibland dyker en riktigt dålig dag upp. En sådan där dag som rimligen borde varit över i samma stund som man vaknade och som verkligen inte går till historien. En sådan dag hade...

Av Petra - 2 september 2013 08:49

Idag vaknade jag till en riktig blåsig höstdag och även om jag gillar sommardagar i all deras härlighet finns det inget som går upp mot en riktig höstdag för att få fart på livet. Tvärtemot sommarens latare dagar är det liksom nu under hösten som jag...

Av Petra - 23 juli 2013 20:53

Helgen som gick var jag ledig och i lördags var vädret helt fantastiskt. Mormor ringde för att gratulera mamma på födelsedagen men eftersom mamma skulle nanna efter nattpass bestämde vi oss för att åka ut till Torups slottpark med hundarna. Kollade m...

Av Petra - 13 juli 2013 21:19


   Nu är det härliga sommarkvällar för hela slanten. Sitter i ute i korta shorts och t-shirt på balkongen med en bok och tända ljus. Då är det sommarkvällar, de där kvällarna när jag inte känner för att gå in men till slut måste. Ofta för att komma i...

Presentation


Livet med schäfrarna och annat smått och gott.

Tidigare år

Änglahundar

Demonen's Carlzon 2011-03-20, till 2011-10-07.

 

 

Min härliga, bångstyrige gråa kille och jag fick en sommar tillsammans men den kommer jag för alltid bära med mig i hjärtat. Bästa Calle Carlzon fattas oss   

 

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards